tisdag, juni 22, 2021

Sommaridéer

Jag läste om nytt kulturinslag i Lidköping Här! En elev på gymnasiets estetiska program, med musikinriktning, kommer under flera veckor i sommar att spela musik på Rådhusklockorna.

Gömda rum är en idé att utnyttja några av Lidköpings innergårdar.
Nu har inte jag köpt biljetter till någonting men ska försöka luska ut lite vad som jag kan tänkas vilja se och höra.

Ikväll tänker den lilla kören In Chorus samlas för en midsommarfika. Vi har ju inte sjungit ihop på jättelänge. Kanske kan bli något snart?

Det är ju samma med Con Brio Gospel. Vi har inte träffats på flera månader, ja över ett år sen ju. Vet inte hur det blir, men vi jobbar ju på en idé. Ihop med Gospelverkstaden.

Nä, nu tar jag tag i dagen och ska gå till Willys och hämta färdigpackad mat. Kanske jag börjar handla själv efter midsommar.

Ljus och Kärlek, denna än så länge mulna dag, solen kommer nog i eftermiddag🙏

8 kommentarer:

  1. Så mycket trevliga saker som pågår i din hemstad. Evenemang, utställningar och trädgårdsutsmyckningar. Hoppas att ni kan komma igång med Gospel och att du kan göra dina matinköp på egen hand. Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vi handlade själva för första gången i dag. I nästan ett och ett halvt år har vi haft hemleverans men nu var det dags. Folks försiktighet lämnade en del att önska. Dock var det många som agerade föredömligt.

    Kram och god onsdag!

    SvaraRadera
  3. Jag har ju handlat själv ett tag nu och det känns verkligen bra. Även om det var barnen som handlade för mig, så blir det aldrig detsamma som att gå i butiken och välja själv.
    Ha en glad midsommar!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Handla själv låter positivt 😊
    Nu känns det som om många börjar bli säkra… många är vaccinerade.
    När det gäller böcker och läsning så läser ju Fu fortfarande fast Du numera lyssnar 😃
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vad trevligt att träffa kören In Chorus för midsommarfika! Kan tänka mig att det blir trevligt att ses igen.
    Kanske blir det också snart start med Gospelkören. Betydligt lättare nu när fler och fler är vaccinerade.
    Vad trevligt det låter med olika kulturinslag i stan . Verkar bli ett varierat utbud.
    Och visst är det ju en helt annan frihet att handla själv och se vad man köper.
    Vi har gjort det hela pandemitiden och i de butiker vi besöker har det fungerat riktigt bra. Men bra med valmöjligheter är det ju.
    Önskar dig en fin onsdag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  6. Många braiga idéer på gång alltså :-)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Härliga somriga bilder från dej!
    Å kul saker på gång.
    Ha det fortsatt fint.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Helt underbara blomsterutsmyckningar:-) Å vilket sommarjobb för eleven.
    Skoj att ni snart ska träffas, eller rättare sagt att ni redan intagit en fika tillsammans. Gissar att ni snart är på banan igen. Fler restriktioner ska ju lyftas den 1 juli, så jag håller tummarna för dig.

    SvaraRadera