tisdag, maj 28, 2019

Min resa ToR Stockholm

Efter en natt, då jag sovit stenhårt, så säger jag God tisdagsmorgon! En fullmatad dag igår i huvudstaden, som var fantastisk, på många sätt och vis. Jag var inbjuden till årsmöte, tillika styrelsemöte, på MOD - Mer Organdonation på Norrskens lokaler i Stockholm. MOD har inget eget kontor där, utan har en annan lösning.

Förutom ett rikt budskap och bra information, så fick jag träffa styrelsemedlemmar och volontärer igen, och det är roligt att lyssna och utbyta tankar. Många spännande saker är på gång nu politiskt, de måste bara bli bra!

Jodå, den långa resan startade med cykel, sen buss till Skövde, där man precis tog bort skylten om EU-valet.

Det röda tåget MTR express tog mig till Stockholms central.

 Jag hade gett mig sjutton på att hitta själv utan T-bana och dylikt. Så jag gick med karta och kompass.

Jadå, helt rätt.


Regeringsgatans blommor.


HÄR, studsade jag till. En bild åt Åsa, Nalta Norrland!!! Eller hur??

Jomen visst. Det smakade med räksallad!

Hem kom jag, sent omsider, medelst gång, T-bana, tåg, buss och cykel. Nä, ingen bloggvandring igår, heller, får se idag. Har en del jobb att utföra och ikväll planeringsmöte, så nog hålls jag igång.

Vädergudarna var tråkiga igår men lite har de spottat upp sig nu. Men det är sannerligen ingen värme!
Ljus och Kärlek

9 kommentarer:

  1. Du håller verkligen igång. Jag önskar dig lycka till med dagens uppgifter.
    Nej, någon värme är det sannerligen inte här heller, men solen tittar fram i alla fall.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig tur till Stockholm. Jag tycker dock det är lätt att hitta med tunnelbanan. Den vita skulpturen har jag passerat ett par gånger.

    Kram och ha en härlig tisdag <3

    SvaraRadera
  3. Snabba ryck ... du hinner med mycket! Den skulpturen var speciell - inte vacker, men har man sett den en gång så minns man :)
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken givande dag! Men visst tar det på krafterna både med resa, all info och det sociala.
    Vad gäller det politiska så hoppas jag att det skyndas på för mycket utreds i långbänk. Politiker verkar ha svårt för att skynda på. Men kanske händer något nu om MOD ligger på. Hoppas. Tidsplaner verkar saknas för mycket av utredningsarbetet, precis som om tiden vore evig. Jag tycker ju också att MODs arbete är så viktigt och vill att det fattas beslut. Har förstått att det är på gång. Men när???
    Önskar dig en fin dag.
    Njuter av sol och svalkande vind och +25 grader.
    Skickar lite till dig.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  5. Ditte: En utredning läggs fram på måndag den 3 juni. Det viktiga är vad som kommer att stå i utredningen, där det tidigare har funnits och ff är ett systemfel, som MOD jobbar för att få bort. Sen ska ju politikerna besluta. Och när beslut? Ingen vet, för ingen vet än vad utredningen innehåller.

    Det gäller inte bara med att alla ska ta ställning och anmäla sig till donationsregistret. Inte alltid så lätt att förstå för gemene man.

    Det är 6 år sedan som MOD började klaga på systemfelet.
    Nu har jag gjort lite plikter och ska snart iväg till en planeringsträff.
    Solig kram!

    SvaraRadera
  6. Du har ett späckat schema men det verkar vara intressanta saker allihop. Idag är det sol hos mig och jag hoppas den stannar ett tag. Kram

    SvaraRadera
  7. Roligt att MOD verkar ha hyrt in sig i eller i närheten av gallerian MOOD. Roligt sammanträffande när bara ett "O" saknas. Himla fina bilder från huvudstaden, och jag är impad att du hittade utan "ledsagning". Bra jobbat där!
    Knut har öppnat en "filial" som heter Stigen i Täby Centrum. Samma ägare som de två Knut-restaurangerna i Stockholm.
    Gårdagens väder var ingen höjdare temperaturmässigt, men idag var det åtminstone fyra grader varmare.

    SvaraRadera
  8. En full dag!
    Jag ser att jag fortfarande har mycket kvar att uppleva i Stockholm.

    SvaraRadera
  9. Vacker blomsterpelare och fina, mycket speciella statyer!

    SvaraRadera