fredag, november 22, 2019

Fem en fredag v47 - För mycket, för lite, lagom

Småregn och rusk idag och tvättstugan kallar. 

Först vill jag visa gårdagens bilder över "älva" Lidan. Jag stannade till med cykeln på ena bron och tyckte det var så vackert, trots grå himmel och skitigt vatten. 



Idag den 22:e november, tar jag mig an Elisematildas utmaning! Paula har ställt några frågor om lite av varje och vill ha svar på dem.
  1. Vad har du för mycket av?  Först tänkte jag skriva kläder och skor, men det är faktiskt prydnadssaker som borde rensas ut. Jag har alldeles för många ljusstakar och -lyktor, älskar sånt, men det finns gränser.
  2. Vad har du för lite av? Inget, mer än att jag önskar det vore lättare att träffa de yngsta barnbarnen. Att inte ha bil, komplicerar tidsåtgången.
  3. Vad har du lagom av? Barnens kärlek, fritidssysslor, allt runt omkring mig
  4. Vad har du för dröm om framtiden? Framtiden blir kortare och kortare, så jag koncentrerar mig på närmaste tiden. Då är min dröm att fortsätta vara pigg och alert.
  5. Vad har du ångrat allra mest? Je ne regrette rien, av Edit Piaf, är ett bra svar. Jag är här och nu.
Önskar alla en fin fredag med ljus och kärlek

16 kommentarer:

  1. Vilka bra svar på svåra frågor!

    Gillar domherrarna där i det fina gran- och tallriset på bron. Hoppas dom får sitta kvar :-)

    Ha en fin fredag här och nu!

    SvaraRadera
  2. det var fina bilder från Lidan.
    Kul att läsa dina svar på dagens frågor.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. En mycket vackert dekorerad bro. Hoppas inte domherrarna "flyger" iväg. Kram

    SvaraRadera
  4. Härlig läsning, och bra att stanna upp ibland o bara se det vackra kring oss :) önskar dig en fin helg kram fina Gerd

    SvaraRadera
  5. vackert på bryggan, låter som en fin vardag du har, det som vi har mest av. Här och nu är bäst!

    SvaraRadera
  6. Fina bilder, och bra lån av Piaf!

    SvaraRadera
  7. Ljusstakar rensade jag ut för ett tag sedan onödigt att samla på sig.

    SvaraRadera
  8. Fina bilder över Lidan! Och de gröna dekorationerna livar ju upp lite de också.
    Tycker du fick till bra svar på frågorna. Jag funderar också när jag ser dem på hur jag själv skulle svarat. Ser i dina svar att de påminner om mina. Har bestämt att den gången jag inte längre finns levande så vill jag att ett par av följande bitar gärna kan få spelas. "Europes - The final Countdown, Frank Sinatras "I did it my way" , Edit Piafs "No je ne regrette rien". Och jag vill ju inte ha en vanlig begravning.
    Stor kram och trevlig kväll.

    SvaraRadera
  9. Vilka bra svar på frågorna! Desutom så vackra bilder över Lidan. Jag tycker det är så fint med granriset där. När det gäller prydnadssaker har vi inte så många utan jag föredrar det lite enklare.

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
  10. Åh så fina bilder!! Jag gillar verkligen dina svar :)

    SvaraRadera
  11. Bra, och trevliga, svar! Visst är det så att man inte ska ångra utan se framåt. Annars gör man ett vägval som äter upp framtiden i onödan med sin ånger.

    Ha en fin fredagskväll!
    Kram

    SvaraRadera
  12. prydnadssaker har jag inte särskilt mycket av, tack och lov. men kläder

    SvaraRadera
  13. Ja det är nog helt rätt att ägna sig åt nuet och att inte ångra så mycket. Inget blir bättre av det! Du ser verkligen skönheten i det lite dystra grå, en speciell förmåga! Trevlig helg

    SvaraRadera
  14. Bilderna är verkligen vackra. Å äntligen ett julpynt som inte är överdådig utan bara charmig.

    Håller helt med vad gäller punkt 4, men framförallt punkt 5. Skrev ungefär samma sak där, fast inte på franska;-)

    SvaraRadera
  15. Men du så vackert :). Det där med ljusstakar... Jag är lika, har alldeles för många och borde göra mig av med flertalet. Men så är det det lilla faktum att jag någonstans älskar mina prylar :-o. Vad gör man då liksom ;).

    SvaraRadera
  16. Precis som dig har jag alldeles för många prydnassaker, men jag har löst "problemet" genom att packa ner det jag har haft framme efter några månader och ta fram andra. För dom prydnassaker jag har dom vill jag inte göra mig av med.....
    TREVLIG HELG/Susie

    SvaraRadera