söndag, juni 04, 2023

Skyltsöndag 4 juni

God solig morgon! Då checkar vi in på fina BPs skyltsöndag! 

En fantastisk dag på torget igår! Jag hann även att ansluta mig till gospelkören, som stod i ett gatuhörn, sådär en 20 minuter. Ja, det sjöngs överallt.

Bäst var alla stora körer tillsammans. Vi sjöng Sommarpsalm, Så mycket bättre av Ted Gärdestad och Goliat av Laleh. Inklusive alla barnkörer (de var med på Goliat). Jag har delat filminspelning från Studiefrämjandet i min Facebook men vet inte om det funkar på bloggen. Testar! 

Lyckades kopiera en bild, hälften av körerna kom med och barnkörerna hade inte tagit plats än. Jag finns nånstans i mitten längst fram i gul tröja och vinröd scarves och papper i handen.

Här gick jag fram på Torggatan efter det att jag stigit av bussen.

Mitt foto av almanackan för juni. Det är ju snart den 6 juni. Firar vi?

Ljus och Kärlek🙏🏻

20 kommentarer:

  1. Vilken härlig lördag det blev i sångens och glädjens tecken!

    Nationaldagen ja. Här i lillhålan ordnas ett firande men det brukar vara så tråkigt och stillsamt att klockorna stannar. Min uppfattning är att dagen saknar förankring hos svenska folket och då blir firandet därefter...

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så är det med nationaldagen i Sverige. Här ska väl ordnas något, om inte så är det det sedvanliga i Stadsträdgården. Kram

      Radera
  2. Vilken lyckad dag! Och extra fint med att vädret också var på den soliga sidan. Jodå, inlägget från FB kunde jag se. Roligt! Roligt med alla körer och inte minst barnkören.
    Vad gäller den 6 juni så begriper jag inte vad det är som ska firas. Vore bättre att man valt midsommar som nationaldag i stället. Där finns ju traditioner.
    Önskar dig en fin söndag och fina skyltar blev det.
    Varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den ukrainska barnkören hade övat i två månader på att lära sig Goliat på svenska 🙏🏻 berörande.
      Ja, Midsommar är mera nationaldag för mig också.
      Varm kram!

      Radera
  3. Jodå, det fungerade med videon, bra där och vackert.

    Något nationaldagsfirande blir det väl inte här antar jag, förutom ev de som får sitt medborgarskap förstås.
    Förr firade jag det mer, nu blir det sill, färskpotatis och en "knaber", det räcker väl så. ;)

    Jättefina bilder, ha det nu så fint du kan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Något ska man väl fira! Nytt ord för mig, detta med knaber, men jag förstod innebörden😊

      Radera
  4. Bra sjungit och det måste varit en härlig upplevelse 🤩
    Midsommarafton är Sveriges nationaldag enligt de flesta svenskar.
    Kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. En alldeles särdeles härlig dag igår! Dagen idag var inte heller dum. Kram

      Radera
  5. Det var en inspirerande och roligt dag för dig förstår jag.
    Firar och firar gör jag väl inte direkt, men vi (SPF klinteorten) träffas i alla fall på Klinteberget för en tipspromenad och lite gemensamt fika.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, att den var! Jag har längtat så efter att vara i farten.
      Kram

      Radera
  6. Det är trevligt att du har trevligt Gerd i musikens och sångens tecken. Kan det bli bättre än så? Jodå, du syns bra där i din gula tröja...
    Svenska flaggans dag, tillika nationaldagen ska man väl fira om man är svensk? Så tycker jag i alla fall. Midsommar är ju midsommar och firas ändå, inte bara i Sverige. Det är ju inte endast Sveriges midsommardag så...nej, ingen nationaldag då tycker jag.
    Nationaldagen firas väl i första hand till minnet av att Gustav Vasa valdes till Sveriges kung den 6 juni 1523, men också till minnet av att 1809 års regeringsform skrevs under den 6 juni 1809. Sämre minnen kan man fira, än dessa två samt så flaggan till då förstås. Var stolta över Sverige, fira er nationaldag precis så där som norrmännen och finländarna också gör. Heja Sverige! säger jag som ickesvensk.
    Ljus och kärlek!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, egentligen skulle man fira mera. Men eftersom vi inte har haft någon nationaldag (konstigt) så har det nog blivit lite si och så. Här har man lite extra att gå på om man vill, så jag ger mig väl ut.
      Kram

      Radera
  7. LillaSyster2023-06-04 17:53

    Jag ser dig! Underbar båt med penséer du skyltar med också. Ha en fin sommarkväll ♡

    SvaraRadera
  8. Så mäktigt med körerna och inte minst det otroligt stora publikintresset! Helt fantastiskt. Å du var lätt att hitta. Det fanns ju bara två kvinnor med gula jackor, och du stod strategiskt placerad i första raden:-)
    Sedan gillade jag den fina båtutsmyckningen med blommorna.
    Tusen tack för din härliga Skyltsöndag och länken:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har en skarp blick BP. Helt rätt, vi var två med gult på oss😁 Jag kommer alltid på första raden då jag blivit så kort i rocken. Men en magisk dag var det.

      Radera
  9. Så roligt att du kunde delta! Och tack BP, för tipset med gula kavajen, jag hade inte en tanke på att leta efter dej där i folkhavet! Så kul att din stad är känd för sina många körer! Toppenfint inlägg med noter och allt! Bara att sjunga med!

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga bilder från er fina dag med massa sång och musik, och visst ser jag dej på bilden! Ha en fin start på veckan!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det var så härligt befriande. Kram

      Radera