onsdag, oktober 27, 2021

Likheter - olikheter och ett Grattis!


Här är alla mina barn fotograferade vid fem månaders ålder. Det är i åldersordning Peter, Jessica, Thomas och Sarah. Vem är vem?

Ibland har jag fått frågan vem av mina barnbarn som är lika vem av mina barn. De går kanske att grunna ut på dessa bilder, eller inte. För både barn och barnbarn ändrar sig med tiden. Men vissa drag kan man se.

Bilden blev lite suddig, då jag fotade av tavlan med glas emellan.

 

Här träffades alla mina barn i en syskonträff för många år sedan. Det är inte så ofta som alla figurerar på en och samma bild, så här blev det återbruk.

Idag säger jag Har den äran till Thomas på 45-årsdagen och önskar dig en härlig födelsedag! Grattis!

Ja, till kvällen blir det sångövning med In Chorus!
Ljus och Kärlek 🙏

12 kommentarer:

  1. Fina gamla bilder! :-)

    Stort GRATTIS till Thomas!

    Ha nu en skön dag :-)

    SvaraRadera
  2. Men nog ser man att de är syskon i alla fall :D. Grattis till dig och sonen!

    SvaraRadera
  3. Det är så roligt att plocka fram gamla bilder och tänka sig tillbaka.
    Och grattis till Thomas!
    Ha en fin onsdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Jag tycker 1 och 4 är lika varandra samt 2 och 3. Om det är så i verkligheten har jag ingen aning om. Visst är det roligt att titta på gamla bilder för visst väcks minnen.
    Grattis till sonen!

    Kram och god onsdag!

    SvaraRadera
  5. Bara att stämma in i gratulationerna!

    SvaraRadera
  6. En sådan skatt du har med fyra barn. Och barnbarnen.
    Min skatt är mindre, bara två barn och tre barnbarnen, men lika ovärderlig. Kram !

    SvaraRadera
  7. Nu måste jag ha drömt för jag trodde Du hade fem barn, jag vet att jag tycker att Sarah är lik Elin eller ja det är väl tvärtom 😃
    Sedan är Du lik Dina två döttrar 🥰
    Kram

    SvaraRadera
  8. Fina foton på dina barn, både de små och de stora ;-) Å grattis till Thomas idag! Hipp hipp hurra!
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Visst ser man likheterna, absolut.
    Stort grattis även från mig.

    Ha en fin övning nu också, fast den kanske redan är avklarad nu förstås. :)

    Ha det bäst nu och ha en fin kväll.

    SvaraRadera
  10. Stort, stort GRATTIS till Thomas! Mycket födelsedagsfirande både i din familj och i vår "bloggfamilj".
    Så jag knappt kan hålla isär dina söner (lättare med tjejerna) vågar jag inte ens gissa vem som är vem på bilderna. Vet inte varför jag har så svårt med dina grabbar;-)
    Men en sak "ser" jag, och det är att lilla Noah är mest lik killen/tjejen på bilden med röd bakgrund. Tänk att jag ändå vågade mig på den "gissningen".

    Älskar de rostiga hjärtan i sista bilden:-)

    SvaraRadera
  11. Roligt med gamla bilder och nya. Fina bilder allesamman. Men bilden där dina fyra barn är samlade i mer vuxen ålder är så levande.
    Vem som är vem på bilderna avstår jag från att gissa.
    Hoppas det blev en fin dag och kväll.
    Stor kram

    SvaraRadera
  12. PS! Glömde gratulera Thomas! Gör det nu.
    Kram

    SvaraRadera