torsdag, oktober 04, 2018

Storebror ser dig!

God torsdagsmorgon! Fick ett mail ifrån Google som heter "September i översikt".

Där står det att jag besökt 2 länder den här månaden, 12 orter och 16 platser (samtliga är namngivna). Jag har gått 11 km den här månaden (måste vara fel) och tillbringat 57 timmar i ett fordon (bussen).


Nää, nu ska jag ta mig ner till resecentrum och sticka ifrån stan ett tag. Ack, Värmeland, du sköna ♪♫♪♫ Storebror kan jag dock inte sticka ifrån, han ser mig överallt, även nu i oktober.
Så är det, på gott och ont.

I´m singing in the rain ♪♫♪♫  Bjuder på ett streetphoto.

💚 Ljus och Kärlek 💚

10 kommentarer:

  1. Vi är ganska så övervakade numera och speciellt via nätet. Jag godkänner aldrig när sidor vill veta eller använda min nuvarande position. Lite kan de få kämpa om de vill hålla koll på mig ;-) Ha det gott i Värmland!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänker som så, att det kan vara bra att vara övervakad när jag lever ensam, ifall det händer något.
      Tack och kram!

      Radera
  2. Ja, visst har man ögonen på sig!
    Ha en fin resa!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag föredrar andra sorters storebröder.... Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
  4. Jag gillar inte denna sortens övervakning ...
    Ha det så trevligt i Värmland!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Trevligt med en tur till Värmland. Men detta med att Google har koll gillar jag inte. Bedrövligt. Kommenterar inte bloggar där deras konto ska användas.
    Säkert har Google koll även på mig, men svårare med Macdator och Iphone.
    Stor kram och trevlig resa.

    SvaraRadera
  6. Trevlig utflykt!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  7. Det är ju ändå bra att kunna fråga Storebror ifall man glömt vad man gjort ;-)

    Ha en härlig kväller!

    SvaraRadera
  8. Vilken enastående bild - den första alltså! En av dina bästa, och det säger inte så lite:-)
    Även mammarazzi-bilden var en höjdare:-)
    Ha det så skönt hos Sarah, svärsonen, Diego och hönsen:-)

    SvaraRadera