onsdag, juli 08, 2020

Fikaträff med avstånd

 Jojomen! Tre sopraner sammanstrålade igår vid sommarhemmet "Skogshyddan" - ett populärt ställe.

Jag tänkte, när jag kom cyklande dit och fick se alla bilar på parkeringen, att här är fullt, det blir inget fika. Men de flesta spelade minigolf. Jodå, många inomhus, men vi hittade en plats på altanen bakom huset.

 Vi tre gospelkörsmedlemmar hade inte setts sen i februari, då vi åkte till Skara för att fika och kolla affärer och Skara domkyrka.

Gissa om mun gick på oss! Haha, inte en tyst minut. Vi har ju haft kontakten via Messenger hela tiden men just detta att ses, om än med avstånd, var helt annat. Jag kände en bit av läkedom.
Det är onormalt och farligt att sitta "inlåst" så länge.

Nu är onsdagen hälsad med varierande sol, moln och 12 grader, kan bli 18 i eftermiddag.
Ljus och kärlek!

8 kommentarer:

  1. Så roligt att ni kunde träffas och "prata av er". Vi människor behöver verkligen varandra, mycket. Det upptäcker vi inte minst nu i dessa tider.
    Det går ju att träffas utomhus och det är bra, bara vi håller avstånd.
    Ha det bra och sköt om dig.
    Varm kram!

    SvaraRadera
  2. Så trevlig att träffas och fika tillsammans!
    Ha en fin onsdag.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Vad trevligt! Fint att ni kom er för att ses! Kanske dröjer det inte så länge tills nästa gång.
    Och detta att inte ha sociala kontakter är ju knepigt. Vi har ju hela tiden träffat några vänner och promenerat och setts utomhus. Jättetrevligt. Men viktigt är ju att göra det man tycker känns rätt-
    Önskar dig en fin onsdag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  4. Helt klart främjar covid19 inte det psykiska måendet, kan aldrig vara bra med isolering... det är ju ett straff typ kriminalvården tar till för att lugna ner störiga fångar.

    Trevligt å roligt å säkert oxå smaskigt gott med denna träff :)

    kram

    SvaraRadera
  5. Wow, vad härligt det ser ut!!! Något jag tror du behövde! Skulle jag också behöva, speciellt räkmackan,hi,hi!
    Har du fått mitt mail?
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig dag det blev och så roligt att ni kunde ses igen. En macka i min smak ser jag :D

    Kram och god kväll <3

    SvaraRadera
  7. Äntligen lite kvalitetstid vilket nog har varit efterlängtat en tid. Ser väldigt gott och mysigt ut. Trevlig sommar kväll
    Kram

    SvaraRadera
  8. Äntligen en helt normal och vanlig träff igen! Bra där! Å vädret var ju helt på er sida också.

    Hörde på nyheterna att alla 70-plussare kommer få en enkät om några veckor. Enkäten handlar visst om hur hemkarantänen har påverkat oss "gamlingar". Ska bli intressant...

    SvaraRadera