söndag, april 26, 2020

Skyltsöndag v 17 och uteserveringar

Allra först kommer en bild skickad till mig från Ruth i Virginia. Skidlift för musikälskare, skrev hon 😀

Härnäst kommer en bild från ena svägerskan, som hon fått i sin tur. Bilden talar för sig själv.

Jag har varit så himla sugen på att köpa balkongblommor, men inte vågat. Men igår, så. Då tog jag cykeln fram till torget för att kolla läget. Klockan var 13:09 och folket hade rymt nu.

Eftersom man grejar på torget, fick en del torghandlare ta gatan till hjälp. 

 Här sålde man plastpåsar, väskor och hattar.

 Här säljs Donuts och på ett annat ställe korvmat.

Jag hittade en annan blomsterförsäljare som hade ett bättre utbud. Ingen ville ta swish, utan bara kort, men jag blippade med mitt kort med en plasthandske på, som jag fick. Åtta växter åkte med mig hem per cykel.

Innan jag drog, så satte jag mig på en parkbänk och njöt i solen. Det mulna vädret hade förbytts i en stor sol!
Här är man duktiga och sitter familjevis med bra avstånd.

Jag har just bjudit på söndagens skyltutmaning. Denna mest roliga utmaning, som förvaltas så perfekt av vår bloggvän BP 😀

Orsakullan undrar om jag varit på någon uteservering ännu?
Svar: Nej. och det kommer förmodligen att dröja väldigt länge.

Ljus och kärlek

12 kommentarer:

  1. Ja, visst måste man hörsamma 70-plussarnas önskemål om mera vin då de sitter i karantän :-) Det minsta man kan göra för att visa empati.
    Härlig skidlift också!
    Inga serveringar och restauranger är öppna i Finland, så vi har inte det där problemet. Folk håller rätt bra avstånd i affärer nuförtiden, men alla gör det inte.

    SvaraRadera
  2. Ja jag är oxå rädd att gå ut där det är för mkt folk, men handlar till min granne som är 80+ ja balkong blommor vill jag med ha men väntar ett tag till o när det är folktomt önskar dig en skön söndag fina Gerd kram

    SvaraRadera
  3. Vackra bilder från torget.
    Fint att du fick tag på lite blommor till balkongen. Och att de också kom med hem. Inte helt enkelt. Vi köpte balkongblommor på torget till påsk men ska köpa en del till nu när det är lite varmare. Men violerna och penséerna står sig så fint och lyser upp. Ser ju ganska tomt ut hos din blomförsäljare men kanske hade kunderna redan gått hem.
    Rolig bild från Ruth! Kul med skidlift för musikälskande- Men den skulle nog göra sig var som.
    Vad gäller uteserveringar så besöker vi dem flera gånger i veckan. Inga problem och besökarna på de ställen vi går på sitter med goda avstånd och bord och stolar är placerade med två meters mellanrum minst.
    Men man måste ju göra det man själv tycker känns bra.
    Önskar dig en fin söndag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  4. Jag skulle också behöva påfyllning av vinet, men ingen har erbjudit sig att ordna det för mig, så jag får väl klara mig utan.
    Nej någon uteservering har jag inte besökt ännu i år.
    Ha en skön söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Underbara skyltar, Gerd :D och den där skidliften, vilken grej!!!
    Jag väntar på att nån ska börja sälja plantor här...tror det dröjer ett tag än :)
    Ha en fin söndag nu <3

    SvaraRadera
  6. Bra skyltat :D

    Idag såg jag faktiskt ett vårtecken :)

    Jag hoppas Du har en fin söndag, kram

    SvaraRadera
  7. Så skönt att du fick handlat blommor när det var lite folk. Vi var faktiskt på en uteservering i dag men det var rejäla säkerhetsavstånd så restaurangen skötte det perfekt. Vi valde ändå att sitta längst bort i en hörna.

    Kram och god söndag <3

    SvaraRadera
  8. Härliga skyltningar. De två första två alldeles speciella, den andra humoristisk.
    Fint att köpa blommor med sig hem, sånt piggar upp och solen sken på dig också!
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  9. Ruth skylt är ju kanooooon, så himla läcker! Den tjejen vet precis vad en skyltbloggare behöver varje söndag:-)
    "Need more wine" - hahaha:-) Det lär hon inte vara ensam om. Hörde på tv att det går jättebra för Systembolaget just, bättre än vanligt alltså. Inte ett dugg otippat.
    Bilderna från torgmarknaden är hur fina som helst, inramade med en knallblå himmel. Här är jag avis måste jag säga. Både vad gäller marknaden men främst för himlen utan ett ena moln.
    Hoppas torghandlarna som inte säljer blommor har några köpare överhuvudtaget. Tycker så synd om dom. Gillade förresten dessa färgglada trasmattor.
    Grattis till dina åtta växter. Du får visa upp dom sedan. Antar att de hamnar på din balkong.

    Tusen tack för en färgglad Skyltsöndag och länken:-)

    SvaraRadera
  10. Den där skidliften, finns den???
    Jag planterade på balkongen för ett par veckor sen, och det ser väldigt lovande ut!

    SvaraRadera
  11. Roliga bilder du fått skickade till dig, både noterna och vinet ;) Och vädret ser härligt ut! :)

    SvaraRadera
  12. Så fint på torget! Ser ut som en vanlig dag, inte som en coronadag.
    Har sett liknande bilder som den på damen med flaskan. Jag har laddat upp här och behöver inte visa någon skylt på ett tag.

    SvaraRadera