fredag, mars 29, 2024

Färgsprakande Långfredag 🐣🌱🐓

GLAD PÅSK med bilder från en spontanutflykt igår Skärtorsdag till Paradiset på Berget.

En bästa vän till mig ringde och frågade om jag hade lust att följa med på ett ärende till Kinnekulle och det ville jag, precis hemkommen från droppet på vårdcentralen. Av en händelse hittade vi detta underbara ställe vid foten av Kinnekulle.

Här fanns både fika och godsaker (gofika). Vi beställde varsin kaffe med paradisvåffla (med fyllning av marsipan, grädde, nötter och Amaretto).

Inne i och utanför butiken finner man mycket hantverk som ägarinnan gör själv på plats.


Det fanns frigående höns ute och inne låg ägg för kläckning. Här en endagarskyckling. Jag fick lite vibbar från min Sarahs hönsgård. Men det var ett tag sen jag gullade med nya kycklingar en hel påsk.

Tack för åkturen och sällskapet (vi hittade en vän till som skulle fika).

LillaSyster är den som hittat temat Färgsprakande (lång)fredag. Solen glimmar till försiktigt och vi har 9 plus här.

Ljus och Kärlek 🙏🏻

20 kommentarer:

  1. Det ser verkligen ut att ha varit en trevlig påskutflykt och färggranna bilder blev det ju också.
    Glad påsk!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen trevlig och kul med spontant.
      Glad påskkram!

      Radera
  2. En så trevlig utflykt. Det finns smultronställen lite varstans. Glad påsk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jojomen, det finns. Jag har hört talas om detta men inte haft en aning om var det låg på kullen.
      Glad påsk!

      Radera
  3. Härliga Kinnekulle, inte varit där sen jag var liten pojk, hoppas vi kan få en bussresa dig någon gång med hyresgästföreningen eller åka med familjen, sååå vackert där.

    Ha en fin långfredag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är jättefint på kullen så du borde åka dit på något vis. Jag har inte varit där på länge men så blir det utan bil och utan cykel. Tåget går en bit men det stannar inte där jag ville kliva av.
      Tack detsamma!

      Radera
  4. Härligt❣️ så härligt med en spontan utflykt som bjöd på allt som är viktigt❣️trevligt sällskap, miljöombyte och go fika❣️
    Fick något följa med Dig hem?
    Den där kycklingen skulle jag j gärna låna…
    Ha en fin långfredag, blir det mer körsång under helgen?
    Kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Otroligt trevligt. Nej, inget följde med mig hem, men vännen köpte en gjuten tupp.
      Körsång på söndag!
      Tack detsamma, kram!

      Radera
  5. Ett så härligt av en händelse-upphittat ställe! Där skulle jag gärna ha varit med er och bara tittat mig omkring men säkert också ätit något gott samtidigt. De där tulpanerna ser jättehärliga ut.
    En skön långfredag önskas!
    En varm påskkram kommer över havet norrut till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fantastiskt var bara förnamnet. Ägarinnan gjuter och målar väldigt stora fina grejer också.
      Varmt tack för påskkramen från södern till mig! Kram tbx 🙏🏻

      Radera
  6. Vilket trevligt ställe, trevlig Långfredag!

    SvaraRadera
  7. LillaSyster2024-03-29 14:52

    Tack för ett alldeles underbart sprak! Våfflan lät mycket god och ovanlig. Ett ställe jag gärna skulle besök, men det ligger ju lite avigt till för mig. Ha nu en riktigt Glad Påsk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut skulle det vara ett paradis för dig, men det finns många smultronställen. Här var det gjutna saker i stället för rost.
      Glad påsk!

      Radera
  8. Vilken trevlig dag det blev och ett fint utflyktsmål. Den våfflan lät väldigt god!

    Önskar en fin långfredagskväll nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev kanoners, kan jag säga. Tack och må väl!

      Radera
  9. Vilken lyckad dag! Härligt! Och att utflykta ger ju så mycket. INte minst i sällskap med fina vänner. Önskar dig också en Glad Påsk-
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, det blev lyckat. På flera sätt.
      Påskkram!

      Radera
  10. Du hittade den optimala påskprydnaden, kycklingen, o livs levande!

    SvaraRadera