torsdag, september 06, 2018

Det blev inte så.

God morgon! Torsdag. Solen gick upp för mig idag också, tacksam. Men jag fick lägga årets veteranresa till handlingarna och bara beskåda bussen, som tog upp de andra.  Jag var försent ute, fick brevet först på kvällen, då jag varit bortrest. Först till kvarn... Så synd, resan gick till norra Vätterns skärgård.
🙏

 Det här är vad jag har att visa idag. Ett par bilder från gågatan igår. Vädret var inte strålande, regnet hängde i luften mest hela tiden och det kom några droppar.

Det är ändå skönt att komma ut. Jag var iväg två gånger, bara för att.

Idag om en vecka, så reser jag iväg till Pfalz och Alsace, så inte ska jag hänga läpp för dagens miss!
Det blir tredje året i rad som jag åker på en vinresa och kan stiga på i Lidköping. Perfekt.

💝 Ljus och Kärlek 💝

16 kommentarer:

  1. Vilken otur med resan men du har ju en annan som väntar så speciellt synd om dig är det ändå inte ;-) Bara lite!

    Kram och ha en härlig dag <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åjo, just idag är det lite synd om mig. Men inte i morgon, då har det runnit bort. Man ska ju se framåt!
      Tack och kram 💝

      Radera
  2. Visst är det roligt att få komma ut och se sig omkring lite Vi ska absolut inte sitta hemma och se tiden an.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilket klokt svar. Helt rätt!
      Kram!

      Radera
  3. Men vilken otur att du inte kom med på resan :( Men du har ju annat roligt att se fram emot :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad trevligt med den återkommande vinresan. Låter så roligt och gott. Finta att kliva på hemma i Lidköping. Ändå lite trist att du missade dagens tur. Men så blir det ibland.
    Kram från ett sensommarvackert Stockholm och balkongen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tredje året i rad nu. Ändock hade jag velat komma med till Vättern.
      Kram!

      Radera
  5. MYCKET roligare att åka iväg på en vinresa tycker jag, där det förhoppningsvis inte bara finns veteraner på bussen. Minns din senaste resa till Pfalz och Alsace och där stortrivdes du ju. Är impad över att din rygg klarar sådana långa bussresor - ytterligare en bonus helt klart:-)

    Toppenfina bilder från hemmaplan. Igår var det soligt och fint hela dagen. Idag var det molnigt, inget regn (som vanligt) åsså sprack det upp på nolltid vid fyrasnåret. Kring 21 grader. Perfekt:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vinresan smäller högt, tredje året i rad. Men veteraner eller panschisar, de finns överallt, det är ju de som har tid att åka bussresor! Jodå, med ryggkudden, som Ditte rekommenderade, så klarar ryggen en bussresa fint och vi har övernattning i Tyskland innan också.

      Radera
  6. Men åh, ska du ut och resa igen, underbart! Då har du något att se fram emot, härligt!
    Sov så gott och ha en trevlig fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar alltid att ha ett projekt. De ska aldrig ta slut, haha.
      Tack detsamma, kram!

      Radera
  7. Så härligt det låter med en vinresa. Förstår att du blev besviken för den andra bussturen. Att besöka andra platser är ljuspunkter i tillvaron. Alltid roligt när det händer något annorlunda. Trevlig helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, så är det. Älskar att se mig om både i Sverige och i övriga världen. Finns ingen anledning att sitta i soffan och vänta.
      Trevlig helg.

      Radera
  8. En blomstrande vacker gågata ni har!

    SvaraRadera
  9. Vad trist med resan! Men härligt att du har en annan resa att se fram emot! :)

    SvaraRadera