söndag, maj 19, 2019

Skyltsöndag - staty

God morgon, denna soliga söndag, som innehåller skyltar på olika sätt. Jag bjuder på Borås statyer, otroligt vackra och häftiga. Heja, heja!
Och då slänger jag mig med i Sannas veckofotoutmaning också!

 
Den här bokstavsgubben har jag visat förut, men nu fick jag honom med blå himmel också, så njut igen! Han finns framför Textilhögskolan i Borås.

Man kan hitta gubbar lite varstans efter promenadstråken. Jag tror jag räknade till tre här.

 "Väntar"

 Anna Lindhparkens staty.
NON - VIOLENCE

Detta var söndagens skyltutmaning, som förvaltas så perfekt av vår bloggvän BP 😀

💜 Ljus och Kärlek 💜

14 kommentarer:

  1. Snygg kombi! :-) Bokstavsgubben är verkligen läcker :-)

    Ha en skön vilodag!

    SvaraRadera
  2. Ett perfekt kombo-bidrag! Det finns mycket att se och fotografera i Borås!
    Önskar dig en fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. När jag var barn tyckte jag statyer var så tråkiga för de flesta jag såg var bara gamla kungar eller andra herrar på häst. Det finns så mycket fantasi bland statyerna nu. Kul blandning du fått ihop. Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken snygg och härlig skyltning hos dig denna söndag :D

    Kram och njut av dagen <3

    SvaraRadera
  5. Efter omdirgering så kom jag hit och får mig till livs mycket fri skyltning och statyerna. Favorit den första och den tredje bilden! Den knutna pistolen är intressant, jag har inte fått med mig att den förekommer också i samband med Anna Linds död, så kul få nytt in i kunskapsbanken :-)
    Tack för det Gerd!
    Roligt att du också går med i Sannas :-)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Gillar Din kombo :) jag hade ingen aning om Anna Lindh-statyn.
    kram

    SvaraRadera
  7. Jättefin skyltning i kombo med statyer. Revolvern, "Non Violence" finns på olika ställen i Sverige och utomlands och även Stockholm har en vid Hötorget, i Sergelgången.
    Bokstavsstatyn är verkligen fräsig och kul idé att göra den.
    Stor kram

    SvaraRadera
  8. Gillade alla dina statyer/skyltar! Den lilla pojken i regnrock var rörande söt, o gubbarna också. Symboliken i Anna Lindh-statyn är talande. ha en fortsatt fin söndag!

    SvaraRadera
  9. Du skyltar verkligen för den underbara staden Borås! Bokstavsgubben är ju såååå läcker, älskar den. Barnet med regnstället gillar jag också skarpt. Visste inte heller att Anna Lindh-statyn var en kopia av "Non Violence"-pistolen. Eller är det en och samma pistol (eller om det är en revolver) som står i Anna Lindh parken?

    En toppen skyltning som alltid här hos dig. Hoppas du har massvis kvar med konstverk från Borås. Tusen tack för dina fina bilder och länken:-)

    SvaraRadera
  10. Bokstavsgubben var häftig och ur och skurdagis-statyn var rolig, det finns en liknade pistolstaty i Sergelarkaden.

    SvaraRadera
  11. Jag gillar verkligen statyerna som du visar från Borås. Verkligen häftiga!

    SvaraRadera
  12. Non-Violence statyn finns i Anna Lindhsparken i Borås. Självklart finns den i Stockholm och flera andra platser!
    https://sv.wikipedia.org/wiki/Non-Violence

    SvaraRadera
  13. Riktigt fina statyer här. Gillar barnet, gillar den första statyn, likaså non-violence!

    SvaraRadera
  14. Härliga statyer. Gillar det tjurigabarnet ❤️

    SvaraRadera