torsdag, april 01, 2021

Skärtorsdag och Välkommen 1 april 🐔

Börjar dagen med en tulpanbild. Jag tycker det är så roligt att fotografera makro. En annan grej jag gillar är att fotografera motsols. Små utmaningar!

Ja, igår kväll hände det. En petrol solstol klev in genom min lägenhetsdörr. Så smidigt. Den hade jag inte fixat hem själv. Nu kan jag söva gött på min balkong, hihi!

Det har varit några gråa dagar. Luften är ju skön, inte så isande kall, men jag önskar helst solsken, ger lite mer färg för ögat. Idag har jag tur, för det är strålande sol.

Likadant här, en blå himmel hade gjort susen.

Jag sover gott om nätterna och denna cred ger jag min tyngdfilt, för mig är den toppen. Nerdragna svarta persienner och en glipa öppet fönster gör sitt därtill. Så har jag fortfarande kvar energi från vistelsen på landet i Värmland, där tystnaden härskade och med allt gott som där finns.

Första april idag och skärtorsdag dagen till ära. Vad gör du idag? Ja, vad hittar jag på? Beror på vädret. Hoppas på sol då jag har lite nytt på balkongen. Att det är 1 april gör mig inget, för jag luras aldrig 😂 däremot kan jag själv bli lurad.

Ljus och kärlek 🙏

12 kommentarer:

  1. Hoppas du får nytta av solstolen idag då :-)

    Glad Påsk!

    SvaraRadera
  2. Så en solstol har flyttat in på din balkong. Hoppas på massvis av sol och utehäng=) Det är jätte kul att fota blommor i detalj och speciellt tulpaner. Ha en riktigt trevlig 1 April och skärtorsdag min vän <3
    Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt med en skön solstol och så fiffigt att den bara kom in så där, praktiskt.
    Hoppas att värmen kommer tillbaka för idag var det plus minus noll på termometern igen.
    Härliga bilder ändå, fast inte solen lyser.
    Trevlig Påskhelg önskar jag dig.
    Varm kram!

    SvaraRadera
  4. Så trevligt med en ny solstol! Man behöver verkligen få göra det lite mysigt för sig.
    Hoppas att du får en skön dag! Här blev det kalasväder efter en mulen och regnig morgon. Och jag har varit ute och tagit två checkpoints redan.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Grattis till nya solstolen! Hoppas den kan invigas redan i dag. Här hade det dock inte fungerat.
    Att sova bra på nätterna betyder mycket. Tyvärr gjorde jag inte det i natt.

    Hoppas du får en fin skärtorsdag och en bra inledning på april!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Sol och att sova gott liksom saker man gör för att det är roligt som till exempel fota makro eller liknande liksom balkonghäng är sådant som gör livet gott att leva 🥰 ha en fin skärtorsdag
    Kram

    SvaraRadera
  7. Va fint med ny solstol! Sen får ju gärna värmen komma också.
    Glad Påsk önskar jag dig!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Så fint att solstolen kom och kanske får du användning för den idag. Hoppas!
    Här har vi strålande sol så vara liggstolar har varit framme på balkongen under dagen. Nu på kvällen har de gått till vila (fälts ihop) men är i bruk tillsammans med bubbel och snittar i skön kvällssol på balkongen.
    Härligt att du är så nöjd med ditt tyngdtäcke och sover bra. Så viktigt.
    Önskar dig en fortsatt trevlig skärtorsdag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  9. Så härligt med en ny solstol!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Grattis till nya solstolen. Den som vi köpte ifjol är nästan identisk med din. Älskar den och det är den andra av den sorten som vi köpt. De är tåliga och man kan sätta fast en "bricka" i sidan för ett glas och en bok till exempel. Vilken färg har din stol? Min är tyvärr "bara" grå.

    Igår regnade det hela dagen här, men idag sken solen. Balkonghäng såklart, men det var på gränsen att vinterjackan kom på. 6-8 grader på riktigt är i kallaste laget trots värmande sol och Conny. Just ja, en infravärmare kan jag rekommendera, speciellt då din balkong vetter mot norr.

    SvaraRadera
  11. Solstol framme så trevligt :) Här dröjer det lite till, snön ligger kvar... Glad Påsk på dig :)

    SvaraRadera
  12. Det ser ut som om solen lyste på den gula byggnaden i tredje bilden :-)
    Man får fantisera.
    Men fina bilder från din stad och tulpaner är fina, såväl som nya och då de är utblommade.
    Lördagskram till dig och glad påsk!

    SvaraRadera