torsdag, mars 22, 2018

USA-naglar och ljusa stripor

God morgon och här är det USA-inspirerat! Ute, är det väl Island. Dimmigt, mulet, lite nya snökorn på marken, ingen vårkänsla alls. Men det kommer.


Min frissa goa Annette, jobbade två timmar med mig igår, hår klipp och sling/blek, naglarna. Det gjorde du bra, tack!

Nu är det ju så, att håret blir sprödare med åren, så mina stripor får jag nog dras med, även om de piffas upp av frissan ibland. I min levnadsafton så minskar även ögonbryn och fransar i kvalitet. 

Ja, stripor, det finns det ju i flaggan också 😀och stjärnor!


Bara för att visa, hur man kan leka med naglar.
Här är mina naglar inför resan till Bryssel, för 4 år sedan, inför EU-valet, också gjorda av Annette Belgiska flaggan på ringfingrarna, där. De blev populära på restaurangerna, en liten hedersgest. Tänk omvänt!

Sov gott,  konstnären Ulrika Hydman Vallien! Hastigt 💔precis fyra dagar innan 80-årsdagen. Livet är märkligt. Jag är glad att jag köpte hennes fina glasassietterna med tulpaner på.

Återigen, njut, så länge du varar!

💝 Ljus och Kärlek 💝

18 kommentarer:

  1. Blev väldigt snyggt - både naglarna och håret! Förberedd inför Chicagoresan nurå :-)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det vettu. Förberedd, var ordet!
      Samma till dig!

      Radera
  2. Så snyggt det blev! Förstår du ser fram emot resan!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo det gör jag verkligen!
      Kram

      Radera
  3. Så bra det blev både med frisyren och naglarna! Nu är du redo för det stora landet i väster :D

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det stora landet i väster, ja. Då tänker jag på utvandrarna.
      Kram

      Radera
  4. Så sorgligt att konstnären Ulrika Hydman Vallien dog så plötsligt innan sin stora fest.
    Du är så snygg i din frisyr och vilka naglar WOW ,-)))
    Har själv aldrig haft sånna naglar utan då bara enfärgat.
    Snart kommer våren, mitt i snödrivorna känns vårvärmen, mysigt
    Allt gott till dig
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du, snart kommer våren! Nu åker jag ju snart iväg, och det är ungefär samma klimat som här, så ingen solsemester.
      Tack, fina du.
      Kram!

      Radera
  5. De bästa naglar EVER!!! Vilka konstverk! Anette är verkligen otroligt duktig! Gör hon naglarna "spontant" när du kommer dit, eller "förvarnar" du henne om att du vill ha vissa motiv på naglarna? Jag menar dessa naglar målar man väl inte bara "så där". Ursnygga är dom.
    Ögonfransarna har inte förändrats hos mig tycker jag, däremot har jag knappt några ögonbryn kvar. Har aldrig haft mycket iofs, men ändå;-) Men än så länge avstår jag från en "tatuering" eller målning. Det ser så onaturligt ut tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag blev själv så JÄTTEnöjd!
      Visst är Annette duktig! Detta är spontant. Alltid. Men nu hade jag ett önskemål när jag klev in där. flaggan på ringfingrarna. Och vi googlade fram flaggan och hon trixade. Jo, hon kan!
      Naglarna är ju ett smycke i sig!

      Ja, jag är naturlig, jag har inte haft smink på många år.

      Radera
  6. Gospelresa till Chicago! Det får du dokumentera och berätta om sedan. Härligt att vara nyklippt!
    Har tittat igenom dina senaste inlägg. Tågstationen i Skövde är jättefin! Hoppas den får fortsätta vara så.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska tas bilder, det vill jag lova!
      Får se om de kommer i tid eller efteråt. Jag tar det som det kommer.

      Radera
  7. Kanonsnyggt! Nu är du verkligen redo för din res västerut!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja på det viset är jag redo!
      Kram

      Radera
  8. Nu är du laddad och klar på alla sätt. Jätttsnygga naglar - kul idé och så fint du blev klippt.
    Så nu är det bara avresan du väntar på.
    kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, nu ska jag sitta med armarna i kors, hihi. Nej, då.

      Kram!

      Radera
  9. Vilka läckra naglar! Åh, du ska västerut! Jag har en del att läsa ifatt här ser jag. (Det har varit lite mycket.) Så spännande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Resan blir kul.
      Ibland har man bara lite mycket.
      Ha det så gott!

      Radera