fredag, april 02, 2021

Fem en långfredag - Framtiden

Som sagt, denna fina solstol kom hem till mig genom hemkörning av PostNord i onsdags kväll.
Nu är balkongoasen räddad! Så fin! Den invigdes igår utan att ha köpt nya blommor, solstrålarna har företräde. Jag tog en cykeltur lite senare i stället.

Två fina stadsbilder från min cykeltur igår. Båda tagna i omgivningen runt torgbron. 
Det spirar och blommar lite varstans nu. Våren är här men den är kylig ännu.

Det är fredag och dags för den roliga - Elsamatildas fem frågor, som denna veckan handlar om framtiden.
  1. Vad kommer du göra om två timmar? Förmodligen sitter jag på min kontorsstol eller så har jag gått ut.
  2. Till när i framtiden skulle du vilja hoppa? Tidsresor är spännande och jag gillar teknikens under. Skulle vilja se mig i en sekvens som pigg 100-åring, men avstår nog ändå, för jag kanske inte ens lever.
  3. Hur tror du ditt liv har ändrats om fem år? Jag hoppas jag är fortsatt frisk och klarar mig själv, alltså ingen ändring.
  4. Vad tror du att du har börjat med om ett år du inte gör idag? Jo, då besöker jag mina nära och kära.
  5. Vad är något du vill göra när nuvarande restriktioner är borta? Umgås, sjunga i kör, åka någonstans.
Långfredag idag, firar du påsken? Egentligen gör jag det. Brukar ha gått till kyrkan både en och fler gånger under påskhelgen. Men i pandemin så avstår jag.

Ljus och kärlek 🙏  

16 kommentarer:

  1. Jätt fin solstol och användbar för dig som nyttjar din balkong flitigt. Vilka fina blom arrangemang!! Jag förstår att du hade besökt både kyrkan, umgåtts med nära/ kära och sjungit i din kör undee påsken. Konstiga tider. Önskar dig en fortsatt fin påskhelg <3
    Kram

    SvaraRadera
  2. Visst längtar vi enormt efter att få träffas och umgås som vi varit vana att göra. Den här karantänstillvaron är så tråkig och inga digitala möte i världen kan ersätta en kram.
    Glad Påsk!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Å en slik solstol har jeg hatt i mange år, de er så gode å sitte i på verandaen.

    SvaraRadera
  4. Härligt med skön solstol, jag satt och läste ute hos sonen häromdan, härligt, jag har inte heller så stora önskningar.

    SvaraRadera
  5. Då hoppas jag att det blir många sköna stunder för dig i solstolen denna säsong!
    Jag längtar nog mest efter att slippa oroa mig varje dag på mitt arbete.

    Kram och god längfredag!

    SvaraRadera
  6. vi har också sådana stolar till vår altan. de är jättebra. visst vill en vara frisk och klara sig själv så långt det någonsin är möjligt. 100 + är ju inget ovanligt i dessa tider.

    SvaraRadera
  7. Känner igen solstolen , jätteskön! Fina foton från din stad. Idag väntas påskbuffé med ungdomarna, ska bli så trevligt!
    Om fem år hoppas jag att jag är en glad pensionär, förhoppningsvis lite tidigare!
    Glad Påsk!

    SvaraRadera
  8. Känner igen solstolen. Likadan som de vi har. Roligt att den känns bra och att du kunde inviga den.
    Visst är det vackert nu med allt som blommar och den blå himlen gör ju sitt till.
    Här var vi idag till Kungsträdgården och såg de första körsbärsblommorna. Och nu är det vår. Men kyligt är det förvisso.
    Önskar dig en fin fortsatt fredag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  9. Roligt att läsa dina svar. Ser ut som en jättebra solstol. Vackra bilder från din stad. Ha en fortsatt skön påsk!

    SvaraRadera
  10. Typ samma lika solstolar har vi 🙂
    Någon sol har vi dock icke, kyligt blåsigt väder med både snö och regn. Typ aprilväder.
    Utanför ICA har de planterat vårblomster men de frös så in i Norden att det var inte nån mening att fota... kan tänka mig att de ser ännu värre ut idag då vädret är sämre nu mot i onsdags.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Solstolen är som sagt likadan som min, fast min är ljusare. Min får stå ute året om, men du verkar ta in den eller?!
    Ja är man så gammal och vis som du och jag ,så svarar man rätt så lika på Elisas frågor, förutom att sjunga i kör då;-)

    SvaraRadera
  12. Vi har rätt likadana tankegångar. Inga märkvärdiga framtidsplaner eller utsikter, men små guldkorn man kommer långt med

    SvaraRadera
  13. Vilka fina blombåtar!
    Hoppas du får mycket glädje av din nya solstol. Jag satt en stund på balkongen idag, rena Mallorca-temperaturen när molnen höll sig borta!

    SvaraRadera
  14. Läcker solstol och snygga planteringar!
    Det här med att besöka nära och kära hoppas de flesta av oss få göra i framtiden <3

    SvaraRadera
  15. Sjunga i kör låter trevligt. Det hoppas jag att du kan få återgå till.

    SvaraRadera
  16. Visst är det väl härligt när man kan börja göra i ordning på balkong och i uterum! Livsgnistan tänds igen! Ha det gott!

    SvaraRadera