fredag, juni 11, 2021

Fem en fredag - subjektivt

Bilder från min promenad runt sjön Lilla Lee i onsdags. Varmt och skönt och backigt.

Min sträcka, som jag gick blev 5,6 km. Det kan nog stämma. Nu tog jag tid på mig så jag var faktiskt ute i 2,5 timme inklusive fotostopp och några ryggpauser.

Jag brukar försöka att ta den här svängen varje gång jag är uppe hos äldsta dottern i Ed. Nu var det 1,5 år sedan sist. Long  time no see.

Men nu är det åter dags för den roliga Elsamatildas fem frågor, som denna veckan handlar om subjektivt.

  1. Vad är något andra troligtvis inte vet om dig? Att jag varit ordförande i Korpen i Dals Ed och att jag, kassör och sekreterare plus ett par medhjälpare genomförde "Tjejloppet i Ed". Jag var utbildad friskvårdsledare.
  2. Vad om dig brukar ofta komma upp i mingelsituationer? Barn och barnbarn.
  3. Hur skulle du beskriva din fritid? Jag är fritidsforskare sedan femton år tillbaka, så det har skiftat. Alltid många järn i elden.
  4. Vad undviker du att prata om med nya bekantskaper? Politik och religion.
  5. Hur skulle du beskriva dig själv? Någon sade en gång "snäll go och rar". Kanske det, men det låter lite tamt. Jag tycker jag är nyfiken, snabb på nya saker och lite av en detektiv, älskar problemlösningar!
Egentligen skulle jag inte gjort något blogginlägg idag, då jag precis kom hem från Dalsland och lite mör efter tåg och buss med munskydd (visir slapp jag) men jag greppade bloggpennan.
Många nya intryck och härlig samvaro.

Ljus och Kärlek och god kväll🙏

13 kommentarer:

  1. utbildad friskvårdsledare, där ser man, det har du säkert nytta och glädje av, nyfikenhet håller en ung.

    SvaraRadera
  2. Friskvårdsledare och fritidsforskare verkar vara en lyckad kombination! Som du så undviker jag snack om politik och även religion och pengar. Ha en skön sommarhelg.

    SvaraRadera
  3. Då undrar jag vad du och jag kommer att prata om när vi kanske träffas någon gång. Politik och religion är det då inte, då jag svarade exakt som du - hahaha:-)
    "Snäll go och rar" låter aningen tantigt, och en tant är du då absolut inte.
    Kul att du var ordförande i Korpen. På 1980-talet spelade jag många år korpfotboll i ett mixed-lag.
    Då är du alltså hemma igen. Hoppas studentfirandet gick enligt plan och att ni och speciellt Elin hade kul. Studenten tar man ju bara en gång...

    SvaraRadera
  4. Välkommen hem 🤗
    En fin promenad som såg helt underbar ut 👀😍 skog ger energi 😊 jag går minst en skogspromenad om dagen - jag laddar mina batterier med skogsenergi ⚡️
    Du är nog snäll å go, en positiv människa och en person som verkar vara väldigt aktiv.
    Att inte diskutera politik eller religion är en trend 🤭 jag kan nog ge mig in på båda ämnena utan större svårigheter 😶
    🤗

    SvaraRadera
  5. Det var ikke så enkle spørsmål å svare på denne her uka, men svarene blir vel bedre når en får tenkt seg litt om. God helg!

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder! Välkommen hem! Fritidsforskare blir jag också gärna.
    Varm Kram

    SvaraRadera
  7. Välkommen hem efter en härlig resa! Fina bilder från din promenad ... en fin tid nu!
    Samma med mig - inget prat om religion eller politik med nya människor jag träffar.
    Ha en fin helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga bilder från promenaden!

    Politik och religion verkar dom flesta undvika att ta upp med människor man nyss lärt känna. Klokt, tycker jag.

    Välkommen hem igen!

    SvaraRadera
  9. så härlig promenadväg! du är väl fortfarande utbildad friskvårdsledare även om du släppt yrkeslivet. att vara nyfiken är en väldigt bra sak. livet är ju spännande

    SvaraRadera
  10. Så roligt att du är utbildad friskvårdsledare! Det kommer du säkert att ha nytt av hela livet.
    Politik och religion är ämnen som man ska vara försiktig med när man träffar nya människor.
    Ha en fin helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  11. Du verkar ha haft det trevligt med familjen, precis vad du behövde och är värd.
    Du är snäll, go och rar, men också så mycket annat. Du är otroligt generös, kunnig och vetgirig och mycket annat fint också.
    Njut av en lugn dag!

    SvaraRadera
  12. Välkommen hem igen efter ett trevligt studentfirande! Kul att få veta lite mer om dig. Att du är snäll, go och rar är jag helt övertygad om.

    Kram och god lördag <3

    SvaraRadera
  13. En sådan strandpromenad! Underbar! Med bänkar och allt. Så fint med trädgrenar som doppar sig i vattnet.
    Kommer nu på många saker jag borde ha skrivit som svar på fråga 1. Att jag kan vifta på öronen t.ex. :-D

    SvaraRadera