lördag, april 18, 2020

Mina bokmärken, Torget och Videokonferens

Ett vykort, som jag fått av Carita i Finland. Det använder jag just nu som bokmärke.
Kanske BPHannele och Agge, Åsa eller någon mer kan visa bokmärken.

Färska bilder från reparationsarbetet på torget i Lidköping.

Det lär bli en fortsättning på gågatan här.

Mina döttrar och jag kom överens om att göra en videochatt klockan 17.30 igår kväll, över ett glas vin!

Här fastnade vi visst på bild!
Det som skulle bli en halvtimmes tjöt, blev 1,5 timmes trevlig skratt och samvaro! Det stillade abstinensen tillfälligt att inte ses på riktigt och detta gör vi om! Kanske äter middag ihop en dag.

Orsakullan undrar om jag är med i facket och hur viktigt är det?
Svar: Visst var jag med i facket när jag jobbade. I många år var jag också kontaktombud. Fick då lite kurser och utbildningar.
Som pensionär var jag med i SPF men har gått ur, därför att jag hann inte med träffarna och ville hellre göra andra saker.
Det är Orsakullan som håller i temat April 30 dagar.

Det verkar vara en stor sol hela dagen och rätt så vindstilla, kyligt, 8 grader bara. Önskar trevlig lördag med Ljus och Kärlek

14 kommentarer:

  1. Vad trevligt att kunna träffas över ett glas vin, även om det blir med teknikens hjälp :-)

    Ha en fin lördag!

    SvaraRadera
  2. Härligt med videochatt ,-))
    Vykort eller andra bilder har jag i böcker ,-)
    Fin stad du bor i, bilder du visar därifrån är vackra.
    Videochatt med middag nästa gång låter härligt!
    En fin Helg önskar jag dig!
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  3. Härlig videochatt ni fick!
    Vykort funkar jättebra som bokmärke.
    Det röda trähuset på dina bilder, är det en kyrka?
    Önskar dig en trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Vilket trevligt sätt att träffas på så det får ni göra om :D Fast jag tycker mig se lite rött vin med ;-)

    Kram och ha en härlig lördag!

    SvaraRadera
  5. Svar till Agge: Det är ingen kyrka, utan Magnus Gabriel de la Gardies f.d. jaktslott. Sedermera blev det rådhus, vilket det inte heller är längre. Men en stolt symbol för staden, är det!

    Svar till Znogge: Visst är det vin med i chatten! Vi skulle ju mingla med ett glas eller så.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det röda huset är jättefint tycker jag. Tack för ditt fina svar, jag ska googla och se om jag hittar mer info 💕

      Radera
  6. Visst var jag med i facket jag också och det är jag nu med.
    Jag är med i SPF och att vara med i en pensionärsorganisation tycker jag är lika viktigt som att vara med i facket. Om man är med i PRO, SPF, Kommunal eller någon annan organisation spelar inte så stor roll, men de är ju trots allt våra företrädare i det politiska spelet.
    Ha en fin helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  7. Vad trevligt att du använder Finland som bokmärke :-)
    Lördagskram!

    SvaraRadera
  8. Gillar torget i Lidköping.
    Roligt med videoparty. Vi har också det några dagar i veckan. Bra sätt att hålla kontakt och ha lite extra roligt i dessa tiden.
    Trevlig helg till dig!

    SvaraRadera
  9. intressant vykort, mysigt chatt.

    SvaraRadera
  10. Visst kan man ha vykort som bokmärke. Och kul att du fått det av Carita.
    Så roligt att det blev så lyckat att träffas via videochatt. Och visst fungerar detta bra. Förstår att du saknar de "dina". Har haft liknande med vänner som jag inte sett på länge. (Döttrarna träffar jag då och då utomhus men ibland ses vi också så här och barnbarnen också)

    Kul att jobbet vid torget ser ut att gå framåt och säkert blir det riktigt bra när det är klart och blommor kommer på plats för att pigga upp det hela.
    Strålande sol här också idag men lite kyligt så inget uteserveringsbesök idag. Hoppas på i morgon. Men balkongen var skön.
    Stor kram

    SvaraRadera
  11. Det första jag gjorde när jag såg vykortet var att leta efter Lovisa, men orten fanns inte med - såklart.
    Måste säga att arbetsplatsen på torget ser betydligt mera städad ut än motsvarande ställen i huvudstaden.

    Där ser du! Hade det inte varit för corontänen hade du troligen aldrig varit med om en videochatt. Jätteroligt ju!

    Precis som du har jag också alltid varit med i facket, liksom min man. Han fick juridisk hjälp två gånger med mycket pengar på spel. Så medlemsavgiften var värd varenda krona.

    SvaraRadera
  12. Najsigt att Ni trots allt kan ta ett (flera) glas vin ihop trots alltings jävulskap ;-)

    Facket är jag fortfarande med trots jag är sjukpensionär,
    fick bra hjälp av mitt fackombud då försäkringskassan gjorde sin utredning.

    kram

    SvaraRadera
  13. Jag umgås på samma sätt med mina barn och det är då för väl att vi åtminstone kan se varandra även om det är på avstånd. Kram

    SvaraRadera