tisdag, september 04, 2018

Källby - mellan Lidköping och Kinnekulle

God morgon! Ett besök till Ögonkliniken, står på agendan idag. Om den tycker jag mycket braigare om, än om den som var före klockan 08 tidigare. Nu gäller 13.20, mer humant, om jag får säga så.

 I denna ljuvliga 29 graders saltvattenpool badade jag igår! Hemma hos Carina i Källby.

Jag bjuder på bilden, trots att jag ser lite purken ut, vilket jag absolut inte var, haha.
Carina bjöd på en Mojito i den ljuvliga solen!

 Här har jag tagit till mig av den ljuvliga lunchen, helt hemmagjord av Carina. Fläskfilé, laxröra med bönor, potatissallad, olika sallader, egna lingon, äpplemos, majs, blomkål, ja herregud, jag tog om! Jodå, hennes make kom hem så vi åt alla tillsammans.
Rött vin till plus ett egengjort kallt hälsothé.


Inte nog med maten, fick även hemmagjord efterrätt och sist, och inte minst, the med hembakt kaka. Jösses, magen stod i fyra hörn.

Tusen tack, gulliga ni! Alltid roligt att träffs, var vi än är!
Härliga vänskaper! Och vädermässigt en kanondag!

Grattis idag, farmors bäste Lowe, 5 år! Farmor kommer då du har kalas längre fram!

💝 Ljus och Kärlek 💝

8 kommentarer:

  1. Jag tycker inte alls att du ser purken ut - vem kan väl vara det när det bjuds på både bad och mojito :-)
    Hoppas det går bra på ögonkliniken snart då!

    Stort grattis till Lowe! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, det går ju inte att vara purken, haha, så mycket gott, som serverades bland alla glada skratt!
      Lowe-pojken, ja. Farmorstack!

      Radera
  2. Det blev ingen bantningskost för dig men jag förstår att du unnade dig. Allt lät väldigt gott och så trevligt sällskap på det :D

    Kram och ha en finfin tisdag <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej och jag bantar inte, så vilken tur! Jag unnade mig allt! Väldigt gott och trevligt.
      Tack och kram 💝

      Radera
  3. Viken trevlig dag på alla sätt. Och vänner, god mat och dryck och fin miljö är alltid uppskattat. En riktigt fin "njutflykt".
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kunde inte blivit bättre i denna njutflykt!
      Stor kram!

      Radera
  4. Vilken dag! WOW! En riktig värstingdag skulle jag säga. Å än en gång - vilket väder! Alltså till och med jag hade badat i 29 grader. Perfekt ju! Saltvattenpool, vilken lyx! Var kommer saltvattnet ifrån?
    Maten såg otroligt god ut, men vilka mängder du äter. Hade kanske klarat hälften av den tallriken som du visar. Mojiton däremot hade jag inte haft några problem alls att ta om;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Värstingdag, absolut! Jag vet inte hur det funkar allt det där med vattnet, men härligt är det!
      Min första tallrik var väl inte så stor?? Att jag tog om, det var bara liiite till ;)

      Radera