tisdag, april 06, 2021

Flowers on Tuesday

God morgon, fast jag har faktiskt varit uppe i tre timmar redan. Vaknade klockan 07 och passade på att slå en signal till Vårdcentralen och knappa in mitt intresse för en Covid-19 spruta. Jag kommer att bli uppringd men har ingen aning om när, jag har förmodligen hamnat i en kö. Det stod på nätet och telefonsvararen sa också, att man kunde boka själv på nätet, men det fanns inget tillgängligt. Faktiskt ganska så rörigt alltihop, må jag sga.

Jag kör med blomsterbilder idag. Rubriken, den vet jag inte om jag har stulit från något tema?
Så här ser min lilla oas ut på balkongen emellertid.

De nya tulpanerna är så här. De jag valde från torget i lördags. Jag gillar färgen, tulpanerna lyser i solen.
Jag har allt varit ute lite grand, men det är så kyligt. I eftermiddag får jag dra maten med dramaten från Willys luckor. Jag håller också på att möblera om min arbetsplats och rensa ut en del. Jag känner mig nöjd och ett bra sätt att få städat.

Annars så följer jag Sarah på hennes MOD Insta TakeOver och det känns som om jag gör resan på nytt. Gamla känslor kommer upp från 29 år tillbaka i tiden🙏 Följ, du också!

Är gatorna fria från grus där du bor? Ja, det är snyggt, rent och städat! 🌷
Ljus och Kärlek🙏

9 kommentarer:

  1. Tulpaner både inne och ute är för mig ett vårtecken ÷)
    Min mor nådde inte fram på VC utan framsteg. I med det att hon tillhör en annan VC som hon inte har gått till på länge så lyckades hon få sin spruta som hon är berättigad till. Visst är det lummigt och dålig planering.
    Jag följer Sara och hennes tillbakablick på IG.
    Ha en bra dag!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Blommor kan man visa oavsett av veckodag tycker jag. Tulpaner har jag inte haft på ett tag och nu får man väl vänta och hoppas att det kommer upp några ur rabatterna.

    Här i området är det sopat, men det är sämre ute på vägarna, Det återstår en hel del att ta bort.
    Trevlig tisdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Så soligt och fint det är på din balkong. Kram

    SvaraRadera
  4. Så fint på balkongen! Och den nya stolen passar ju verkligen in. Och blommor, både ute och inne piggar upp.
    Visst är det bra att få röjt.
    Här är det strålande sol nu men det blåser rejält. Men det blir en utedag med en väninna och det ser jag fram emot.
    Önskar dig en fin tisdag.
    Spännande nu för både dig och Sarah med MOD Insta. Kan tänka mig att många minnen kommer tillbaka.
    Stor kram

    SvaraRadera
  5. Fint som snus ;-) tro när och hur det uttrycket tillkommit ;-)
    Gillar Din katt i sten skulle jag tro... Hyfsat lättskött :)
    Sån resa Sarah och resten av familjen gjorde... helt otroligt, fantastiskt. Mardrömsdygn... Hur är det är Sarah friskförklarad eller blir man aldrig det?
    kram

    SvaraRadera
  6. Så fint du har fått det på balkongen och lite blommor piggar alltid upp. Här är det fortsatt aprilväder så vårblommorna får kämpa.
    Kan tänka mig att det berör att göra den resan en gång till.

    Kram och god tisdag!

    SvaraRadera
  7. Ordning och reda på balkongen. Nu hoppas vi att det slutar blåsa så mycket så att du kan få sitta där i lugn och ro och njuta av sol och en kopp kaffe =)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Flowers on Tuesday och Trees on Friday tror jag två teman heter. Kan vara tvärtom. Vet att Carita deltar ibland, men skaparen av utmaningarna har inte bloggat sedan juli berättar Carita.

    Din balkong är riktigt, riktigt fin. Nu hoppas jag bara att det blir kanoooon väder denna sommar. Både för dig och mig:-)

    Kollade även idag Sarahs inlägg på Insta. Så modig hon är att lägga upp rätt så känsliga bilder för allmän beskådan. Å vilken otrolig kämpe hon var redan som 12-åring. Du kan vara väldigt stolt över henne.

    SvaraRadera
  9. Fina blommor hos dig och så härligt det ser ut på din fina balkong!
    Nu hoppas vi på att du också får sprutan!

    SvaraRadera