fredag, augusti 03, 2018

Lättja mellan varven

God fredagsmorgon! Hur roar man sig i värmen? Jo, jag är ute och cyklar. Det är det bästa sättet för svalka, enligt mig.

Nu var det ingen hetsande hetta igår, betydligt svalare, men jag drog iväg på en tur till småbåtshamnen. Och där var det ännu svalare vindar. Nästan så att... ja, man vänjer sig fort vid värmen.

 Att jag vågar cykla, med min ömma rygg, tänker ni. Men jag planerar noga, det funkar bättre än att gå.



Här står två poliser och snackar med ett gäng, på solbryggan. Poliserna gick vidare till gängen, som bredde ut sig på gräsmattorna också. Det är toppen att man håller lite ordningskoll, tycker jag!

Strax ska tvättmaskinerna få jobba åt mig, det är sådant jag inte kommer undan med, annars ska det bli en lättjans dag idag också! Trevlig fredag!

💛 Ljus och Kärlek 💛

12 kommentarer:

  1. Ja visst kan man cykla men ta det lugnt, skönt oxå ja polisen borde ha extra koll här nere i hamnen med ..önskar dig en skön o solig fredag kram fina Gerd <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och vädret är riktigt skapligt bra!
      Kram fina du 💛

      Radera
  2. Skönt att det fungerar för ryggen att du cyklar. Och jättebra att poliserna tar en extra koll ibland!
    Kram och trevlig fredag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag får pröva mig fram till det bästa.
      Tack och kram!

      Radera
  3. Jag tycker det är bra att poliserna visar sig, "minglar" runt och pratar lite.

    Hoppas du får en härligt lättjefull dag! Även om nu lättja råkar vara en av dödssynderna så tror jag att jag ska ägna mig åt det också idag. Möjligen i kombination med frosseri ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Toppen att poliserna minglar runt!
      Jag syndar gärna om det faller mig så på läppen 😀

      Radera
  4. Cykla är verkligen perfekt men jag tog mig nästan vatten över huvudet i dag. så kan det också bli. Perfekt att poliserna minglar omkring och syns på allmän plats!

    Kram och ha en härlig fredagskväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, en lugn dag, som nu ska avnjutas med lite god mat och ett glas av något trevligt.
      Kram!

      Radera
  5. Så skönt att det fungerar för dig att cykla för då kommer du ju lite längre. Trevligt med ett besök i småbåtshamnen och fint att ordningsmakten har lite koll.
    Lite svalare även här idag, bara +27. Heller inte lika fuktigt. Men vi hittade ett perfekt lunchställe med god utsikt och svalkande vindar. Så skönt.
    Nu snart en sen middag på balkongen med lite kalla tapas och en god och isad gazpachosoppa.
    Önskar dig en fin kväll.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också ätit middag på balkongen, det har jag gjort länge nu. Väldigt skönt att kunna göra det.
      Tack, kvällen är ung, men jag blir trött. Dock har jag fått gjort det jag göra skall, så jag är nöjd.
      Stor kram!

      Radera
  6. Tack Gerd att du skickade svalkan norröver. För vi fick den först idag! Å ingen luftfuktighet heller - yyiipphhiieee:-)

    Inte dumt heller att leka turist på sin hemmaplan. Tänk så många nya ställen jag fått i Lidköping se de senaste dagarna.

    Närpolisen ska vara synlig. Det är den här i Täby Centrum också. Vet inte riktigt om jag gillar det eller inte. Men om det avskräcker en eller annan att begå ett brott så är det ju bra såklart. Men på en badbrygga - nja...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej då, det är skoj att leka turist, alltid ser man något.
      Man hajar alltid till då man ser poliser, men det var ett högljutt gäng där, så det behövdes nog lite närvaro. Mest är det nog fylla, faktiskt. Och med den, vet man aldrig.

      Radera