måndag, april 27, 2020

Glad måndag 27 april med Sarah´s eko 😀

Glad regnig måndag, en dag som gjord för pyssel!
Sarah delar idag med sig av åtta nykläckta gullefjun, här är en. Fler är på gång. Under finns även i coronatider 😀

Gullefjun 😍


Ni kommer ihåg Nuggets, va? Den kycklingen, som blev kvar i kullen, efter det att en vessla tagit syskonen. Jomen, han växte upp inne hos Sarah och blev riktigt tam.

 Nu tyckte han, som stolt tupp, att han ville komma in och käka lite frukost i växthuset, hungrig!

 Jorå, här planteras och sås det massa gottigotti i år igen.

Det är Carita som är inspiratör till temat, att sprida lite måndagsglädje!

Orsakullan undrar om jag fick pröva ett helt nytt jobb, skulle detta vara...
När jag var liten skrev jag att jag antingen ville stå i affär eller bli sjuksköterska. Jag blev utlandskorrespondent, sedan sekreterare och till slut försäkringskassehandläggare.

Jag vill gärna göra något gott för människor och trivs med att ha ansvaret över Min historia, där jag har kontakter med skribenter, korrekturläsare och så till sist publicerar historierna på MODs Facebooksida.

Ljus och Kärlek

13 kommentarer:

  1. Vilka små ljuvliga varelser att bli glad av!

    Kram och glad måndag till dig <3

    SvaraRadera
  2. Kycklingar är väl det gulligaste som finns!
    Vi hade ju höns på Stenstugu och varje år köpte vi kycklingar, ibland från Gotland, men det hände att de kom från fastlandet också. Vi brukade köpa 50 st och hade ett speciellt lite hus där det fick bo. Det var jätteroligt.
    Ha en glad måndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Verkligen ett glatt inlägg! Härliga bilder :-)

    Ha en fin start på veckan!

    SvaraRadera
  4. Ett härligt inlägg att bli glad av! Underbara Gullefjun!
    Ha en fin fortsättning på dagen!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilka små sötnosar som kläckts. Härligt glada bilder.Och roligt att det nu planteras och sås. Kul med allt som växer.

    Ja, nytt jobb? Jag har testat en del olika i mitt liv och när jag valde linje i gymnasiet valde jag den linje där jag visst jag kunde få bäst betyg och komma in på det yrkesval jag sedan ville. Jag sökte till läkarlinjen, gymnastikdirektör, civilekonom och jurstistlinjen. Jag kom in på det jag sökt och valde att bli gymnastikdirektör. (Senare blev jag mellanstadielärare, speciallärare och läste in kompetens för att undervisa i svenska och so på högstadiet och för att kunna undervisa i svenska som andra språk) Idag skulle jag om jag fick välja om kanske testa läkarlinjen. Men jag skulle inte vilja vara utan lärarjobbet. I alla fall som det en gån var. När den huvudsakliga uppgiften var att undervisa och inte vara socialarbetare.
    Men jag trivs nu så himla bra med mitt resejobb och att vara pensionär och att äga min tid.
    Stor kram

    SvaraRadera
  6. Vilket glädjespridande inlägg! Kan verkligen behövas i dessa gråa tider. Här är det grått på himlen och solen är inbäddad. Ja, intressant att få veta vad du blev och vilka yrken du har haft genom tiderna.
    Trevlig glad måndag <3
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilka sötnosar. Man bara smälter. Jag har jobbat med barn i hela mitt yrkesliv och skulle nog inte kunnat tänka mig något annat. Det har varit det absolut roligaste, för ingen dag var den andra lik. Kram

    SvaraRadera
  8. Åh så söta små kycklingar! TAck för de fina bilderna!
    Så kul att läsa om dina jobb, tänk att du jobbat som utlandskorrespondent!
    Ett glatt måndagsinlägg tackar jag för!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Härligt med sådant bloggfoder! Sådant gör mig glad:-)

    Så söta de små kycklingarna är. När jag var liten hade vi ett hönshus, och jag minns att kycklingarna kläcktes på golvet i köket med en stor rund värmelampa ovanpå. Mycket smidigare idag ser jag.

    Nuggets minns jag. Han var betydligt sötare då än nu om jag får säga så;-)

    SvaraRadera
  10. Men så otroligt söta små fåglar :D
    Riktigt söta o så fin bild på dig o bebisen :)

    KRam

    SvaraRadera
  11. Min måndag bara rann iväg så där bara men bättre sent än aldrig så kommer jag in här och ser de allra ljuvligaste ljuvliga små gullefjun. De gör nog inte bara måndagen, de göra alla dagar i veckan de där småttingarna. Och om en månad ser allt så annorlunda ut i växthuset. Så där ser mitt ut just nu också. Aprilväxthus.
    Ha en fin tisdag!

    SvaraRadera
  12. Vilket härligt liv din dotter ger sina små *Gullefjun* jag har haft många "inne höns" när jag hade höns för många år sedan, & dom är så tillgivna & kelsjuka om dom bara får visa det *hjärta*
    Varm kram i denna märkliga värld vi lever i nu... *hjärta*

    SvaraRadera