tisdag, juni 01, 2021

Minneslunden - 1 juni

God morgon, tisdag den 1 juni, ny vacker månad!
Det ser ut som om vi begåvas med ytterligare en solig dag, den femte i rad🌞

I söndags, på Mors dag, cyklade jag så till Minneslunden. Satt en stund och njöt av allt det vackra och kände "kontakten" med mina bortgångna.

TILL MINNET OCH FRIDEN
Lidköping har en sådan otroligt vacker Minneslund. Här valde min älskade make att bli strödd. 

Det är fint med en minneslund för alla, utan bestämda markeringar. 
Min mamma Anna var 38 år då hon födde mig. Här är jag tre månader. Jag var 38 år när mamma lämnade detta jordelivet i cancer efter att min pappa lämnat det fyra år tidigare i en stroke.  

Mamma och pappa, med mig som enda barn,  var gästvänliga. Här fanns hjärterum och stjärterum. Hit kom sommarbarn, fosterbarn, flyktingbarn, släktingar på övernattningsbesök, evangelister på mat och husrum, hyresgäster.

Vid pennan, med all Kärlek🙏

11 kommentarer:

  1. Härlig minnesstund och minnas tillbaka till stunder från svunnen tid. Tack för att du delar med av din barndom med bilder <3
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka fina minnen du delar med dig av! Och vilket fint foto det är av din mamma och dig.
    Ha en fin tisdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker minneslund! Superfin bild på dig och din mamma också :-)

    Men solig inledning på månaden? Här både regnar och åskar det just nu...
    Hoppas solen fortsätter att skina på dig!

    SvaraRadera
  4. Så vacker minneslund, den finaste jag någonsin sett ,-) Blir tårögd. Precis så vacker ska en minneslund vara. En plats att känna närvaro och kärlek till livet,
    Så fint foto av din mamma och dig. Öppet fint hem för alla. Jag är själv ensambarn, mina föräldrar valde sitt liv vi hade sällan besök hemma.
    Första sommardagen ,-)
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  5. Så fin minneslund 😍
    Fint kort på Dig och Din mor ❤️
    Härligt sommarväder även idag ☀️
    Kram

    SvaraRadera
  6. Så vackert i minneslunden och så fint kort av dig och din mamma.

    SvaraRadera
  7. Det är en fantastiskt fin minneslund i er stad. Vacker miljö och så fint med vattnet.

    Kram och god tisdag <3

    SvaraRadera
  8. Minneslunden i Lidköping är verkligen vacker och just vattnet som porlar tilltalar mig extra mycket-
    Fotot på dig och din mamma är så fint och ett fint minne.
    Stor kram och trevlig fortsatt tisdag från ett Stockholm i solsken.

    SvaraRadera
  9. Vilka vackra bilder, speciellt den första, helt underbart.
    Många vackra dagar har vi framför oss nu, verkar som om sommaren äntligen kommit för att stanna.

    Din familj har gjort mycket för sina medmänniskor, sådant ger höga poäng i min bok.

    Ha en fin afton nu.

    SvaraRadera
  10. Håller med dig! Lidköpings minneslund är fantastiskt fin. Har faktiskt bara sett en enda minneslund och det var i England, men den kan sig inte mäta med "din". Så vackert gjort med rosorna. Är det de anhöriga som fyller vaserna med blommor eller är det kyrkogårdsförvaltningen.

    Så söt du är som barn! Men du hade ju mörkt hår, åtminstone på bilden. Trodde du var blond. Gissar att du liknar din pappa, för jag ser inga likheter (utseendemässigt alltså) mellan din mamma och dig.

    SvaraRadera
  11. Veteranernas dag - den missade jag totalt. Sorgligt med din föräldrar, ingen av dem fick bli gammal (min pappa dog vid 59 men mamma blev 94)

    SvaraRadera