måndag, november 19, 2012

Det Vackraste

God morgon, Måndag!

Ännu en sång att bli gråtmild av, den kunde jag ha sjungit på för ett år sedan.
Idag är det en stor tacksamhet, att jag fått uppleva det som Cecilia sjunger om!
Ta vara på tiden tillsammans!

Igår tillbringade jag min tid i kyrkan. Jag var där ganska länge. 
Det var inte inne i Lidköping utan några kilometer bort, det tar en kvart med bil.
Jag fick träffa nya människor, lyssna och sjunga med i härlig gospel.

Idag ska jag på en fikaträff och på kvällen är det en föreningsträff.
Spännande värre, båda är nya.

Nu börjar agendan fyllas. 
Det gäller att fylla livet. Koppla på så mycket som det går.
Jag tänker inte sitta här inne och uggla.


22 kommentarer:

  1. Otroligt vacker låt som jag tycker mycket om!
    Föreningsträff? Nu blev jag nyfiken!
    Ja, jag var ju också i kyrkan igår. Man får hitta sina vägar.
    Storkram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag gillar att spela allt som är vackert. Och nu skiner solen, så det är vackert ute med. Passar fint då jag ska ut sen.
      Föreningsträff, det är inte alls särskilt spännande för andra *ler* - det är SPF, Sveriges Pensionärsförbund! Dit är du inte kommen än, Piedra!
      Kram!♥

      Radera
  2. Den här låten är så vacker. Jag får tårar i ögonen nästan varje gång jag hör den :)

    Jag tror med all säkerhet att du hade fixat att fota linjer, för vi har dem runtomkring oss hela tiden. Några som var med på trissen hade fotograferat sina händer, sin livslinje. Så långt tänket inte jag :)

    Tavlor kommer det bli av alla de bilder jag visade upp för några dagar sedan. Kommer att bli så bra så. Längtar till januari nu. Skulle gärna hoppa över december i år, så det går lite fortare :)

    Ha en riktigt bra dag!
    Kramar Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, har man tårar i ögonen redan innan sången, så blir det ett vattenfall *ler*
      Jo, det är klart, att det finns linjer överallt. Om inte annat "gyllene snittet", men man tänker inte på allt.
      Vad roligt för dig att planera nytt boende! Nyttigt att ha ett projekt.
      Kramar!

      Radera
  3. Den där låten är så vacker.

    Det gör du helt rätt i som fyller på i agendan.
    Kyrkor är så fridfulla att vara i, så lugnt och skönt...
    Du är ju fantastisk som företar dig allt detta!

    Ha en "bästaste" dag!
    ♥ Kramis ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte om jag är fantastisk, men jag tar åt mig och tackar, jag bara känner att jag måste och behöver göra en del. Och det jag inte vill, det bokar jag av.
      Kramis♥

      Radera

  4. Jättefin låt...
    Jag tror på att fylla livet med det som stärker och utvecklar oss.

    MåndagsKrameLuttarPåDigFinasteGreddisen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är helt rätt, Kaisa!
      MåndagsKrameLuttarGoasteDu♥

      Radera
  5. En vacker låt. Den spelades på min väninnas begravning för elva år sedan,,,,,,och idag skulle hon fyllt 59 år......

    Minnen,,,,,och ibland är man gråtmild,,LIVET är så.

    Kram och ha en underbar dag,,,,,Kram kram...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, då. Då är det inte konstigt att jag vill spela den nu, heller....
      Ja, vi har alla olika dagar. Kramkram.

      Radera
  6. Lillans älsklings sång<3 sjöng den för henne som liten och hon älskar den ännu!
    Vacker sång och lite sorglig!
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är den sorglig, men ack så vacker! Nu ska jag ta och gå ut lite, fikat har jag skjutit upp, inte till morgondagen, men väl tills övermorgon! Så kan de va. Kram.

      Radera
  7. Nej, det gäller att göra något vettigt av livet. Här och nu.

    Kram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man lever ju inte för evigt, så det är HÄR och NU som gäller, lätt att glömma bort Kram♥

      Radera
  8. Javisst är det en vacker låt :) Kram ♥

    SvaraRadera
  9. Du gör helt rätt - ut, sjung och gläd dig åt allt det vackra som faktiskt ändå finns kvar!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tralalala, visst är det rätt! Kram

      Radera
  10. Härligt att läsa det du skriver här, det inger hopp! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Tony. Jodå, hoppet finns. Kram!

      Radera
  11. SV: så vissa säger att damen inte är psykiskt sjuk. Men det är inte normalt att folk agerar som hon gjorde.

    Ha en fortsatt bra dag
    mvh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, så klart inte. Inte normalt, och det tycker nog ingen heller. Kram.

      Radera