söndag, oktober 03, 2021

Skyltsöndag 3 oktober 🚳

God morgon och vĂ€lkommen till en ny skyltsöndag, som fina bloggvĂ€nnen BP hĂ„ller i đŸ˜
Detta inlĂ€gg har en röd trĂ„d, som vĂ€l mest Ă€r blĂ„.

Jag har legat och ruvat pÄ skyltarna sen 17 augusti, sÄ det Àr gamla mobilen och lite mer sommar.
HÀr Àr jag utanför Resecentrum och studerar en skylt om cykeluthyrning, vilket har blivit mer och mer vanligt.

Det har varit och Àr mycket pÄ gÄng i detta omrÄdet. Nu har jag inte varit dÀr pÄ ett tag och kollat.


Jag anlitar inte just denna vÄrdcentral men apoteket har jag besökt flera gÄnger. Trevligt bemötande och inte sÄ mycket folk. Mitt nÀrmaste Àr ett jourapotek och dÀr Àr aldrig lugnt.


Den hĂ€r tar vĂ€l priset, hittad pĂ„ nĂ€tet 😂

Orsakullan: Hur mÄnga födelsedagar firar du i oktober? Svar: Mamma i himlen och yngste sonen Thomas i Karlskoga. SvÀrsonen Joakim i Ed. Bonusbarnbarn i Göteborg.

Det regnar Àven idag, men i morgon ska det bli uppehÄll. DÄ ska jag kolla min elcykel om den har torkat upp i elektroniken. PÄ de nyare elcyklarna finns bÀttre fukttÄlig elektronik. Skulle det inte funka hÀr sÄ gÄr det att byta ut manicken.

Ljus och KĂ€rlek🙏

15 kommentarer:

  1. Den sista skylten var extremt rolig! NÄn mÄste ha varit pÄ riktigt skojhumör.....!?
    Det dÀr med elcyklar lÄter besvÀrligt. Det Àr klart att man ska kunna ha cykeln ute i regn. Ibland undrar man vad dom som gjort saker och ting har tÀnkt pÄ. Förmodligen ingenting.....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  2. Snygg blÄ trÄd i din skyltning.

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
  3. Bra skyltning hÀr tycker jag, bra jobbat.
    GÄr ju sjÀlv bara till apoteket, för det mesta iallafall, för att hÀmta insulin som de dÀr budfirmorna tydligen inte har fÄtt förtroendet att leverera.
    Men det Àr ju fint om det inte Àr sÄ mycket folk dÀr, jag gratulerar dig till att ha hittat ett sÄdant :)

    Oj, det var dyra Àpplen det ;)

    Ha det fint denna söndag.

    SvaraRadera
  4. Snövits Ă€pple Ă€r vĂ€l preparerat och klart för anvĂ€ndning antar jag đŸ€”đŸ’­ sĂ„ om nĂ„gon elak styvmor kĂ€nner sig manad efter en titt i spegeln sĂ„ har hon chansen…
    Kram

    SvaraRadera
  5. SnövitÀpple kanske ger skönhetssömn. Fast jag skulle inte vilja sova i hundra Är.... SÄ det fÄr vÀl anstÄ med inköp.
    Hoppas att elcykeln funkar! Kram!

    SvaraRadera
  6. Vilken hÀrligt blÄ himmel. Jag hÄller tummarna för att cykeln funkar, jag ska nog gÄ ut och kolla till min sÄ att batteriet Àr fulladdat inför morgondagens tur till jobbet. Ha en fin eftermiddag =)

    SvaraRadera
  7. Fin och blÄ skyltning! JÀtteroligt att Rörstrand Àr pÄ gÄng med en ny utstÀllning och skönt att saker och ting öppnar igen.
    Sista skylten! Man kan ju undra hur det tÀnker. Snarare inte gör det. Hoppas elcykeln piggnat pÄ sig sÄ att du kan ta dig en tur i morgon.
    Mulet hÀr och blÄsigt men det blir en vÀnda ut med vÀnner. Kanske en sen lunch...
    Stor kram

    SvaraRadera
  8. Fin skyltning. Rörstrands museum hade jag hemskt gÀrna velat besöka. Ja ack dessa cyklar. Tur man har egna. En fortsatt trevlig vecka nu.

    SvaraRadera
  9. Det Àr bra med cykeluthyrning nÀr man Àr pÄ semester, för man lÀr sig staden mycket lÀttare nÀr man cyklar och man tar sig fram snabbare Àn nÀr man gÄr. Rörstrands museum lÄter intressant.
    Det var en kreativ skyltning som du hittade pÄ nÀtet.

    SvaraRadera
  10. Det var ett saftigt pris pÄ det Àpplet. Blir nog billigare med sömntabletter. Kram

    SvaraRadera
  11. Det mÄste kÀnnas riktigt bra att ha Rörstrand pÄ hemmaplan. Jag menar dÀr hÀnder det ju alltid nÄt. Om inte annat kan man besöka deras museum. Att gÄ runt i Rörstrands Outlet skulle jag gÀrna vilja göra. Gissar att jag inte skulle gÄ tomhÀnt dÀrifrÄn;-)

    Sedan skrattade jag gott Ät "dubbelskyltarna" med museum och vÄrdcentral och apotek. Den nedersta tar ju över helt och hÄllet, knappt att man ser "och kafé". DÀr hjÀlper inte ens den lÄnga pilen;-)

    SnövitsÀpplet med löftet om evig sömn - hahaha:-)

    Vilken hÀrlig skyltning! Tusen tack för den och lÀnken:-)

    SvaraRadera
  12. SnövitsÀpplet tar nog priset! Jösses sÄ det kan hittas pÄ!
    Tack för grattis <3
    Ha en fin start pÄ veckan!
    Kram

    SvaraRadera
  13. För mig har alltid resan varit mÄlet nÀr jag Äkt ivÀg! Om man sitter hela vÀgen o bara lÀngtar efter att komma fram Àr ju sjÀlva resan jÀttetrist. och det finns ju sÄklart undantag, nÀr man lÀngtar efter nÄgon jÀttemycket o den personen finns pÄ resmÄlet...

    SvaraRadera
  14. HÀftiga skyltar som du har fÄngat i din kamera. Den sista Àr ju speciell.
    Detta med elektroniken, drabbar oss nÀstan dagligen. Vi fick ju verkligen ett prov pÄ det, som jag skrev om, i ett föregÄende inlÀgg. Hoppas att du kan fÄ ordning pÄ cykeln sÄ att du kan göra en tripp.
    Ha en finfin mÄndag Gerd.
    Varm kram!

    SvaraRadera
  15. Haha! Sista skylten var verkligen kul :-D

    Snyggt skyltat igen!

    Ha en fin start pÄ veckan :-)

    SvaraRadera