lördag, mars 30, 2024

PĂ„skafton 🐣

Inte skulle vÀl jag skriva nÄgot idag, pÄskafton? SÄ var det inte tÀnkt men nu sÄ blev det sÄ.
Bara ett par bilder frÄn min dag idag.

Jag tog bussen ner pÄ stan och flanerade lite lagom och glodde pÄ folk. Vid denna tiden (14) var det tÀmligen tomt pÄ torget och marknaden packade ihop.

Campingen Àr troligtvis fullbelagd och gÀsterna har fÄtt fint pÄskvÀder med blandad solsken och mulen himmel, dock inget dropp frÄn denna. Skönt.

Jag hann med sista stadsbussen hem, det var pÄ hÄret, annars hade jag vÀl fÄtt gÄ, men det begrÀnsar mig, rÀdd att jag ska snubbla, jag med min dÄliga syn.

Det hÀr var min morgon. PÄskigare Àn sÄ blev det inte. Jag hade ingen lust att gÄ ner till kÀllaren och plocka upp pynt för ett par dagar.

Nu fÄr jag greja lite pÄskmat och det blir tidig sÀnggÄng. BÄde för att jag missar en timme i natt och att jag blir hÀmtad tidigt för att vara med och sjunga i vÄra körer pÄ Kyrkans gÄrd. PÄskdagen, dÄ blir det mera glÀdjesÄnger.

Fortsatt fin pĂ„sk med ljus och kĂ€rlek đŸ™đŸ»

14 kommentarer:

  1. Lite pynt har vi, ibland fyller jag Är pÄ pÄsken, har gett mycket pÄskpynt till barnbarn som visade i skolan hur man firar pÄsk i Sverige. Trevlig pÄsk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mitt nÀst Àldsta barnbarn föddes pÄ pÄskafton Är 2000, det var den 22 april dÄ och snö ute.

      Radera
  2. PĂ„sk blir det, Ă€r det med eller utan pĂ„skpynt 😊
    LĂ„ter bra med tidigt sĂ€nggĂ„endet med tanke pĂ„ klockomstĂ€llning och att Du ska i vĂ€g tidigt i morgon ☺️
    Blir det solosĂ„ng Ă€ven i morgon❓
    Ha en fin fortsÀttning pÄ denna lördagskvÀll kram Äsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar och nu blir det sÀng sÀng sova sova. Nej, ingen solosÄng alls i morgon utan flera körer! Fint!
      Kram

      Radera
  3. Vi har kanske blivit lite bekvÀma av oss med Älderns rÀtt? Jag har inte heller sÀrskilt mycket pÄsk runt mig, runt oss. Annat var det nÀr barnen var barn...
    Jaha, ja, dags för att Àndra tiden till sommartid igen.
    Glad pÄsk Gerd!
    Kram! 🐇🐓🐣

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, sÄ Àr det nog och jag gillar inte alls att gÄ ner i kÀllaren.
      Japp, det blir en tidig morgon.
      PĂ„skkram!

      Radera
  4. Skönt att du hann med bussen dÀr, blir ju lÀtt lite trixigt annars.
    Oj, klockan ska stÀllas om var det ju, tackar för pÄminnelsen dÀr.

    Ha nu en fin avslutning pÄ denna pÄskaftonskvÀllen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar, ja denna dagen har gjort sitt, sÄ Àr det, i alla fall denna lördag.
      Ha det fint ni ocksÄ!

      Radera
  5. Jag tycker som du, varför pynta för bara ett par dagar, Àven om det ser trevligt ut. Jag nöjde mig med videkvistar jag plockat o pyntat med fjÀdrar. God fortsÀttning pÄ pÄskhelgen

    SvaraRadera
    Svar
    1. NÀ, precis, och nu var jag till en pyntad kyrka idag dessutom. SÄ mycket pÄskintryck har det varit.

      Radera
  6. Vi har inte nÄgot pynt framme men vi Àr ju inte hemma heller. DÀremot har vi en bukett pÄskliljor sÄ det fick rÀcka.

    Önskar dig en fin pĂ„skdag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. RÀcker sÄ vÀl och ni Àr ju bortresta. Kram!

      Radera
  7. LillaSyster2024-03-31 15:30

    Tycker att du har det pÄskfint bÄde med duk och blommor. Ha en fortsatt skön pÄskhelg!

    SvaraRadera