onsdag, augusti 15, 2012

Mamma Är Lik Sin Mamma


Har haft lite konversation med nån av barnera......
Tänkte då på att...
Ja, lyssna på videon, haha!
Igår, så var jag både driftig och slö, pö om pö...
Kände mig faktiskt riktigt lycklig.
Det börjar kännas i benen eller i huvudet eller nåt, att jag varit här hemma ganska länge nu i ett sträck, inte sant???
Blev grrr på operatören 3, när jag fick e-fakturan.
Jag hade gjort om abonnemanget till det bättre.
Trodde jag, ja ...och så lät det när jag bytte.
Man blir ALLTID lurad!
Tro aldrig att KUNDEN tjänar på något!
Ingen som funderat på varför inte jag knyter skorna och ger mig iväg?
Kan meddela att jag sovit i "min" säng i sovrummet nu i drygt en vecka - i ett sträck.
Framgång.
Solen ska skina hela dagen! Är det Sommaren?
 "Det är aldrig försent att uppleva lyckliga stunder."

27 kommentarer:

  1. Underbart fina du..
    Kram

    SvaraRadera

  2. Åh så härligt att läsa greddisen. Ja inte att att du känner dig lurad av 3 förstås,:)nej för att du öppnat ditt inre utåt och inåt, det känns att flödet rinner fritt....

    KärleksKrameLuttarHärligaMänniska ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu ser du saker som inte jag ser! Där ser man......
      Jag tyckte nästan det lät dumt, det jag skrev.
      Men, OK då.
      KrameLuttarMedKärlekTillMinaMedmänniskor♥♥♥

      Radera
  3. Hos oss är det definitivt sommaren! Lite typiskt när man börjat arbeta. Men hellre sol än regn :D

    Ha en finfin dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nån gång skulle väl sommaren komma! Nu ska jag ut!
      Kram

      Radera
  4. Jag fick rätt mot 3, tralalalala ♪♫♪♫ det lönar sig att stå på sig ☺☺☺
    Där ser man, man ska inte svälja ALLT!

    SvaraRadera
  5. "Det är aldrig försent att uppleva lyckliga stunder." Sanna ord,,,,och idag får vi vara på solen som skiner,,,det är sommar,,,

    ,,,kram och ha en bra dag,,,♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu ska jag ÄNTLIGEN ta mig ut, jag har tjötat med mig själv rätt länge nu. Stäng datorn, säger jag till mig själv!
      Kram♥

      Radera
  6. Det låter bra, lyckan kommer när man minst anar, och inget är försent :)
    Läser om 3 ..de som lovar så mycket bra i reklamen :/ gott att du stod på dej.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Tre - dom har vi haft i urminnestider. Vi hade dom första 3G-mobilerna. Men jag tror dom sackar efter nu...
      Kram♥säger jag, glad för minsta lilla lycka♥

      Radera
  7. Värmen kom nu på slutet av sommaren trist nog. jo man får vara extra uppmärksam på företag som vill lura å tjäna pengar... Nu ska jag sätta mig på balkongen en stund å sedan ska jag ta en promenad i naturen å kanske, kanske gå förbi en affär där de har glass... Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vilken värme! Jag har nu gjort ett delikat ärende och cyklat hem med en massa bröte. Nöjd.
      Usch för lurendrejare, jag har en till som jag ska ta i kragen snart, hehe..
      Njut av glass, du. Gott. Kram ♥

      Radera
  8. Jo visst har jag funderat på det, men jag har tänkt att du har tränat på så mycket annat nu så du kanske tycker att det är tid att träna på att stanna hemma ett tag. Eller så laddar du för något större.
    Ja du, kunderna förlorar alltid, hur vi än gör. Tyvärr.
    Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag tränar på att vara hemma. En ny era i mitt liv har ju börjat. Jag vill inte riktigt acceptera det, men tränar på det. Saknar saknar...
      Glad att jag kan sova i sovrummet, ändå!
      Kram!♥

      Radera
  9. Mamma e lik sin mamma! barndomsminnen! men oj vad det stäer man går i sin mamMas fotspår i det mesta! I Alla fall gör jag det! På gott och ont! Tänk om man kunde lära sig av sin mammas misstag? vad skönt du kunnat sova i ditt sovrum i gen! Vet hur det känns! Styrke kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man måste nog göra sina egna misstag. Tyvärr. Usch, jag hatar ordet tyvärr...
      Fina älskade mamma min....
      Ja, det är helt underbart att kunna sova luftigt och gott i MITT sovrum!
      Kram♥

      Radera
  10. Man blir lite glad när man tittar in hos dig.

    Personligen försöker jag att inte likna min morsa. Har kommit på mig själv ibland att jag börjar likna henne, då säger jag STOPP till mig själv

    Ha en fortsatt bra dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ska du ha!
      Du är rolig, du... nej, alla mammor är kanske inte förebilder...
      Ha det bra själv!

      Radera
  11. Behåll du ditt solsken. Vi har en fin onsdag i Stockholm

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp japp jag gjorde det, då... finns massvis.

      Radera
  12. Jag känner att jag börjar likna mamma i saker som jag försökt undvika i livet hehe..Om skorna! Du har la kardborreband!? Kramom damen /Bless

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh, ja jag känner nog att jag kan se min mamma i mig också, fast mer rivjärnet i pappa, haha... skôjar....
      Inga kardborrar här, inte. Näpp. Kramom♥

      Radera
  13. Jag har också varit hemma länge i ett sträck nu. Hela ett par dar. Nästan. :-)

    SvaraRadera
  14. Så roligt att höra att du kan känna dig lycklig!
    Dom där operatörerna och abonnemangen, dom kan man bli galen på ibland. Ibland så hjälper det inte hur vaksam man försöker att vara med det.
    Här har vi haft ett jätteskönt väder idag!

    Önskar dig en fin kväll!
    Kramis ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Marit, litet uns av lycka kan jag faktiskt känna nu.
      Om jag jämför med februari månad så är det en himmelsvid skillnad. Jag måste gå framåt, finns ingen återvändo!
      Operatörerna tar alla chanser, hoppas man inget märker, spelar dumma..
      Vilken härlig dag, idag! RIKTIG sommar! Kram♥

      Radera