lördag, oktober 02, 2021

Veckans bokmĂ€rke 🧾

Hej och god lördag, bokmÀrkesdag!

HÀr har jag norpat ett alldeles Àkta bokmÀrke pÄ Kyrkans GÄrd. VÀrldskartan Àr min alldeles egen, ett skrivbordsunderlÀgg. Passar bra till texten ACT. Det Àr alltsÄ Svenska Kyrkans Internationella arbete som bytt namn,

Om ni har tur kanske ni Ă€ven hittar bokmĂ€rken hos: Hannele, BP, Ă…sa och KlimakteriehĂ€xan!

Vita blommor Ă€r vĂ€ldigt svĂ„ra att fĂ„ bra foton pĂ„. Det hĂ€r Ă€r en av mina orkidĂ©er och ocksĂ„ en som jag haft sedan 2013 nĂ€r jag flyttade in i min tvĂ„a hĂ€r. Den blommar gĂ„ng pĂ„ gĂ„ng, den verkar inte vilja sluta. En lite ovanlig sort. Efter flera försök till bilder, sĂ„ blev det den hĂ€r. 

Utanför mitt hus igÄr eftermiddag, dÄ jag kom hem frÄn handlingen och det blÄste och regnade rÀtt bra. En fin fÀrgklick. FÀrgklickar och mysbelysning behövs Àven idag, dÄ det fortfarande regnar.
 
Orsakullan: Om jorden var platt, skulle ... jag ÀndÄ inte tro pÄ det. Det lÀr finnas en grupp som fortfarande tror att man kan Äka av jorden och tippa nerför kanten. Möjligen pÄ mitt skrivbordsunderlÀgg, som Àr platt.

Perfekt dag för boklĂ€sning och handarbete. Ljus och KĂ€rlek 🙏

13 kommentarer:

  1. snyggt bokmÀrke, trevligt att plocka fram, vi Ät lunch i kyrkan efter gudstjÀnst förra veckan, men barnbarn, har massa olika mysiga LED-belysningar i alla rum, ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Ett fint bokmÀrke och en vacker orkidé. VÀldigt tacksamma blommor och sÄ roligt nÀr de blommar om igen.

    Kram och god lördag till dig <3

    SvaraRadera
  3. Orkidéer Àr ju vÀldigt tacksamma. Det Àr i princip de enda blommor jag har och i olika fÀrger och sorter. Kul att din blommar sÄ generöst.
    Roligt med olika bokmÀrken och frÄn olika hÄll.
    Halvsoligt hÀr idag men blÄsigt.
    Och nya trevligheter vÀntar. Full fart!
    Önskar dig en bra lördag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  4. Vilken vacker orkidé du har. Det Àr beundrasvÀrt att du lyckats hÄlla liv i den sÄ lÀnge. Jag tycker att de Àr ganska knepiga och mina brukar ge upp efter nÄgra Är.
    Ha en skön helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Tittar in hos dig efter ett lÄngt uppehÄll och mycket jag missat, men ser att du kommit igÄng med lite aktiviteter igen, hÀrligt.
    HÀr börjar det lugna ner sig lite nu.
    Regn hÀr ocksÄ, liksom igÄr.
    Ha det bra och lördagskramar!

    SvaraRadera
  6. Tro om det fattas en bild?
    Gillar orkidĂ©er men de gillar inte mig 😜 Du verkar ha bĂ€ttre tur.
    ACT hade jag ingen aning om att det var kyrkligt đŸ€·‍♀️
    VĂ€dret jo yes regn och trĂ„kigt. Men det kunde varit vĂ€rre… jag vill inte ha snö Ă„ kyla Ă€n.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Jo, svenska kyrkan gör ju mer Àn vad en del tror faktiskt.
    Att göra nÄgot för sina medmÀnniskor Àr ju en obligatorisk handling tycker jag nog.
    Brukar skÀnka en del nÀr jag fÄr nÄt extra som jag inte rÀknat med ekonomiskt till just svenska kyrkan hÀr.
    Ungdomsverksamheten och Diakonin till förmÄn för alla "gömda".

    HÀrligt, vi har ocksÄ en vit orkide fast vi Àr lite oroliga för den, köpte den i april till vÄr bröllopsdag.
    Vi fÄr hoppas den klarar sig.
    Men vilken fin sÄdan du har, den trivs verkligen, bra jobbat. :)

    SÄg ett program om en grupp mÀnniskor som trodde jorden var platt, de var sÄ deprimerade över att deras undersökningar visade att den var rund..haha..inte lÀtt alltid.

    Ha det fint nu.

    SvaraRadera
  8. Tack, visst hade en bild trillat bort, Åsa! Vad bra att du var uppmĂ€rksam!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Just en sÄn orkidé har Àven jag, den ser rÀtt elÀndig ut men blommar envist gÄng pÄ gÄng.
    Och visst Àr det svÄrt att fÄ till bra bilder pÄ vita blommoe!

    SvaraRadera
  10. FÀrg behövs nu! Fina bilder =)

    SvaraRadera
  11. HĂ€r har jag lĂ€rt mig nĂ„t nytt igen. Hade ingen aning vad ACT var för nĂ„t, men nu vet jag. Å bokmĂ€rket Ă€r vĂ€ldigt snyggt och tilltalande. Stilrent.

    Din orkidĂ© Ă€r vacker den ocksĂ„. Har aldrig sett en orkidĂ© med en "krullig" blomma. Å du har verkligen gröna fingrar. Min spanska granne Ă€r som du - hon samlar pĂ„ orkidĂ©er och lyckas alltid med dom. Som sagt, precis som du.

    HÀr har det bara regnat under natten men fy sÄ det blÄste bÄde igÄr och idag. Ibland önskade jag mig nÄgra extra kilon för att inte flyga ivÀg;-)

    SvaraRadera
  12. ACT var nÄgot nytt för mej ocksÄ. Orkideer Àr ocksÄ det enda blommor ( nÀstan) ,som jag har hemma, just nu med blommande rosa blommor pÄ. Mna behöver all uppmuntran av fÀrg denna Ärstid!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Du har fÄtt till ett bra foto av vit blomma. Precis som du skriver, det Àr svÄrt att fota det som Àr vitt.
    Fick en sÄdan orkidé en gÄng i "frökengÄva". Blommade inte om! SÄ dina fingrar mÄ vara gröna !
    Bra med riktigt bokmĂ€rke. Är dock den som kör med taxöron i mina eget Ă€gandes pocketböcker....
    Kram!

    SvaraRadera