lördag, juli 21, 2018

Sommaren som brann

God lördagsmorgon! Det är som det är. Sade jag till mig själv och tog mig på min gamla cykel ut till asfalterade skogsvägar.



Bevis på att de kommit några droppar regn i Lidköping! Men det  var ju som en piss i Mississippi.
  
 Bevis på att jag åt en smarrig måltid hemma igår. Ser snett ut, men jag blev inte på sniskan.

Nu kan man beställa boken: NÄR LIVET VÄNDER "100 röster om organdonation".

Nu är snart juli slut och det brinner i knutarna. Men det är inte bara i Sverige, som hettan slår till.
Undrar hur det kommer sig, allt detta? Vi kommer aldrig att glömma denna sommar 2018.

Har lyssnat på "Ring, så spelar vi" men inget är om det var med Lisa Syrén.
Efter frukost ska jag ta mig fram och kolla på denna lördagens kultur på bron!

💝 Ljus och Kärlek 💝

14 kommentarer:

  1. Lyxigt med asfalterade skogsvägar! :-)

    Ha en härlig lördag!

    SvaraRadera
  2. Asfalterade skogsvägar lät lite udda men bekvämt och bra när man trampar fram kan jag tänka! Visst har vi varmt på många ställen men det är ändå inte den extrema värme som kan förekomma i andra länder. Ibland tycker jag att vi svenskar blir lite för gnälliga när det gäller vädret. Vänta bara till snön kommer! Då kommer jag inte att vara nöjd ;-)

    Kram och ha en härlig lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag klagar inte över värmen. Fast den är extrem. Jag vill absolut inte ha snö.
      Kram!

      Radera
  3. Asfalterade skogsvägar ... hm, sådan lyx har vi inte här :) Inte något regn här ... inte ens en piss i Mississippi.
    En intressant bok - tyvärr tillåter inte min kassa någon just nu.
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skogsväg - ja, kombinerad cykelväg förstås.
      Jo, boken kostar en del - håller med, men det är för att stödja MODs arbete, som inte har några statliga medel.
      Kram!

      Radera
  4. Jag tycker att det är alltför varmt och här är det runt +30 och svårt med svalkan. Regnet skulle verkligen behövas och särskilt med tanke på alla bränder. Men tänk om folk kunde begripa att följa skyltar om eldnings och grillförbud ute i markerna. Man kan undra hur somliga inte tänker.
    Perfekt med en cykeltur i skogen .
    Roligt att oken nu finns till försäljning för spridandet av den och all info är så viktig.
    Hoppas och önskar att MOOD kunde få statliga medel, det är ju så många andra organisationer som har det.
    Trevlig lördag.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var just ute lite i området här och jag ställer in turen in till stan. Tar det försiktigt med ryggen i värmen.
      Det är klart att mordbrännarna och grillfantasterna ser sina chanser att sprida lite eld, usch. Otäckt, tycker jag.
      Jag tycker också att MOD borde få statligt bidrag, det är ju en livsviktig fråga!
      Tack och stor kram!

      Radera
  5. Lisa Syrén är bäst, men jag gillar Kim Olsson också och tycker att dagens sändning var trevlig.
    Hoppas att du har en fin lördag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, då. Dagens sändning var trevlig.
      Min lördag är fin, tack!
      Kram

      Radera
  6. Skönt att få se lite vattenpölar från Sverige! Det verkar ju behövas. Vi har haft en hel del regn idag, skulle kunna byta lite med Sverige ;)

    SvaraRadera
  7. Hur f*n orkar du cykla i den här värmen!!!???? Eloge! Du hittade åtminstone ett bevis på regn på vägen. Det gjorde inte jag idag, men det hade kommit några stänk i södra och västra Stockholm.

    Jo du, den här sommaren kommer vi nog alltid komma ihåg. Det gör Japan också och andra delar av världen där det har regnat mera än det brukar göra den här årstiden. Klimatförändringar är på G, inte minsta tvekan, på gott och ont faktiskt.

    SvaraRadera
  8. Lite vatten bättre än inget alls :-)
    Fräsch sallad.
    Och säkert en intressant bok där MODiga du är med?

    SvaraRadera
  9. Läser man Saga Lundins blogg så hoppas jag att många skänker pengar till
    cancerforskning

    SvaraRadera