fredag, september 06, 2019

Fredagsmys!

God morgon! Nu är Bohuslän slut, så då backar jag tillbaka till Värmland, en stund.

Till Sarahs älskade höns. Fast här är tuppen Nuggets. Både som bebis och som nu - vuxen och väldigt grann. En svart tupp med turkosa fjädrar. Så snyggo.

Lyckliga höns.

Lyckliga ägg.

Pojkvaskern Diego här, fyllde 12 år igår. Gamle gubben, med barnasinnet kvar. Vill väldigt gärna leka.

Idag fortsätter jag på min att-göra-lista to-do  ♪♫♪♫ som jag gnagt på sedan i måndags. Det tillkom en punkt igår. Upptäckten av punka på Sigge Batavus elcykel.
Ljus och kärlek

5 kommentarer:

  1. Det var en vacker tupp. Sara är också så fin.
    Diego, att han redan är 12 år. Tänk så fort tiden går.
    Ser mysigt ut där han ligger i soffhörnan på kudden.
    Lycka till med listan och hoppas att du får en finfin fredag.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Det var verkligen en vacker tupp och glada hönor är verkligen bra. Tänk att Diego redan är 12 år gammal. Ja, tiden den går men skönt att han har barnasinnet kvar. Otur med punkteringen men det är förhoppningsvis lätt att åtgärda.

    Kram och ha en fin kväll <3

    SvaraRadera
  3. Haha! Tänkte just påtala att han där på bilden såg ut som en tupp och inte en höna, fast du tog orden ur munnen på mig ;-)

    Stort GRATTIS till Diego! Han ser verkligen ut som en ungdom fortfarande :-)

    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  4. Kul med Sarahs tupp och höns. Och tuppen är riktigt elegant. Hoppas han kan klockan och inte drar igång före klockan 7. Skämt åsido...
    Och Diego är så fin. Kul att han fortfarande är så lekfull.
    Önskar dig en fin kväll-
    Stor kram

    SvaraRadera
  5. Vilken fin bild på Sarah och Nuggets. Å filmsnutten väckte verkligen många minnen, då jag ju också är uppväxt med hönsgård. Ett färskt löskokt ägg till frukost slår nog det mesta, men har inte ätit ett sådant sedan jag flyttade hemifrån när jag var 17 år, så det är ju ett tag sedan.

    Diego är hur söt som helst. Å barnasinnet ska man ha i behåll tills man dör, det har jag alltid sagt;-)

    SvaraRadera