söndag, juni 03, 2018

Skyltsöndag Stockholm och Giacomina

God morgon och här kommer lite skyltar från den stad som jag ska besöka i morgon!

Lite vägvisning för mig, då jag anlände för egen maskin till Stockholm i april. Nu är jag strax tillbaka igen. Roligt att vara på vift.

En kopp kaffe på tåget hem!

Här hoppar jag raskt över till Lidköping!
 Utlovade skyltar från min cykeltur i onsdags. Här om "kinesiska" muren vid Villa Giacomina.

 Karta över den engelska parken Villa Giacomina.

 Lusthuset.

Lite historia. Hoppas det är läsbart något sånär.

Den som håller i "Skyltsöndag" är fina BP.

Igår var det en helt sagolikt underbar varm och skön dag. Vi fick 28 grader i skuggan. Idag ska det bli hela 30 grader! Men i morgon sjunker det med 10 grader, så det blir mer normalt.

💛 Fångar denna dagen med Ljus och Kärlek 💛

17 kommentarer:

  1. Det var både läsbart och intressant. Själv är jag väldigt förtjust i lusthus som verkligen har det lilla extra.

    Kram och ha det gott i huvudstaden när det blir så dags!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och kram i värmen, 32 grader här!

      Radera
  2. En passande tågkopp! Låter kul med ett huvudstadsbesök igen. Jag hade gärna sett att det blivit 10 grader svalare här med, för man mår inte bra av denna värmen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lagom temp att resa i imorgon. För nu är det hett på tåg.
      Kram

      Radera
  3. Vackra lusthus gillar jag verkligen!
    Ha en fin resa till Stockholm
    Kram

    SvaraRadera
  4. Visst var det läsbart. Jag skulle velat ha ett lusthus, men det blev bara ett litet växthus, men bättre det än ingenting. Det gick ju att sitta där inne och filosofera också.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Så bra att du är orienterad i huvudstaden. Nu har det ju blivit en del besök och du lär dig hitta mer och mer.
    Jätteroligt att få veta mer om den "kinesiska muren" här vi villa Giacomina och även hur det kom sig att byggnaden som helhet kom till.
    Här kunde jag gå länge.
    Och det gick fint att läsa texterna. Verkligen intressant.
    Stor kram och trevlig kväll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, det ska definitivt bli lättare att hitta nu. Annars får jag fråga mig fram.
      Finns en del rariteter runt Lidköping.
      Stor kram och detsamma till dig!

      Radera
  6. Härliga utekvällar nu.speciellt kvällstid ,-)
    Vacker cykelväg och slottet i Örebro, tjusigt!
    Jättefin mugg från tåget ,-))
    Alltid kul att vara ute och se sig om, längtar ut själv nu ,-))
    Varmt är det ,-))
    Bäst i skuggan tycker jag ,-)
    Ha det fortsatt fint
    STOR KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, nu ska jag återigen på en vacker tur, vilken tur, jag har!
      Kram

      Radera
  7. Vilka skyltar!!! Helt underbara är dom. Stockholmskartan är himla snyggt utformad tycker jag. Å kaffekoppen på tåget är min absoluta favorit.

    Informationstavlorna från Linköping är verkligen detaljerade och fina. Extra plus för blindskriften i första bilden av trädgårdsmuren.

    Tusen tack för ytterligare en toppen skyltning och länken. Ha det så bra i Stockholm imorgon. Å då lär det inte vara 31 grader utan "bara" 21. Betydligt behagligare i innerstan. NJUT!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lidköping är bra på mycket. Senaste är nya tavlor med även blindskrift. Så var det på den på järnvägsbron också.
      Ja, nu är det mycket svalare ute. Lite skönt resväder. Jag lovar att njuta av denna utflykt!

      Radera
  8. Vilken underbar pappersmugg på tåget, så snygg!

    SvaraRadera
  9. Det är bra med skyltar �� Lidköping är min granne ifrån, släkt med Lundell ����

    SvaraRadera