tisdag, november 20, 2012

"Du är aldrig ensam...."

Såg den här bilden i ett forum på nätet. Och jag var tvungen att kopiera den och dela med mig.
Bilden är så vacker och talar ett språk för sig.
Det är lite tröst och det behöver jag.

Ja, igår var jag på SPF informationsmöte.
Är det någon som är så gammal som jag och som vet vad detta innebär?
Puh, att ha kommit i den åldern, det trodde jag inte, jag - evigt ung......
Jodå, jag satt där med dom andra gamlingarna, kände mig lite utanför...

NEJ! Skojade. Det var jättekul! Jag fick nya vänner direkt. Och nya aktiviteter inbokade. Ska det hålla på så här så går jag väl snart in i den berömda väggen *ler*.....

Alltså, så här kan Sorgen vara. Den ena dagen upp, den andra pladask ner som en pannkaka. Och det styr jag inte över själv. Jag kan liksom inte pigga upp mig själv, eller dra upp klockan, eller ladda batteriet på kommando. Men, jag kan göra såpass mycket, som att verkligen försöka gå på det inbokade.

En sak avbokade jag igår. Fikaträffen mitt på dagen. Vartefter timmarna gick på förmiddagen, så fick jag mer och mer ont i magen. - Men fikat tar vi på onsdag, det springer inte bort.

I kväll ska jag iväg och lyssna på ett föredrag med bildvisning av Anders Roland, det heter "En resa genom tre världsdelar", det kostar bara 50 kr och fika ingår! Allting kostar inte dyra klöver.....


Och min kram av kärlek till dig, fina läsare, är gratis! 

22 kommentarer:

  1. En mycket fin bild! Så sant! vi är aldrig ensamma även om vi inte ser...
    Jag brukar nuförtiden bara göra sånt jag orkar med för dagen. Har jag exempelvis ett möte just en dag som jag mår som sämst brukar jag avboka... Det gjorde jag aldrig förr för då körde jag på tills jag trodde att jag skulle gå psykiskt och fysiskt sönder... Ett stort steg till en förändring för mig kanske! Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ett stort och bra steg, Simona!
      Jag har alltid haft så ont av att avboka, känts som ett nederlag, men det är tvunget att lära sig säga NEJ också, för inget blir bra annars. I allmänhet finns det nya chanser.
      Kram!

      Radera
  2. Vilken fin bild! Den gör mig alldeles varm om hjärtat.

    Jag har bara en enda sak inbokad denna veckan och det är en tid för mammografi på torsdag. Men jag bokade in en trevlig sak i nästa års almanacka igår. Den 19/4 åker jag och mamma till Stockholm för att se Jerry Williams. Ska bli riktigt roligt. Älskar den mannen och hans musik :) Nu gör han sin sista stora show på Cirkus i Stockholm nästa år, 71 år gammal.

    Ha en riktigt bra dag!
    Kramar Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad roligt, att åka med MAMMA! Där blir jag också varm om hjärtat!
      Jerry Williams, mmm, en idol för mig också!
      Tack, jag hoppas på denna dagen! Kramar

      Radera
  3. Och när man ger ut kärlek så får man tillaka - så här kommer massor från mig!
    Underbar bild! Fick mig att tänka på en dikt jag skrev för några år sedan.
    Så härligt att mötet blev bra! Jag gläds med dig. Det är viktigt att ha folk omkring sig som man trivs med.
    Varm tisdagskram! ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jomen, så är det. Det du ger ut får du tillbaka!
      Du får berätta om din dikt! Den vill jag läsa.
      Ja, man ska känna sig bekväm i sin omgivning.
      Kram igen♥♥♥

      Radera
    2. Jag skickade dikten på mailen. Hoppas du fick den! Kram! ♥♥♥

      Radera
    3. Självklart fick jag den, den var underbar, jag har bara glömt att skriva det! Kram!♥♥♥

      Radera



  4. Varm tisdagskram! ♥♥♥

    SvaraRadera
  5. Tröstande fåglar ♥..För mig är det mest läkande att gå brevid sorgen tills jag hittar en väg mot ljuset..Kramom Bless

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kan man välja, så valde nog jag också att gå bredvid sorgen, men ibland griper den fast som klor i mig, och..... fast idag är det ljusare. Kram♥

      Radera
  6. Jag är också med i SPF och tycker att vi har många roliga aktiviteter. Åldrarna varierar från 65 år och upp till 93. En del går på månadsmötena en del är bara med och spelar kubb, boule och bowling, det är upp till var och en vad man vill göra av sitt medlemsskap.

    Nu på lördag har vi en dietist som kommer på besök och ska hålla ett föredrag för oss.

    Ha en fin dag och en trevlig kväll tillsammans med Anders Roland.
    Varm kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tyckte tiden var mogen för att registrera mig i SPF, så idag har jag gjort det. Och får dessutom lite rabatter här och var.
      Här har man Cafe15 också, varje torsdag kl 15. Och massa annat, som gympa och promenader, naturligtvis det du räknade upp, men det är inget för mig. Bridge är jättestort, heller inget som jag gillar. Men det blir något - nästa år.
      Ja, tack, kvällen ser jag fram emot!

      Tack för dina rader och kram!

      Radera
  7. Nej, egentligen är man aldrig ensam.
    Men det finns många som föredrar ensamheten istället för att umgås.
    Jag trivs med att vara för mig själv, men kan vara social när situationen kräver det

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har du kommit långt, Susanne, jag är inte där än, att jag helt och hållet gillar att vara själv, bara ibland.

      Radera
  8. Verkligen en bra och fin bild!

    Jag har inte hört talas om SPF, men chansar på Svenska Pensionärs Föreningen :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, du har väl långt dit.... Det är Sveriges Pensionärsförbund. Det finns PRO också, Pensionärernas Riksorganisation.

      Radera

  9. Underbar bild. Jag tror du är en kvinna i dina bästa år som nu kan få välja vad du vill göra. Detta märks på dig och din storhet lyser igenom.

    KrameLuttarMedLjusOchKärlek ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh, tackar tackar, det var flotta ord av en sann vän!

      KrameLuttarMedLjusOchKärlekTillbaka♥

      Radera
  10. Ja...dagarna går ju utan att vi behöver styra upp dem...bara fylla dem...med det som gör oss gott...Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det bästa är att fylla dagarna med det som vi tycker om och gör oss gott, så sant, så. Kramen.

      Radera