onsdag, mars 31, 2021

Dymmelonsdag och sista frågorna i mars❓

Det närmar sig påska. Idag dymmelonsdag och i morgon skärtorsdag. Jag brukar inte påskpynta så särskilt nuförtiden men jag vill gärna sätta  upp mina stora påskkärringar. Har två och även två häxor. 

Men de måste ha blivit kvar på Blåkulla för jag kan inte hitta dem. Har rivit i källaren i två dagar men fann bara det som syns på bordet plus en jättehöna och en jättetupp, som nu får sova kvar i lådan. 

Har strukit och testat några påskdukar, det är i alla fall lite färgglatt.

1) Svettas du eller fryser du? Vilket är värst? Jag är en frusen typ och har aldrig haft speciellt ont av värme, älskar sommaren!
2) Gratis är gott, tar du gratis saker i butiken? Det har jag slutat med för länge sen.

Trevlig sista mars, jag känner mig tacksam och glad. I morgon går vi in i april, heja heja!
Ljus och Kärlek🙏

10 kommentarer:

  1. Lite påskpynt är inte fel alls tycker jag. Säkert hittar du häxorna när det är dags att plocka undan igen.

    Kram och god onsdag <3

    SvaraRadera
  2. Lite påskpynt piggar upp. Och hoppas du hittar det som är försvunnet!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Fint pyntat! Synd att häxorna är på rymmen, dom kanske tjuvstartade sin tripp till Blåkulla?

    Jag tål kyla bättre än värme, så man kan ju undra vad jag gör i det här landet... ;-)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Jag är lite konstig, för jag är ganska frusen av mig och på kvällarna sitter jag med en pläd över benen och ibland över hela mig, för att det ska kännas behagligt.
    Däremot är jag väldigt varm i sängen och behöver sällan mer än ett tunt sommartäcke och på somrarna bara påslakan.
    Jag vet inte på hur många hotell jag har slitit ur de tjocka dunbolstrarna ur påslakanet för att kunna sova.
    Ha en fin onsdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Vad tråkigt att du inte hittade dina påskgrejer. De kommer nog fram till jul ska du se! Titta bland julgrejerna, de kanske har rymt?!
    GLAD PÅSK OCH STORA KRAMAR!

    SvaraRadera
  6. Lite påsk vill man ju trots allt gör 🐣 även om man inte direkt behöver pynta överallt... jag har tänkt sätta fjädrar i ris utomhus ifall jag finner de rosa fjädrarna jag brukar återanvända, kommer dock inte ihåg hur jag gjorde förra påsk... kanske eldade jag upp både ris och fjädrar 🪶
    Idag går Elin skola... inte populärt- varken av Elin eller mig då Corona fallen inom skolan fortsätter.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Så trist med dina försvunna påskkärringar. Kanske har de redan lämnat Lidköping och gett sig iväg till Blåkulla. Hoppas de kommer tillrätta.
    Även här har ett par påsksaker kommit fram och ett gäng minipåskliljor är inhandlande
    Önskar dig en fin kväll.
    Stor kram

    SvaraRadera
  8. Tokigt att häxorna kommit bort, du hittar dem säkert efter påsk, de får vänta nu till nästa påsk, hihi!
    Lite mysigt med påskpynt i alla fall. Tuppen och hönan är ju så fina.
    Ha det gott!
    Glad Påsk!

    SvaraRadera
  9. svar Frost har ju ett eget instagramkonto frost_den_förskräcklige_
    Min Volvo ”hundbussen” är en verklig trotjänare, den har bott hos oss nästan lika länge som Elin funnits 😊
    Jag hittade inte de fjädrar jag tänkt återvinna även denna påsk, kollade på ICA men de hade bara svarta (!)fjädrar och det ville jag icke ha...
    Det lär bli påsk även utan påskris å då vi alltid har det utomhus så lär väl ingen direkt sakna det.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Dina häxor minns jag. Dom har du presenterat på din blogg. De är kanske aningen skygga och vill inte blandas med människor på grund av smittorisken;-)
    Även utan häxorna lyckades ju väldigt bra med ditt påskpynt. Precis lagom tycker jag.

    På fråga 1 svarade jag likadant som du. Däremot är vi inte lika vad gäller fråga 2;-)

    PS. Du är en baddare på att kunna alla dessa konstiga veckodagar den här veckan:-) DS.

    SvaraRadera