tisdag, april 05, 2022

SELFIE 13 för fredsälskare

Då blev det tisdag och dags för veckans SELFIE i ord. Men först en vårbild när jag tog en promenad runt halva kvarteret en av de bättre dagarna.

Igår regnade det men se idag, idag skiner solen!


Här har ni de tolv nyckelorden som gäller denna gång. Och sista bokstaven i första svaret är första bokstaven i svar nummer två, o s v, det vet ni ju redan. Lycka till i Klimakteriehäxans ordlek! SÅ rolig och med olika svårighetsgrad, men inte omöjlig!

1. Så bor jag: I en tvårums hyresrätt

2. Vill se:  Trädens blomning

3. Hoppas på: Galenskapens krigsslut  

4. Där har jag faktiskt varit: Tyskland (redan som ensam tågresande 14-åring)

5. Kärlek jag aldrig glömmer:  Den första (underbart men kort)

6. Något hårt: Asfalt

7. God smak: Tomatgratin

8. Exotisk maträtt: Nasi Goreng

9. Hobby: Garnnystan

10. Doft: Nyponros

11. Kan inte leva utan: Sång och musik

12. Uppskattar hemma:  Konst, men även vackert glas och porslin

Ljus och Kärlek🙏

14 kommentarer:

  1. Häftig bild på dej!
    Trädens blomning, den ser jagvockså fram emot. I Malmö blommade en hel del träd och buskar i lördags.
    Första kärleken... ljuv nostalgi! Kram
    Garnnystan skulle också kunna vara min hobby. Kom bara inte på.... Gott att ha något att sätta händerna i!

    SvaraRadera
  2. Sång och musik det är verkligen du =)
    Ser att du skaffat en ny vårfrisyr - helt underbar!
    Det dröjer nog lite till innan träden blommar, för fy så kalla vindarna är. Ha en bra eftermiddag!

    SvaraRadera
  3. Inte förvånad att Du skriver att Du inte kan leva utan sång & musik 🎵 🎶
    Jag hade nog valt djur & natur… om blir kstaven stämt 🤪
    Våren känns långt bort, minus 15 i morse och det ska tydligen komma mycket snö framemot helgen.
    Gillar Dina svar på denna selfie, kändes som Du 👍
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig bild på dig :D
    För övrigt så löste du utmaningen väldigt bra och många kloka svar som vanligt!
    Önskar en fortsatt fin tisdag!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Visst är det roligt att klura på nyckelorden.
    Tycker du lyckades fint med din selfie och med en hel del igenkännande svar.
    Stor kram och trevlig tisdag.

    SvaraRadera
  6. En sån kul bild på dej, och alltid skojigt att läsa andras selfie. Vi är många som hoppas på galenskapens krigsslut! Vi fick Nasi goreng båda två i exotisk maträtt, dock var det länge sedan jag åt det!
    Sång och musik ja, vad gjorde man utan det? Saknar F&S!

    Apropå mina batterier jag sålde, de bruna, ett sånt batteri räckte bara typ 2 dagar. Nu har jag som du, batterier med orange färg och jag är så förvånad att de räcker så länge! Superbra!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Jag har förstått att du gillar sång och musik. Nu längtar man till att allt ska slå ut på träd och. buskar. Kram

    SvaraRadera
  8. Heisann, fine svar! Ha gode dager ;:OD)

    SvaraRadera
  9. Jo visst längtar vi efter blommande träd - men i dag har det snöat flera gånger, det är minusgrader och snö ligger kvar ... så vi lär få vänta ett tag till. Vackra glas och snyggt porslin hör definitivt till det man gärna vill ha i sitt hem! Tack fär att du bjuder på en selfie till!

    SvaraRadera
  10. Härlig bild på dig!
    Sång och musik är verkligen du!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Snygg selfie - speciellt bilden :-D

    SvaraRadera
  12. Sol här också i går förmiddag, sedan kom snön som fortfarande ligger kvar.
    Så tjusig du är i håret idag 😊!
    Sköt om dig, ta det lugnt och samla dina krafter!

    SvaraRadera
  13. Ja trädens blomning längtar jag också efter ,-) Nyponros, ja där har vi samma, tur har vi, de blommar tidigt och blommor en bit in på hösten ,-)
    Sång och musik, det måste ge sån glädje att sjunga tillsammans ,-)
    Vilket häftig bild på dig! ,-)))
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  14. Gillar din nya körsbärsblomsfärgade frilla skarpt! Vilket vårtecken!
    Och det var ingen direkt nyhet att du inte kan leva utan sång och musik! Visst blir man glad, fast jag som numera är ljudallergiker får portionera mitt lyssnande ganska rejält annars blir jag hjärntrött.
    Jag förmodar att du gör något av garnnystanen, inte bara sitter o håller i dem...och visst är första kärleken underbar! Och kort...
    Jag vill också ha knoppar i träden snart, det kommer nog att bli en maffig explosion när väl denna kyla släpper. Och då klagar jag på att det går för fort och att jag inte hinner med...

    SvaraRadera