lördag, februari 12, 2022

Veckans bokmärke 220212 himmel

God morgon till en gråmulen lördag! När jag kollar väderleken så ser den väldigt grå ut hela veckan framöver. Det blir att ta krafttag med ljusglimtar.

Här är ett bokmärke med bibeltext: "Försök att alltid bevara en bit himmel över ditt liv."

Om ni har tur kanske ni även hittar bokmärken hos: Hannele, BP, Åsa och Klimakteriehäxan!

Därför så gick jag ut på balkongen igår kväll kl 21.30 för att kolla om jag såg något norrsken på himlen. Det gjorde jag inte men en stund såg jag en massa moln i mörkret.
Den här bilden från NLT tog jag en screenshot på. En Maja var ute vid småbåtshamnen och fångade detta norrsken. Ja, det är många runt omkring som har fångat fina norrsken. Jag skulle så gärna vilja se, men går inte ut i sen kväll, så då får jag inget se heller.

Nu åker kaffehurran på. Trevlig lördag med ljus och kärlek 🙏

11 kommentarer:

  1. riktigt trevligt budskap, önskar en bra lördag!

    SvaraRadera
  2. Har ej sett skymten av något norrsken här, är så besviken men jag bor nog på fel plats, antar jag.

    Kaffe måste man ha, verkligen, fast nu går priserna upp hörde jag, det är snart uppe i sitt rätta värde. ;)

    Ha en fin kväll.

    SvaraRadera
  3. Vilket fint budskap och bokmärke.
    Ja, tydligen många som sett norrsken nu och visst är det vackert.

    Kram och god lördag!

    SvaraRadera
  4. Jag har aldrig sett norrsken eller så har jag sett, men inte förstått det.
    Tror att det är för ljust här som jag bor, gatlampor och annat som "stör".

    SvaraRadera
  5. Jag såg norrsken häromkvällen då det lyste upp himlen här ovan vårt hus, nu funkar det dåligt tycker jag att ta mörkerbilder med iPhone så jag försökte inte ens.
    Jag nöjde mig att stå mitt ute på gårdsplanen å bara njuta av fenomenet.
    Ha en fin lördag 🤗

    SvaraRadera
  6. Jag skulle verkligen vilja se norrsken en gång i mitt liv, men det lär nog inte bli så. Som jag bor nu går det inte alls, möjligen om jag åker upp på Klinteberget och spanar mot norr, men inte kommer jag att göra det.
    Ha en fin helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  7. Bodde i Alaska i över ett år. Såg inte norrsken,
    förrän sista kvällen där, då vi var på väg till Virginia.
    Enda gången. Och det var i oktober!

    13 plusgrader i norra Virginia f.n. Vädret kan
    liksom inte bestämma sej - det har varit varmt och
    kallt utan ordning. "Ingen ordning på allting."
    Go´ fortsättning på veckändan plus en kram!

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  8. Vilken läcker bild på Norrskenet! Det är ett lotteri verkar det som. Man måste liksom bo "på rätt ställe" helst utan (hög-)hus och en massa ljus runt omkring, för att inte nämna att man ska ha fri sikt mot rätt väderstreck. Inte det lättaste.
    Har själv aldrig sett Norrsken irl, men skulle gärna vilja bocka av den punkten på min önskelista.
    Fint bokmärke också även om jag kan tycka att bilden inte riktigt passar till citatet - eller tvärtom.

    SvaraRadera
  9. Fint bokmärke! Å härligt med norrsken, många här runtomkring har också fotat fina norrsken, men jag har inte sett något! Som tur var såg jag som 14 åring norrsken i Hofors där jag bodde då, och blev rädd innan jag fick förklarat för mej vad det var!
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Fin text på bokmärket och med ganska fri tolkning.
    Vilken fin bild du fick av skärmdumpen av norrskenet. Vet att flera i Stockholm och i områden runt om också såg norrsken. Jag var ute längs kajen och tittade med så inget hos oss. Men kanske nästa gång. Har aldrig sett något i verkligheten.
    Varm kram!

    SvaraRadera
  11. Norrsken är himla fina, men det var länge sen jag såg nåt sånt nu.

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera