söndag, februari 13, 2022

Skyltsöndag 220213

Då var det söndag igen och skyltsöndag med BP!

Här öppnades en ny Zoo-affär en tid efter att den gamla fick slå igen. Att det åter igen går bra, kan vi tacka pandemin för, då så många skaffade sig husdjur.

Nu har ju jag ingen fördiskare men jag vet de som har, om de så vill.

På tal om Mellon, som jag faktiskt inte tittade på. Jo, jag tittade på TV, men på något annat.

Idag, en vanlig grå dag med vind i flaggorna. Tre plusgrader, tyst utikring. Idag klockan 10 ska Missing People göra ett sök igen efter 41-åriga mamman Kaysa, som försvann på ett mystiskt sätt för två veckor sedan. Det har varit stora sökinsatser från Polis och dykare och man har hittat cykel och cykelhjälm. Jag tänker så på barnen...💔

Ljus och Kärlek...🙏

13 kommentarer:

  1. Stackars barn! Stackars famulj! Hu, då otäckt!
    Sista bilden ser riktigt gammal ut...eller från Vakttornwt....Hund är bra som fördiskare!

    SvaraRadera
  2. "Fördisk" har vi lite av här ibland om vi inte är uppmärksamma tillräckligt.
    Tre katter som villigt tar sig an den uppgiften, speciellt lilla Flizan.

    Stackars familjen där, hemskt ju.

    Ha det fint nu.

    SvaraRadera
  3. Ja, stackars barn och familj. Hoppas på resultat för anhöriga behöver liksom få veta.

    Fördiskare ja, det har vi två här hemma :D

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
  4. Här har Missing people och polisen letat efter en man länge nu, men inte lyckats hitta något annat än hans keps. Man kan inte låta bli att undra vad som har hänt.
    I somras var det en kvinna som försvann och hon hittades död efter några veckor. Hon hade tagit livet av sig.
    Hoppas att det inte är så illa med Kaysa!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Just i går erbjöd faktiskt SVT ett jättebra alternativ till Mello - en dokumentär i tvåan om väldigt exotisk musik, med spännande instrument och häftiga bilder! Kan ses på Play: Sångerna från havet. Klart sevärt.

    SvaraRadera
  6. Så hemskt med människor som försvinner till synes spårlöst - synd om framför allt barnen.
    Fördisk ... ja, en sån kan ju behövas ibland :)
    Kul skylt om vad mellot är för något ... kan nog bara instämma :)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Otrolig sorglig händelse och hur det än slutar så hoppas jag de får ett avslut och kvinnan hittas, ovisshet är hemskt. Verkligen synd om familjen.

    Fördisk brukar vi vanligtvis inte utöva 😅 the dogs får äta på egna tallrikar/matskål 😃

    Mello är inte vad Melodifestivalen en gång var.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Hoppas man snart får veta något om mamma Kaysa som mystiskt försvann. Hemskt för barnen. Men så hoppfullt verkar det ju inte.
    Kul att en ny zoobutik öppnat men givetvis trist att den andra inte var sig. Kanske kan denna lyckas bättre.
    Mellon hade vi på i bakgrunden men vi hade vänner här och då styr inte teven. Men gillade John Lundviks låt och även Liamoos. Fastnade också för Tone Akelius "My Way".
    Stor kram och trevlig kväll.

    SvaraRadera
  9. Fördisken =) Man kan ju bara le.
    Det är så otäckt när folk bara försvinner....och det blir allt vanligare och upplösningen brukar ju inte vara av den goda sorten som i sagans värld.
    Hoppas att det här slutar lyckligt.
    Önskar dig en fin söndagskväll

    SvaraRadera
  10. Fördiskskylten är en absolut höjdare - hahaha:-) Även ettan är jättekul med en söt hund som dragplåster. Men jag måste säga att Diego är ännu charmigare:-)
    Även här har hundbeståndet ökat under pandemin, fler hundar och betydligt fler boulespelare också;-)
    Den med mellon kan jag helt och hållet hålla med om. Kollar alltid snabbspolningen, bara för att kunna "konversera" med bland annat Susjos, Yvonne och förut även Ama. Susjos prickade rätt igår, vilket inte Yvonne gjorde. Jag prickade in en enda låt. Ja ja, kan ju alltid skylla på att jag är tondöv;-)

    Tusen tack för en himla rolig skyltning. Stort tack förlänken också.

    PS. Ungefär samma väder här. Förstår inte att Aftonbladet/expressen inte har skrivit nåt om den 41-åriga mamman som är försvunnen. Eller så har jag kanske missat det. DS.

    SvaraRadera
  11. Apropå Mello ja så kom jag in då en låt som spelades upp med Eva & Eva, då lyste jag upp så står det att den inte gick att rösta på. Buhhh!!! Så glad jag blev åt din Husse och matte skylt. Fördisk känner jag igen :) Trevligt skyltat :)

    SvaraRadera
  12. Jag saknar verkligen en katt här hemma, fick en bild på Killen igår, Mollys brorsa som vi passade här i julas, mysigt!
    Melodifestivalen igår var riktigt bra, gillade flera låtar!
    Så jobbigt med saknade personer, hoppas hon hittas snart!
    Söndagskram till dig!

    SvaraRadera
  13. Min dotter jobbade på zooaffär en gång i tiden. Det var så skoj att gå in där och titta, de hade massor av smådjur där, dock inga hundar eller katter. Mina hundar och katter har alltid agerat diskare i pörtet, i avsaknad av diskmaskin har jag sedan bara behövt skölja och ställa på tork (trot om du vill!)
    Melloskylten är så bra, våga vägra Mello!

    SvaraRadera