lördag, april 25, 2020

Mina bokmärken v 17

God morgon och här kommer mitt bidrag till bokmärke. Det är tunt nu bland dessa, så gott som slut. Här ligger bokmärket i en pocketbok som jag inte läst. En deckare av Irene Huss.

"BEKANNTSCHAFTEN wenn sie sich auch gleichgültig ankündigen haben oft die wichtigsten Folgen"
"BEKANTSKAPER, även om de tillkännager sig likgiltigt, så har de ofta de viktigaste följderna."
Svårtolkat budskap, tycker jag.

 Kanske BPHannele och Agge, Åsa eller någon mer kan visa bokmärken.

Ett par bilder nära Torgbron i Lidköping.

Orsakullan undrar om jag har någon konstig matkombination, som jag vill delge. Svar: Jodå, ibland kan jag blanda i frukter i middagsmenyn. Banan och ananas går förträffligt ihop.
Det är Orsakullan som håller i temat April 30 dagar.

Ljus och Kärlek

14 kommentarer:

  1. kul med olika språk, jag läste tyska på skolan, snart blommar det överallt, härligt.

    SvaraRadera
  2. Så vackert i Lidköping.
    Jag blandar också in mycket frukt i middagsmaten, fikon, dadlar, russin, äpple m m, gott!
    Önskar dej en fin helg!

    SvaraRadera
  3. Härliga vårbilder :-)

    Jag tyckte att kombinationen stekt halloumi, persiljestuvad potatis och lingonsylt var en konstig variant som jag hittade på en restaurang. Men OJ vad gott det var! :-)

    Ha en fin lördag!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att det var kloka ord. Frukt i mat tycker jag inte alls om och just banan och ananas är en gräslig kombination om man frågar mig. Befriande att vi inte alla tycker lika ;-)

    Kram och god lördag!

    SvaraRadera
  5. Vi äter alltid sillsallad till julskinka och så vill vi ha rödbetor till Janssons frestelse. Det är matkombinationer som förvånat många.
    Ha en skön helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  6. Jag är även en mästare på koka ihop frukter i maten÷) Ja, jag vet heller inte hur man ska tolka det tyska citatet. Man ta vad man haver som bokmärke. Vårliga bilder gillas=)
    Trevlig lördag från ett regnigt Jerez <3
    Kram

    SvaraRadera
  7. Kul att du hittade ännu ett bokmärke. Men visst är budskapet lite tvetydigt. Jag tycker att jag har väldigt många bekanta, många vänner och en ett 10-tal riktigt goda vänner. Vänner och bekanta har ju inte samma innebörd. Inte på svenska och inte heller på tyska som jag förstår. Intressant att fundera vidare på innebörden.
    Så vacker det blommar hos dig också. Njuter så av allt det skira nu när vi är ute om dagarna.
    Stor kram och trevlig lördag

    SvaraRadera
  8. Frukt och gröt i maten är faktiskt en kombination som är väldigt underskattad. Jag gjorde en pasta för några år sedan som jag toppade med cashew samt jordgubbar det var galet gott :D.

    Sedan så spännande gällande boken där, hur kommer det sig att du har ett bokmärke i den?

    SvaraRadera
  9. Svar till varför bokmärket ligger kvar i boken är att jag började läsa, men har inte kunnat fullfölja detta, då min syn inte fixar pocket längre.

    SvaraRadera
  10. Vårblommor gör alltid gott!
    Frukt i mat är sådär tycker jag, möjligen är det gott med jordgubbar i en sallad. Mango är också gott i mat kom jag just på!

    Munskydd finns det på jobbet. Idag fick vi munskydd av sonens flickvän när vi följde med och tittade på lägenheten, hon är från Kina och har beställt dem därifrån, de var riktigt bra, och verkar lite bättre än de tunna vi har på jobbet, ska nog ta med denna till jobbet tror jag!
    Ha en fortsatt trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Är det vecka 27 redan?

    Fina bilder, härligt när vårblommorna börjar visa sig i sin prakt.

    Ja även här börjar det bli dåligt med bokmärken,
    nu har jag tre val ;-)
    Leta i lådan... gå till biblioteket eller lägga ner bokmärkesinlägget på lördagar.

    kram

    SvaraRadera
  12. Tack, uppmärksamma Åsa, det var en knapptryckningsglidning där, klart det är vecka 17 ;)

    SvaraRadera
  13. Bilden du tog som bidrag till "Bokmärken" är en riktigt häftigt komposition. Snyggt! Helene Tursten är en suverän deckarförfattare, så hennes böcker kan jag varmt rekommendera!

    Underbara bilder från ett vårspirande Lidköping:-) Tack och lov att corona inte ta död på allt som blommar, det finns hopp:-)

    Banan och ananas i maträtter, då tänker jag helt osökt på pizza Hawaii;-)

    SvaraRadera
  14. BP: Bra du rätade upp namnet på deckarförfattaren där, det hade jag totalt missförstått. Så är det ibland. Inte bevandrad i deckarsnåren.

    SvaraRadera