onsdag, oktober 10, 2018

Bättre och bättre dag för dag.

God onsdagsmorgon! Jag såg i almanackan att jag visst är tummis med tvättstugan idag. Det får bli i min takt.

Förresten, fakturan kom från fönsterputsaren. Löjligt låg summa, där blir jag stående kund, snabbt konstaterat. Det lönar sig inte att bryta ryggen för fönstren.

 Idag ska hela himlen målas blå, med en stor sol uppepå! Brittsommaren är här, utan besvär!

Var iväg och köpte fräscha grönsaker och gjorde en egen korvgryta igår. Korven har inte hunnit i, på bilden. Blev så sugen, enkelt, men så gott.

Allt verkar gå åt det rätta hållet nu, så det är bäst att vara rädda om varandra. Man vet aldrig i förväg.

🙏 Ljus och kärlek 🙏

15 kommentarer:

  1. Hmm... Korvgryta utan korv där på bilden alltså ;-)

    Skönt att allt verkar ordna sig åt rätt håll!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, precis, korven kom inom fem röda...
      Kram!

      Radera
  2. Fönsterputsare hade varit välkommen här idag. Solen skiner och smutsen syns enormt mycket. Det är viktigt att vara rädda om varandra...allt annat är så oväsentligt. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var toppentopp att få fönstren snabbt och fint putsade!
      Och ja, var rädda om varandra.
      Kram!

      Radera
  3. Så skönt att det går på rätt håll! Vissa tjänster är inte dyra att köpa och dit hör fönsterputs men ändå har vi inte kommit till skottdumt nog. Hoppas tvättbestyren går bra.

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det dröjde länge innan jag kom till skott. Det gjorde jag när jag kände att jag inte mäktade med detta.
      Tvätten gick fint, tack!
      Kram 🙏

      Radera
  4. Jag äter nästan aldrig korv, men korvgryta är gott och så brukar jag ha lite korv i fyllningen till kroppkakor.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, precis, det får vara något extra.
      Kram

      Radera
  5. Visst är det inte värt besväret att putsa fönster själv och riskera att skada ryggen eller andra vitala kroppsdelar. Vet inte vem som uppfann ROT- och RUT-avdraget, men personen borde på Nobelpriset i ekonomi;-)
    Min man gör också ofta korvgrytor, han älskar både olika korvar och grytor. Å just hösten och vintern är ju de rätta tiderna för just grytor.

    PS. 32 grader på balkongen här idag:-) DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heja ROT och RUT, så länge de nu får vara kvar för politikerna, man vet aldrig vad som händer.
      Idag gjorde jag rotmos som tillbehör. Toppenväder, men på min balkong är inget medelhavsklimat, tyvärr. Grattis till ert läge!

      Radera
    2. Rotmos - yummie, yummie. Rotmos med oxbringa är en av mina absoluta favon:-)

      Radera
  6. Här putsar B alla fönster och gör det så bra men om han inte gjorde det skulle jag absolut ta hjälp.Och helt oavsett R&R skulle jag nyttja tjänsten. Fint att solen skiner hos dig och då blir dte ju lättare med tvättstugan också.
    Och så fint att det mesta nu är på väg åt rätt håll.
    Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var inte dyrt utan RUT heller, faktiskt.
      Här skiner solen så gott nu och jag vårdar mig.
      Tack och stor kram!

      Radera
  7. Så skönt att du mår bättre! Fönsterputsning är inte roligt - bra när man kan anlita fackfolk!
    Korvgryta ... mums! Här blev soppa av kycklingbuljongen från i tisdags då vi åt dillkött på kyckling :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fönsterputsning är inte bara tråkigt, det är tungt! Det tyckte jag aldrig förr, men nu spjärnar ryggen emot.
      Soppa är fantastiskt gott också, har jag alltid tyckt. Och många gånger blir både soppa och gryta bättre när den har stått till sig.
      Kram

      Radera