tisdag, juli 14, 2020

Regn - köp, slit och släng

God morgon, i min regniga värld! 

Men detta foto tog jag igår i bostadsområdets berså. En helt underbar dag, där jag kunde äta både frukost, lunch och middag ute. Dock med jacka på under kvällen.

Det blir en andhämtningsdag inomhus då väderleken signalerar 14 grader och dagsregn.

En dag i stadsträdgården hittade jag fikonträd bland palmerna. Tur att palmerna är flyttbara, för de har stått på olika ställen i stan under årens lopp.


Här är jag ute vid Skogshyddan, som ligger precis vid Vänerns strand, mycket populär.

Orsakullan undrar över mina klädinköp. Märkesplagg eller köp/slit/släng?
Det har skiftat under årens lopp. Numera satsar jag på hållbarhet.

Jag fick två mail ifrån USA igår.
 Det första var från Kalle i Chesapeak i Virginia. En barndomsvän till min make, som kom hit och hälsade på oss med sin amerikanska fru en sommardag för några år sedan. Han är inte nöjd med tillvaron i pandemin.

Det andra mailet var från Ruth i Virginia, som är positiv och tycker hon har det bra. Härliga Ruth, som läser våra svenska bloggar!

Har den äran på födelsedagen, kronprinsessan Victoria!
Önskar alla en fin tisdag med ljus och kärlek!

12 kommentarer:

  1. Inget vidare väder hos dig. Men då får man passa på att göra lite inomhus.
    Kram och ha en bra dag

    SvaraRadera
  2. Här är vädret lite bättre men det är nog bara tillfälligt.
    Vilka trevliga mail du fick.

    Kram och god tisdag <3

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder och den på Ruth är ju hur fin som helst :-)

    Ha en braig inomhusdag!

    SvaraRadera
  4. Trevliga mejl från dina vänner! Ruth ser verkligen pigg ut :)
    Här har vi en solig dag ... hittills i alla fall :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Trevligt med mejl, det är lätt att hålla kontakt fastän avstånden är stora.

    Vädret... ja det blev en kort sommar ;-)
    Från den 1 juli har vi nog aldrig haft varmare än +15

    kram

    SvaraRadera
  6. Här är det en solig och vacker dag, som vanligt höll jag på att säga. Lite regn skulle jag inte ha något emot, så att jag slipper vattna.
    Ha en skön tisdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  7. Ja regnet har kommit och har öst ner hela dagen. Det är tur att det växlar med fina dagar.
    Ruth är fantastisk. Senaste gången hon var i Sverige hade vi förmånen att träffa henne "på riktigt" En toppentjej som har mycket att berätta!
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Först måste jag säga HEJ Ruth i Virginia ,-)
    Visste inte om dig! Men trevligt att se dig!
    Vilka blommor ,-))
    Bra väder idag men det har varit kallt!
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  9. Visst är det imponerande så mycket som Ruth engagerar sig i våra svenska bloggar. Och säkert ger det en hel del underhållning och även mycket av det svenska i stort.
    Och visst är det roligt att få mejl och hälsningar från både Sverige och olika platser runt om i världen.
    Vad trevligt med en så fin berså i ditt bostadsområde. Och fint att slå sig ner där. Vi har några liknande på vår innergård men då vill det till att vi packar en korg och tar med oss ut. Tyvärr skulle vi heller inte då riktigt ha den underhållande utsikten vi har från balkongen. Men vi har suttit på innergården, i några olika bersåer, när vi träffat vänner- Då tycker jag balkongen är för liten.
    Önskar dig en fin kväll.
    Här tar vi ännu en kväll på balkongen. Med tröjor på och "Allsång på Skansen"
    Stor kram

    SvaraRadera
  10. Vilken rolig bild på Ruth, en riktig spjuverblick hon visar upp på bilden. Så himla kul att hon följer våra bloggar, och ärligt talat har jag lärt mig massor av henne från en tid då jag inte ens var påtänkt.
    Har nyligen stiftat bekantskap med en bloggare som nästan bor granne med Ruth i Reston. Hon är inte heller speciellt glad över situationen i USA just nu. Å någon bättring är det ju inte i sikte heller. Då är man glad att man bor i Sverige, eller hur!!?
    Vädret här har varit riktigt skapligt i flera dagar nu. Inget regn och små solglimtar och framförallt varmt. Men molnfria dagar dom du har haft i Lidköping kan jag räkna på en hand i år.

    SvaraRadera
  11. Så roligt att få sådan långväga kontakt via mail. Är det inte ganska beundransvärt ändå? Jag tänker på hur liten vår värld blivit mot förr när det var samtal eller brev som tog flera veckor :).

    SvaraRadera
  12. Ja, inget vidare väder har det inte varit i Dalarna heller idag, lite trist.
    Så kul med RUth som läser våra bloggar, hon lämnar kommentarer på facebook till mej, mysigt!
    Ja, med kläder så köper jag nog lite både och, ibland lite dyrare,men hittar även bra kläder på HM.
    Nunhoppas vi på lite värme!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera