onsdag, april 01, 2020

April april

Ja, vad ska jag säga om denna dagen?
Igår stämde jag av mina räkenskaper, precis som jag gör varje den siste i månaden. Det var chockerande siffror men det visste jag, det är så för alla som har någon fond, nu i dagsläget.

Man ska inte gråta över spilld mjölk utan njuta av nuet och naturens fägring. 

Igår var det upp till 8 grader och bitvis strålande sol men en iskall blåst. Idag har solen bestämt sig för att gömma sig något. Det blir ingen powernap på balkongen idag.

Idag är en lurendrejeridag, men jag känner då inte för det, haha.
Världen är opp och ner, dock icke platt som en pannkaka.
Ljus och Kärlek

11 kommentarer:

  1. Jag tycker att aprilskämten har minskat med åren, och i år tror jag att dom typ uteblir helt...

    Ha en så fin dag du bara kan!

    SvaraRadera
  2. Ja, när man kollar tillgångarna kan man tro att det är någon som aprilskämtar med en.
    Här på Gotland skämtar vi vilt!!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Till och med aprilskämten blir indragna i år.
    Såg på nyheterna att om man ska hålla sig inne nån gång under dessa coronatider så är det under april månad då det är nu "stormen" kommer över oss.

    Ha en fin onsdag, kram

    SvaraRadera
  4. Så vackra vyer du visar!
    Njutbara!
    Ja, nu får vi hålla oss för skratt när det gäller slantarna och allt som händer med dem, men det finns mycket annat att glädjas åt.
    Aprilskämtar gör på Åland men kanske inte lika mycket nu som andra år. Coronan tar lite udden av det mesta för de flesta.
    Många har det redan väldigt svårt och lindrigare blir det inte på ett tag framöver.

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  5. Ja, nu är ju inte direkt så roligt med fonder. Och absolut inte aktiefonder. Men de har jag gjort mig av med och de andra har nästan inte påverkats alls. Men detta är ju mer en världslig sak just nu, precis som du skriver. Vi har också strålande sol här och är hemma för ett lunchstopp på balkongen innan vi tar en eftermiddagsrunda. Kanske blir det ett vätskestopp på någon uteservering.
    Nej, idag känns inte som en dag att luras på.
    Önskar dig en fin onsdag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  6. Just nu är det ju inte pengar man oroar sig för mest. Även om fonderna går ner sparar man ju en del på att inte handla något annat än mat. Bor man på landet som vi och tillhör riskgrupperna finns det ju ingen anledning att ge sig iväg någonstans. Jättefins bilder från din lilla stad.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  7. Nej lurandet har jag heller inte sett någon tjusning med i år :).

    https://www.saramadeleine.se/2020/03/28/bloggutmaning-30-dagar-i-april-2020/

    SvaraRadera
  8. Nej, att luras denna 1:a april hoppar jag gärna över.
    Fina bilder, och nu hoppas vi att värmen också kommer.
    Kram till dig!

    SvaraRadera
  9. Håller med Ama. Aprilskämten har blivit färre och färre, och i år är det då verkligen inte läge för att luras tycker jag med.

    Vi har inga fonder/aktier. Men de brukar ju gå upp och ned. Så värdet på dina fonder återhämtar sig nog om sisådär fem till tio år.

    På tal om fonder. Pensionerna vi får nu är väl också baserade på fonder eller!? Undrar vad händer då? Läste på en sajt idag att man funderar på att låta riktigt rika tyskar bidra med att "finansiera" den ekonomiska krisen som orsakats av coronaviruset. Helt okej för min del, bara man inte drar ner på pensionerna...

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga vårliga bilder!

    Jag tror att det var ett aprilskämt, att äldre ska visa leg på systemet i fortsättningen, eftersom 70-åringar inte får gå dit. Men det faller ju lite platt i dessa tider, kan jag tycka.

    SvaraRadera
  11. Det är inte roligt alls med fonder och annat, men vi brukar säga att vi inte har förlorat förrän vi säljer! Det finns ljusare tider bakom hörnet. Det är jag helt övertygad om!
    Kram och var rädd om dig!

    SvaraRadera