måndag, januari 24, 2022

Glad måndag? och tio år av saknad

Jag börjar inlägget med några vackra bilder från Sarah´s hem i Gönäs, Värmland.

Här trivs jag så underbart gott när jag kommer på besök. Men jag kan inte bo här, utan mitt hem och mina aktiviteter är i Lidköping. Bättre då att besöka lite då och då och även till mina andra barn.




Detta var en av de låtar som min älskade make spelade många gånger innan han lämnade jordelivet. Vi var som pusselbitar. Äntligen hade jag funnit min själsfrände, min soulmate och han min.

Originalet med Ludvig van Beethoven.

Det är på dagen 10 år sedan och han visade sin energi flera gånger efter det. Hans stationsklocka stannade, min moraklocka stannade, hans ena väggklocka slängdes  i golvet så den gick sönder, en av hans tavlor hoppade av spiken och for i golvet. Jag kände ofta att han "satt" på min högra axel men nu, sen länge är det lugnt och fint.

Jag önskar alla en glad måndag, som vännen Carita tycker att vi ska uppmärksamma. 

Idag är en eftertänksamhetens dag. En dag, då jag i morse cyklade i den kalla blåsten till tandhygienisten på en akuttid och fick penicillin. Inget roligt men glad över att tandvården finns. Senare hämtar jag ut mat på Willys luckor Så, ja en helt vanlig dag men med många tankar. Mångt fler än de jag räknat upp.

Ljus och Kärlek 🙏

12 kommentarer:

  1. Så fint Sarah bor. Förstår att det är skönt att komma dit då och då. Förstår också att saknaden är stor efter din älskade pusselbit.
    Kram och hoppas penicillinen ska hjälpa dig.

    SvaraRadera
  2. Så fint det är hos din dotter med familj. Man har ju sitt eget men det är inte fel att hälsa på nära och kära i fin miljö.

    Att det redan har gått tio år. Förstår att saknaden är stor.

    Kram och glad måndag till dig!

    SvaraRadera
  3. Så vackra bilder från ditt besök hos Sarah. Det måste ju vara jättebra att du har ditt eget liv och sedan kan kvista över till henne är andan faller på.
    Jag vet hur det är, för om två veckor är det 10 år sedan Åke lämnade mig.
    Glad måndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Så vackert du skriver om din make. Jag trodde många gånger att jag hittat den rätte men ack inte. Det är inte alla förunnat och det är något jag är okej med. Någonstans slutar man leta och hittar andra sätt att visa kärlek på. Och att få vara med om tre barnbarnsbarn är ju en välsignelse som inte är alla förunnat.
    Ha en skön måndag

    SvaraRadera
  5. Hos Sarah ör det trivsamt och fint, ett hem med kärlek ❤️ Jag förstår Du trivs även om Du har Ditt eget hem och aktiviteter i Lidköping.
    Att Du saknar Din pusselbit förstår jag ❤️
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilket fint område din dotter Sarah bor i! Måste vara jättetrevligt att hälsa på!! ❤️
    Sen tänker jag på din stora förlust av din pusselbit, måste kännas hemskt. Min käre gubbe är nu 81 och jag 76 så jag vet ju vad som närmar sig, men vem av oss som går först och när kan man ju inte veta - som tur är!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  7. Fint bor din dotter bor, skönt att kunna hälsa på, men där man bor har man vardagslivet som också betyder mycket. Sen ser jag att det är fler som lever ett härligt liv hos din dotter. Är det både höns och tupp och ankor ,-)
    Den låten är otroligt vacker både med sång och utan med Beethoven. Så sorgligt att förlora sin pusselbit. . Han visade tydligt att han var med dig och är det med all säkerhet fortfarande. Nu behöver han inte visa, han vet att du vet.
    Varm Kram Primrose

    SvaraRadera
  8. Jag förstår att du trivs där din dotter bor med all fin natur. Ja du nämnde att ingen förutom du bar munskydd hos tandläkaren. Då kan man lätt få sig en tankeställare. Även att din kära man lämnade jordelivet för 10 år sedan. Låten är jätte fin ♡
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Fina bilder från dottern.
    Som jag förstår var din själsfrände din andra man. Så fantastiskt att hitta den missade pusselbiten i livet. Och så grymt att förlora din.
    Kram på dej Gerd! // Anna-Lena

    SvaraRadera
  10. Bra, då har jag fått svar på mina förslag;-) Då blir du Lidköping trogen även i framtiden.
    Min själsfrände är/var inte min man (konstigt nog. Han gick bort i cancer endast 45 år gammal. Bloggade om honom ett antal gånger. Jag kallade honom för N... Så jag förstår precis vad du menar med saknad här.

    Här var det fem grader och blåsigt. Men nästan all snö är borta. Så helt okej.

    SvaraRadera
  11. Vackert i värmland och fin text om din man!
    Hoppas din dag blev bra, och fortsättningen på veckan också!
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Så vackert hos Sarah.
    Tänkte faktiskt på dig just denna dag, min födelsedag och din mans dödsdag.
    Tänkte även på en annan bloggvän vars man fyller år på samma dag.

    SvaraRadera