fredag, december 14, 2018

Det är något visst -

- det måste jag medge. Kalender i "molnet" i all ära, men inget går upp emot att få sätta en ny skrivalmanacka i händerna och börja notera "på riktigt". Jag kör alltså dubbelt.

Så var den då där, den lilla röda.

Just så, ja. Och när jag kollade nätet, så blev jag lurad igen. Billigare där. Men vad trevligt att kolla runt i bokhandeln, i stället! Riktigt mysigt, tycker jag. Köpa lite klistermärken, julkort, ja mina ärenden blev gjorda.

Bara för att. Ja, för att jag inte haft möjligheten att träffa dessa små på ett tag, så lånar jag deras lussefoto. Visst är de charmiga, Sally och Lowe!!!

💖 Ljus och Kärlek 💖

15 kommentarer:

  1. Väldigt charmiga! Snyggt lånat :-D

    Pappersalmanacka la jag av med för många år sen. Den i telefonen får räcka :-)

    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, låna är OK, tycker jag och behåller dem ;)
      Egentligen räcker telefonen men jag vill så gärna ha mer utrymme och pennan, den riktiga, den slår allt. Så jag dubblar.
      Detsamma

      Radera
  2. Så ljuvliga små barnbarn ❤
    Kram och ha en trevlig fredag!

    SvaraRadera
  3. Klart att man ska ha en ordentlig kalender för annars fungerar inte min tillvaro. Vilka fina bilder på dina små guldklimpar!

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hur och vilket man använder, det ska fungera!
      Tack, ja de är så söta mina guldklimpar.
      Kram 💖

      Radera
  4. Visst blir saknade efter barnbarnen stor. Känner också så, men de kommer imorgon. Jätefina bilder på dina små. Så söta.
    Även jag vill ha en rejäl kalender och har "dubbla". Det är en speciell känsla att gå i bokhandeln och välja vilken som känns bra. Köper ju sällan något annat än resor via internet. Vill alltid prova och känna först.
    Stor kram och trevlig kväll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det. Prova och känna. Jag näthandlar aldrig kläder heller, inte heller skor.
      Jag saknar mina små barnbarn men får träffa dem till jul!
      Tack detsamma och stor kram!

      Radera
  5. Ja - det är verkligen något visst med en ny kalender, på papper...
    Jag tog också i dag i användning bordskalendern för 2019.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker om detta. Jag hade länge en Time Manager också. Den var rätt så utökad på uppgifter och lite rolig.

      Radera
  6. Hahaha! Precis d´som du gick jag också in på bokhandeln för några dagar sedan och köpte en bordskalender(veckovis variant) samt en mini-plankalender som är platt, som man kan vika ut och som får följa med i handväskan. Å gammalmodig som jag är har jag precis ingenting i molnet, inte ens en kalender;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen, visst är det något visst med att handla i bokhandeln!
      Jag har mycket i molnet men vill ha lite att bläddra i också, känns tryggt.

      Radera
  7. Här är en till som har en "skrivalmanacka! Köpt i bokhandel. Det är bra med både hängslen och livrem! Kram och jag önskar dig en härlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, hängslen och livrem funkar.

      Tack detsamma och kram!

      Radera
  8. Jag har alltid en kontorsalmanacka liggande på köksbänken. Har sparat alla sedan i början på 90-talet. När jag vill kolla när något hände är det bara att gå till bokhyllan och leta upp. Håller med dig om att det är en viss feeling att få en oanvänd i handen. Man undrar ju vad den kommer att fyllas med. Skriver aldrig upp något i mobilen till makens stora förvåning.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera