tisdag, juli 20, 2021

Trees on Tuesdays 🌳

Tisdag morgon och hÀr bjuder jag pÄ nÄgra vackra trÀd och Àven blomstertrÀd frÄn StadstrÀdgÄrden.

Jag drog till stan igÄr igen och tog dÄ nÄgra andra bilder och de kommer frampÄ. Jag befann mig en stund pÄ en parksoffa och glodde pÄ folk och sen blev det en stund "ve Àlva". VÀdret var görgött, alldeles lagom och sÄ Àr utsikten Àven idag.

Denna bild gillar jag för den visar sommaren och att man majar pÄ en filt, dÀr hela familjen Àr med inklusive barnvagnen.

Fina blomstertrÀd.

Efter tvĂ„ vandaliseringar har nu Lidköpings kommun beslutat att helt ta bort Banana Cone frĂ„n torget. KĂ€nns pĂ„ nĂ„got vis som att dumheten segrat, dĂ„ man inte fĂ„tt tag i Ă„verkarna heller. 
Övervakningskameror finns men de ser inte allt. NĂ„gon skrev "sĂ€tt ut vakter" men det fungerar ju inte, dĂ„ hela stan Ă€r full av konst och blomsterarrangemang. 

Orsakullan: Idag firas internationella schackdagen, hur Àr det med logiken? Tack, bra! En gÄng i tiden spelade jag lite schack. Numera gillar jag klurigheter, det Àr kul.

Ljus och KĂ€rlek🙏

8 kommentarer:

  1. Å sĂ„ fina "blomtrĂ€d"!
    Trist med konstverket. Ofattbart hur folk bÀr sig Ät.

    SvaraRadera
  2. Visst Àr det skönt att njuta av sommaren men all grönska och vackra blommor.
    Vad gÀller vakter antar jag att inte alla konstverk drar till sig vandaler. Visst Àr det trist att det "onda" ska segra. Men det finns ju en grÀns vad man vill kosta pÄ reparationerna ocksÄ. Vet att man i en del andra stÀder i Sverige dÀr man haft liknande arrangemang har haft vakter som tar sig en titt nÀr de ÀndÄ Àr ute och rör sig pÄ stan. Givetvis ser de inte allt men vetskapen om att de rör sig brukar ha en dÀmpande effekt pÄ bÄde skadegörelse och annat.
    Ha en fin tisdag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  3. Vilka vackra blomstertrÀd! :-)

    Verkligen trist nÀr dumheten fÄr segra...

    Ha en fortsatt braig dag!

    SvaraRadera
  4. Det Àr verkligen vackert i din stad och sÄ mÄnga planteringar.
    Desto trĂ„kigare att höra att konstverket inte kan stĂ„ kvar. Även om man inte gillar det sĂ„ fĂ„r man baske mig acceptera att det finns pĂ„ plats. Sorgligt att dumheten ska segra för sĂ„ blir det ju, precis som med Zlatanstatyn. Suck sĂ€ger jag bara, vad Ă€r det för fel pĂ„ mĂ€nniskor?

    NÄja, kram och god tisdag till dig sÄ klart!

    SvaraRadera
  5. SĂ„ fint i parken.
    TrÄkigt att förstörarna ska segra. Vakter kanske vore nÄgot. SvÄr nöt att knÀcka.
    Sköt om dig!

    SvaraRadera
  6. Galet att förstörare ska vinna fajten och banan 🍌 konen tas bort.
    Blomstrig stad Du bor i, mĂ„nga vackra blomster 😍
    Jag tror… eftersom jag lĂ€st alla Sofie Sarenbrant böcker serien Emma Sköld sĂ„ gav jag inte upp trots SkyddsĂ€ngeln inte var tiptopp utan hyfsat seg till att börja med, hade det varit första boken och okĂ€nd författare hade jag nog gett upp Ă„ inte gett SkyddsĂ€ngeln en chans nu tycker jag boken blev bĂ€ttre… men lite vĂ€l svamlig 😜
    Kram

    SvaraRadera
  7. Japp, vandalerna ha segrat! SÄ himla trist att kriminella vinner en sÄdan "kamp". Gissar att kommunen inte vill betala en tusenlapp i timmen till en eller tvÄ vÀktare, Ät andra sidan - varför göra en sÄdan fin utstÀllning dÄ. Jag menar om man vet frÄn tidigare Är att konstverken blir vandaliserade, dÄ Àr det ju kanske smartast att strunta i utsmyckningarna. Nej, usch!

    Kul att se att blomsterutsmyckningarna Ätminstone fÄr vara kvar orörda... De Àr helt underbara och annorlunda.

    SvaraRadera
  8. SÀger som alla andra, trist att vandalerna fÄr vinna. Men sÄ fint ni har med alla blommor och trÀd i din stad, ljuvligt att titta pÄ!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera