onsdag, mars 27, 2024

Dymmelonsdag

Idag är det onsdag i stilla veckan, dymmelonsdag kallades dagen förr i tiden.

Bara lite note to myself med de här bilderna. Jag var på vårdcentralen i måndags och tog prover inför kommande osteoporosdropp i morgon.

Medan jag väntade på sköterskan bläddrade jag i den lokala tidningen. Jomen visst, det var spontancruising i lördags. Det hördes. Numera har stan stängt av den stora parkeringen mitt emot mig med stora stensuggor så de är inte lika nära, jag har tappat första parkett 🤣

Ut genom dörren till vårdcentralen kom jag också. Så bra med det.

Nu riggar jag om för att åka till passionsandakt med körsång på Kyrkans Gård här till kvällen, men vi ska ju alltid vara ett par timmar innan och sjunga upp oss och öva, så tiden springer iväg. Men det ska bli kul.

Ljus och Kärlek 🙏🏻

12 kommentarer:

  1. Du mår bra av att sjunga i kör, inte bara att skynda Iran även gemenskap och tillhöra ett sammanhang❣️ Enligt min ringa mening så påverkar detta Dig positivt‼️
    Jag tror att många äldre som av olika anledningar väljer att sitta hemma skulle må bra av att ta efter Ditt sätt att tackla vardagen.
    Vare sig det är körsång eller en tur runt i butiker och kolla in vårmodet 😊 liksom att unna sig en guldkant i form av räkmacka❣️
    Ha en fortsatt fin onsdag kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men så är det. Jag mår bra.
      Tror också att många äldre borde göra mer för sitt mående. Precis. Du har helt rätt.
      Tack å kram!

      Radera
  2. Körsång har ju en nackdel. Den tar mycket tid av de dagar det är framträdanden. Var en anledning som gjorde att jag slutade i vår kyrkas kör. Kram//Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, helt rätt. Men jag ser det inte som en nackdel, då jag älskar allt runtomkring sång och kören och jag har TID.
      Kram!

      Radera
  3. Så skönt att du inte har dem på första parkett längre för jag har förstått att de hörs.
    Hoppas kvällens framträdande gick riktigt bra!

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, kvällens framträdande blev super, så nöjd.
      Kram!

      Radera
  4. Förr var det passionsandakter i hemmen i Fröjel och vi på Stenstugu var värdar några gånger. Det var trevlig och högtidligt med präst och alla grannar.
    Hoppas att du får en trevlig kväll!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wow, det visste jag inte! Måste varit högtidligt.
      Kram!

      Radera
  5. Blir ju lätt att man blir störd av sådant buller, fint att de ordnat till det nu så du slipper det iallafall.
    Hoppas sjungandet med kören utföll till belåtenhet. :)

    Ha det bäst nu Gerd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo tack, ingen behaglig musikkoordination.
      Kören skötte sig bra! Tack!

      Radera
  6. Du kanske t.om. saknar platsen på första parkett? Troligen inte..Hoppas kvällen blev fin. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nej och åter nej! Tack, en fin dag här. Kram!

      Radera