onsdag, augusti 28, 2019

Igår Källby och Carina - ikväll Kiralina

Trevlig onsdag! Jag rimmade lite i rubriken, men det är sant.

 Häri badade jag igår! Saltvatten 29 grader. Det var kanonväder. Jag cyklade på min Sigge Batavus (el) och det gäller att vara skärpt, så en inte står på huvudet. Trampar, gör jag ju, men det går så fort.



Carina och hennes make har det så fint,  rena paradiset hemma hos.

Sen lagar de god mat också. Jag skulle bli bjuden på "inget särskilt" den här gången. Vad fick jag?
Först en Mojito med hemmagjort tilltugg. Senare middag, nästan som en buffé - med rött vin till och sist blåbärspaj med gräddvaniljvisp.  Allra sist afternoon tea. Delikatesser!
Många goa skratt ingick.

Idag har vi ett helt annat väder. Regn och rusk och åska väntas. Men vi fyller våra sinnen med glädje i kväll. I Otterstads kyrka. Ljus och kärlek. Välkomna.

8 kommentarer:

  1. Så fint det är hos dina vänner! Vilken middag du blev bjuden på! Kunde knappast vara bättre. Kram

    SvaraRadera
  2. Wow, vilken dag.
    Så vackert och vilken mat!
    Efter sol kommer regn, samma här i Wales de senaste dagarna.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Härligt, härligt... så bra Din dag blev. kram

    SvaraRadera
  4. Vilket underbart ställe, och det där "inget särskilt" lät verkligen hur smarrigt som helst :-)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  5. Så härligt det låter och vilken meny! Undrar vad som bjuds om de riktigt skulle anstränga sig om de där var 2inget särskilt"?
    Ha en fin fortsättning på dagen!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  6. Vilken trevlig tur det blev! Och god mat och dryck i goa vänners lag betyder mycket. Mysigt med ett dopp här i den sköna och fina bassängen. Hoppas att du kom hem lyckligt också.
    Trist med sämre väder idag. Men inget man kan påverka.
    Här i Stockholm är det strålande sol och +31 grader just nu på em. Väl varmt. Och idag är vi i hemmatrakterna. Har lite jobb att göra.
    Lycka till på konserten i kväll.
    Stor kram

    SvaraRadera
  7. Men vilken dag du fick, och både bad och mat ingick, så lyxigt!
    Här fortsätter det varma vädret!
    Kram och ha en toppenkväll!

    SvaraRadera
  8. Carina och hennes man bor verkligen otroligt fint! Å en pool med 29 grader - ja, den hade till och med jag hoppat i kan jag säga!

    Men varför trampar du på när det går fort på din cykel? Är det inte meningen att en elcykel "går av sig självt", och att man bara behöver "hjälpa till" i uppförsbackar. Men jag har kanske fattat helt fel där. Har inte syklar på 25 år så...

    Här har det varit 28 grader och strålande solsken hela dagen.

    Hoppas ni gjorde succé ikväll!

    SvaraRadera