torsdag, april 09, 2020

Påskkärringar hos mig!

Vackert på gågatan i Lidköping. Vänerblommor har fått sin tredje butik. Den tror jag kommer att gå jättefint. Det är alltid så smakfullt där.


För första gången på åtta år, så påskpyntar jag. Har varken jul- eller påskpyntat något nämnvärt sedan maken dog. Men nu "i dessa tider" kändes det som läge. Jag plockade upp alla fyra kärringar från förrådet plus lite annat kycklinggrejsimojs. Så nu bjuder jag på en påskkärring per dag. Min egen blåkullaresa avstår jag ifrån, självklart, då kvasten är smittad 😀

Jag har också avstått från kommande tandläkarbesök och ny brygga. Det var bara en idé och inte nödvändigt, så det får anstå ett tag.

Liten frulle som start på dagen innan jag ränner fram och tebaka tvättstugan!

Orsakullan frågar om det kommer några påskkärringar och påskgubbar till mig. Det brukar det inte göra i vanliga fall längre, bara när barnen var små. Och nu är väl det rätt kört.

Ha en bra dag och särskilt du Ruth i Virginia, som fyller år idag!

12 kommentarer:

  1. Så fint påskpyntat du har det!
    Kram och ha en fin påsk!

    SvaraRadera
  2. Vilken cool påskkärring! Jag har för första gången på många år tagit fram alla mina påskpyntpryttlar - 12 kycklingar och 6 ägg. Kändes som jag hade tid till det i år även om påskhelgen är så kort. Julen, ja då går jag all-in redan första advent :-D

    Ha en riktigt GLAD inledning på påskhelgen!

    SvaraRadera
  3. Det tackar vi för=) Jag gläder mig att få se dessa påskkärringar i dessa dagar. Jag själv lämnar återbud till Blåkulla <3
    Kram

    SvaraRadera
  4. Den blomsteraffären ser inbjudande ut ,-) Väldigt fint utanför, där hade jag garanterat gått in.
    Härlig påskkärring ,) Kul ide att visa en varje dag ,-)
    Söta små påskkärringar som går runt är det ont om här och har varit de senaste åren.
    Frukosten ser god ut.
    Ha en fin skärtorsdag!
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  5. Så fint det blev. Jag får väl ta mig i kragen och plocka fram något jag med.

    Kram och god skärtorsdag <3

    SvaraRadera
  6. Vad roligt med en så välkomnande bomsteraffär. Och extra roligt att titta och att få idéer. Jag ska iväg nu och köpa hem lite påskfina blommor och har några trevliga att välja bland. Gillar de mindre där blommorna känns piggare än hos de större kedjorna.
    Vad roligt att du tagit fram lite påsksaker. Här har det vanliga kommit fram och det är av dte mer minimalistiska slaget. Min gamla påskanka som nog är i 68 års åldern och den karelska tuppen som är något yngre. Fick den när jag fyllde 25.
    Vi satsar på en riktigt god middag i kväll men gott vin. Men en Glad Påsk känns det inte som. Dock är det förvisso påsk.
    Önskar dig en fin dag och kväll.
    Stor kram

    SvaraRadera
  7. Här har det varit påskkärringar och påskgubbar varje år sedan vi flyttade hit, men i år har jag inte sett till någon och det lär nog inte komma någon senare heller.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  8. Som du påskmyst till det hemma :D. Jättefint och mysigt, jag har nog aldrig riktigt påskpyntat får jag erkänna :).

    SvaraRadera
  9. Inget direkt påskpyntande hos oss,
    förr - när Elin var liten - pyntade jag mycket både till jul & påsk,
    men det har typ gått över ;-)
    Fin häxa, ett bra substitut till påskkärringar på besök i dessa tider ;-) även om besök vanligtvis är roliga.
    kram

    SvaraRadera
  10. Blomsteraffären är verkligen fin. Blomsterhandeln är nog en av det få branscher det går bra för just nu, vilket gör mig glad!

    Skrattade åt din påskkärring. Inte skulle jag kunnat ana att du hade hela fyra stycken. Det var otippat;-)

    Hit har inte heller kommit några påskkärringar på år och dag. De som kom för många år sedan är ju nästan vuxna nu.

    SvaraRadera
  11. Fint med lite påskpynt :) Önskar glad påsk!

    SvaraRadera
  12. Så fint du gör det för dig! Det verkligen piggar upp!

    SvaraRadera