måndag, oktober 03, 2011

"Skönt att byta miljö...

...utan att åka hemifrån".
Så kan man kanske säga, när man som snigeln, har "huset" med sig!
I alla fall så stod vi så här grönt och skönt några dagar i en pastoral miljö, där fåren betade i hagarna lite varstans på berget.
Litet lagom bo att städa och hålla i ordning på. Vi hann med en riktig höststädning i skåp och lådor också. En riktig inventering.
För om vädret vill sig väl, kanske vi kan göra en tripp till. Oktober har visat sig vara fin!
Och ovanför våra huvuden flög dom här hängglidarna, som jag skrev om i förra inlägget, med eller utan motor. Såg så härligt ut!
Skulle vilja, om jag varit lite yngre...
Nu ska jag titta över alla mina 89 foton och lägga in i MinaFoton! 10 kom i morse, resten så småningom!


Så länge skickar jag några solstrålar med den här äkta GodmorgonSolen!


Dagens fråga är:
"Vilken talang skulle du vilja ha?"

14 kommentarer:

  1. God morgon
    Ja ni tar ju miljön med er :) talang ? hmm skulle vara kul att kunna åka skridskor bra. Något jag aldrig gjort, längesen var det också.
    Ska ta en runda bland dina foton senare.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag är hopplöäst omusikalisk så den talangen borde jag ha mer av ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken frihet det är med husvagnen, hela huset är med och man har nära hem. :-) KrameLutt♥

    SvaraRadera
  4. Jag skulle nuförtiden vilja kunna skriva BRA och intressant och gärna kul och få det publicerat trolla vore inte så dumt inte minst gillar jag korttrick! Vinna på hästar MYCKET!

    SvaraRadera
  5. Visst är det härligt att byta miljö. Det behöver man ibland. Skönt att åka bort och skönt att komma hem igen.

    Talang? Vet inte riktigt vilken talan jag skulle vilja ha mest, vill ju ha så många =/

    Hoppas ni får riktigt sköna dagar!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag skulle nog vilja ha talangen att använda mina andra talanger bättre. Visst är det skönt med en snigel. Vår är inte lagad än, och nu har Vännens bil pajat också, så vi kommer inte ut nå't mer i år. :( Kram!

    SvaraRadera
  7. PÅ din fråga blir mitt svar följande. Eftersom jag är musiker (lirar gitarr) Skulle jag vilja ha talangen att spela piano. Ett helt underbart instrument när man kan hantera det på rätt sätt.
    Ha en fortsatt trevlig dag!

    SvaraRadera
  8. Bling, Znogge, Kaisa, Marit, Piedra och Tony:
    Tack för att jag får veta era önskningar om talanger *ler* jo, det är intressant. Önska är gratis.
    Jag känner någon närstående som hemskt gärna skulle vilja spela piano....
    Och jag själv? Jo, jag skulle vilja kunna flyga. Och sjunga riktigt bra. Och.... finns mycket.
    Fortsätt tycka! Kram så länge!!!!

    SvaraRadera
  9. Tar lillans dator igen nu då!:) Var in till Måna nyss! Kunde inte komentera hos henne heller! så tasr lillans dator där med! Oh så härligt med hus bil!! Vet du det är en av mina drömmar att ha en husbil eller husvagn! mamma hade en förut när hon var gift med make nr 6 tror jag det var! hon har varit gift så många gånger att jag inte håller riktig koll!:) hoppas allt är bra med er? kram pam

    SvaraRadera
  10. SV;tack så mycket,jag tycker väldigt mycket om den själv!:)

    SvaraRadera
  11. Pam: Ja, jag vill lova att det är härligt med husvagn!
    Vi har aldrig haft husbil, vet inte om vi ville... så skönt att koppla på huset, ställa det där och sen kunna åka iväg en sväng med bilen!
    Hos oss är det som gäller, att fånga dagen! Kram!

    Fannybjur: ja, den var kanon!

    SvaraRadera
  12. Hmmm, jag skulle nog vilja kunna rita så folk ser vad det föreställer :-) Tänk att sitta och titta ut över Kalmarsund och teckna av Blå Jungfrun... mmmm, härligt va?

    SvaraRadera
  13. Tittar in o önskar er en god natt. Ha en bra vecka. Kram kram ♥

    SvaraRadera
  14. Marlene: att kunna teckna och måla BRA är en stor gåva!
    Anneli: Tack detsamma! Kramkram!

    SvaraRadera