torsdag, augusti 30, 2018

På vift

Ordet är - ja, det är mycket nu. Intensivt, var ordet. Och nu är jag på språng, på spåret. Måste ju testa perrongen. 

Detta är femte dagens aktivitet och nästan utan kyrklig anknytning. Om man bortser från att kompisen som jag ska ut med, även är kyrkvärd på sitt håll. Min från ungdomen fina goa skolkamrat.

The piglets på besök fortfarande här i Lidköping.

Konserten var förresten lyckad igår kväll och jag sjöng mig hes.

Lyssnar på radion med ett halvt öra. Den ene efter den andre politikern glider fram på orätta räkmackor, blir upptäckta, oj, så det blev, meddelar att de nu betalat tillbaka. En ny sjukdom?

💚 Ljus och Kärlek 💚

9 kommentarer:

  1. Så mysigt att vara på vift i dag så jag hoppas det blir en trevlig vift :D

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vifta på du - det är ju skojsigt att göra det :-)

    SvaraRadera
  3. Så trevligt att du är på vift igen. Vi behöver få komma ut och röra på oss.
    Ha det gott!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Jag ska snart ut på vift upp till barnbarnen i Stockholm. Här hemma händer inte så mycket. Fast i morgon börjar Söderköpings Gästabud så då blir det väl en tur dit, antar jag. Även på lördag och söndag.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  5. Trevligt både med mycket att göra och ut och "vifta" så länge man orkar och tycker att det är roligt. "Pigletsarna" är så söta och Kanske blir de permanenta hos er.
    Önskar dig en trevlig dag och kväll.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  6. Ja, då var vi på vift båda två då:-) Du igår och jag idag. Men du orkade åtminste blogga med toppen bilder, medan jag bloggskolkade;-)

    Himla kul att ni hade en lyckad konsert!

    Å vad gäller politiken så har jag inte orkat med att läsa allt skit som skrivits. Är så less på allt vad politik heter. Undra bara vem jag ska rösta på...

    SvaraRadera
  7. Ibland är livet mer intensivt, man har ork och hinner med mycket.
    Ibland blir saker och ting annorlunda, som nu då min mamma är på sjukhus.
    Jag prioriterar så gott jag kan. Skulle gärna läsa fler bloggar och kommentera, men tiden räcker inte alltid till.
    Du är ändå alltid med på min karta och så spelar vi ju WF, som är skön avkoppling.
    FREDAGSKRAM!

    SvaraRadera
  8. Låter skoj att vara på vift. Det sätter piff på tillvaron. Njut av viftandet. Kram

    SvaraRadera
  9. Hjärtligt tack alla fina! Fredagskramar!

    SvaraRadera