torsdag, november 08, 2012

Inväntade klartecken.......

...på att skriva om tisdagen!

Rotande i fotoalbum. Tack och lov för scannern.

Underbara vänskap - genom åren.

Thank God for Stay Friends and Facebook!
Vad gjorde vi utan datorn?



Här är klartecknet!

Denna fina flicka återträffade jag under en lunch på ICA Kvantina här i stan.

Visserligen 45 år äldre, men vi hade nog samma sinne som då.

Då, det var under några dagar på Miltons Camping i Strömstad augusti 1967.

Vi hyrde en stuga och så begav vi oss iväg på en båttripp till Halden i Norge.

Flickan här är 20 år, kan veta. Så lite vi visste om framtiden, då.....

Här kom det en donna till, fast hon är så långt borta som ögat kan nå.

Kameran var en Kodak Instamatic och den hade ingen zoom. Så där sitter jag övergiven på en klippa i Bohuslän. 
21 år, kan veta.

Vi fick kontakt igen för 5 år sen, men det blev inte något riktigt prat förrän för ett par år sen - per telefon och nu - äntligen - så träffades vi öga mot öga.

Mycket vatten hade runnit under broarna, men det är förunderligt att vi hade så mycket att prata om..... 

Vi som gick i samma skola, åkte samma skolbuss, sökte samma slags jobb, hamnade på var sitt första jobb i Dalsland och innan dess - närapå på varsitt au pair jobb i USA, rekommenderat av Handelsskolan vi gick på. 

Närapå. Vi fick inte för våra föräldrar..... det var för långt bort. Då.

Tider - det.

Vad vi gör nu? Panchisar. Båda. Och fullt upp.....

Nu sjöng Pilgrimsbloggen på sista versen....
http://geddfishpilgrim.blogspot.se/
Vad ska jag hitta på nu, då?


Slösa Kärlek till dig, min vän, som besöker mig, och alla andra, som låter bli. 

Kärleken är störst av allt.
Amor vincit omnia.

14 kommentarer:

  1. Idag görs väl allting på datorn. Från att betala räkningar till att göra olika ansökningar, osv... Vad trevligt med en återträff för er bägge! ...
    Torsdagskramar ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en helt annan värld idag.
      Torsdagskramar tbx ♥♥♥

      Radera
  2. Nämen va kul!!Kan se er pladdra och minnas...Härligt! Scrapbooking de e kul de...gjort en del genom åren och plockade mycket i naturen till det .Du kommer säkert att gilla det. Att vara i skapande gör att tiden inte finns...man bara är... Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag vet att det är nyttigt att skapa. Det känns så bra.
      Kramen♥

      Radera
  3. Så kul att ni har hittat tillbaks till varandra.
    Jag har en väninna som jag lärde känna när jag var 4 år och henne släpper jag aldrig. Hon är som min syster.

    Å, din klänning på bilden! Den stilen hade jag också och älskade dom klänningarna.

    Önskar dig en fin och skön dag!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du menar den oranga? Det var sånt som jag sydde själv, jättelätt. Och skönt.
      Tack för det, kram♥

      Radera
  4. Roligt att gå tillbaka i tiden och jätteroligt att man vi kan fota av fotona och att vi lätt kan lägga in dem och visa dem i dag. :)

    KrameLuttarKärlekTillGamlaTiderOchINuet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju helt underbart!
      KrameLuttarMedKaffeOchDoppa♥Kärlek

      Radera
  5. Mysigt att återupptäcka gammal vänskap! Vissa vänner kan du prata med som om ni träffades igår och vissa går det lite trögare med.
    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok, ok, ok - säger jag till dina ord och nickar igenkännande!
      KRAM

      Radera
  6. Visserligen är datorn ett bra redskap.
    Men nu för tiden är det sällsynt att umgås öga mot öga

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, faktiskt. Om ens i det talade språket. Chatten är för enkel.

      Radera
  7. Vad roligt att ni träffats igen! :) Det är allt bra trevligare att se varandra ansikte mot ansikte. Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blir helt annorlunda, kroppsspråk och allt.
      Jag skulle ha nattat mig för länge sen, följer den försvunna flickan i Göteborg.... Kram♥

      Radera