måndag, januari 07, 2013

Mina vindslyor....

Körde långt igår, 23 mil ifrån orten utanför Växjö och hem, och trött blev jag.
Väderleken var helt OK, ända tills jag kom norr om Mullsjö, då började den täta dimman, jättejobbigt att köra då.

Jag hörde på radion att man ställt in fotografering av örnungar vid Hornborgasjön, just p.g.a. dimman. Obs. det som flaxar här på bloggen är en kanadagås.

Så väl hemkommen, så ägnades eftermiddag och kväll till uppackning och återställning av hemmet.
Det var något ruggigt, bara 19 grader, så jag satte fyr på värmeljusen och så tog jag mig en lång varm dusch.
Lite matlagning, TV, och så var kvällen gjord. Hopp i sänghalmen 23.00.

Överskriften är "Mina vindslyor" och det är rätt häftigt, faktiskt. Jag har några nästen här och var att tillgå. Härligt! Nu lämnade jag detta tjusiga vindsnäste med min bäddning klar till nästa gång, eget rum har jag dessutom hos fina familjens hus på Öland. Likaså hos äldste sonen, där står en säng bäddad, och jag har en bädd hos yngsta dottern, en bädd hos hennes svärisar i Värmland, en bädd hos äldsta dottern, och en oinvigd bädd säkert hos yngste sonen - har inte varit i deras nya hus än - och när jag kommer till Uddevalla, då vet jag var huset bor.

Vaknade emellertid redan klockan 03.00 av att jag drömt massor. Gick inte att somna om, så nu satte jag mig här vid datorn. Det är det enda jag kan komma på, förutom att jag läste ut en bok, när det är så här mörkt ute.

Kollar väderleken, 2 plus och mulet hela dagen. Det blir lite bokföring och mataffär idag. Tänk, jag har varit hemifrån en hel vecka! Det har gjort gott för kropp och själ. Skrattat, pratat, hundprommisar, goss. Det tråkiga glöms bort och nu känner jag mig lindrad för ett tag.

Nu ska jag besöka alla Blogghem, se nu till att det är städat hos er och att en kopp kaffe väntar på mig! Jag bjuder igen!

Det är väl Kärlek..... Tacksamhet...... Givmildhet.....

32 kommentarer:

  1. Jobbigt att köra i dimma så gott att du är hemma. I Mullsjö var jag en del som liten...

    Kram och ha nu en fin måndag på hemmaplan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja envisa damen (jag) fixar det mesta, men det är ansträngande när sikten är dålig.
      Ja, denna dagen blir lång, har varit vaken så länge, kanske blir en tupplur snart eller frampå, vem vet. Kram

      Radera

  2. Det var ett tidigt morgoninlägg som du gjort.....
    Tack för kaffet, självklart bjuder jag igen.. :)

    KrameLuttarSköntMedNyttÅrMenJagVetInteOmDetBörjadeSåBra



    SvaraRadera
    Svar
    1. Vassego!
      Jag har lurat en liten stund under duntäcket nu på morronkvisten, en halvtimme blev det.

      KrameLuttarÖnskarDigGlädjeKärlek♥

      Radera
  3. Men så kul att du har haft trevligt en hel vecka! Omväxling, det behövs.
    Tanken om sängarna; en älskad person (som du) är välkommen överallt!
    Idag har vi -1° och lite grått och mulet.

    Önskar dig en fin och trevlig dag!
    Kramis ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tänk! Tänk att jag är välkommen både här och där..... jätteroligt!
      Tack, det har börjat något så när. Kramis ♥

      Radera
  4. God morgon!
    Ja dimma är inge vidare att köra i. Inte heller snörök och ishalka i mörker, som jag ofta tvingats köra de 5,5 milen hem i på natten efter jobbet.
    Härligt att ha många ställen att åka till!
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och det bästa är att flera av ställena kan jag ta reguljära kommunikationer till, om jag vill! Slippa dimma, snö, is och halka.
      Kram

      Radera
  5. Aldrig fel med miljöombyte då och då, vet själv hur det gott det känns när man kommit hem till sitt eget krypin igen. Skönt att det inte hände dig nåt i trafiken, hemskt när det är dimmigt och mörkt samtidigt.
    Ha en fortsatt bra dag och ett gott nytt år ! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och jag är glad över att vara helskinnad hemma igen! Kram!

      Radera
  6. Gott med så många ställen att åka till :) dimma är tröttsamt att köra i :/ men att skratta är förlösande ;)
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, absolut, skratta och umgås är härligt. Just nu umgås jag med bokföringen, men hörde din kommentar kvittra. Kram♥

      Radera
  7. Tittar in och önskar dig en bra dag.
    Hos mig är det gråväder, men tack och lov barmark.
    Denna dag tillhör inte mina bästa, mår inte så bra.

    Ha det gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Olika dagar hava vi...
      Här är kallt, men jag sysselsätter mig, än så länge inomhus, ute är det grått.
      Tack, ha det så bra som det går själv.

      Radera
    2. Inga utomhusaktiviteter för mig heller. Vi hoppas att vintern inte återkommer, för nu längtar vi efter våren, eller hur?

      Ja, det finns väl knappast någon som alltid har bra dagar

      vi hörs

      Radera
    3. Absolut. Sköt om dig, vännen♥

      Radera
  8. Oj vilken lyx att ha rum både här och där!! :)))

    Kanadagäss är åxå fina♥ men att få chansen att fota örnungar måste vara en spännande upplevelse!

    Dis här åxå, men snö är utlovad, vi får väl se ;)

    Kram kram på dej♥ /Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är tacknämligt. Blev så glad över mitt sista näste, att det skulle få vara kvar tills nästa gång. Känns kul.
      Kramkram♥

      Radera
  9. Så fantastiskt det måste kännas att ha en plats där du är välkommen på så många olika ställen! Det måste jag erkänna att jag avundas dig. Kaisa skrev om dödssynderna på din blogg, och ja avundsjuk kan jag bli ibland, och det är väl inte bra, men å andra sidan bättre att man erkänner det för sig själv än att man ska försöka lura sig. Vindslya låter så otroligt mysigt! Önskar mig åtminstone ett eget hem jag kan trivas i.
    Stor kram och mycket kärlek! ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, eftersom jag har fyra barn, så borde jag ju ha iaf fyra sängplatser till reds.... men, så råkar jag falla i smaken på några fler, och det är underbart!
      Denna veckan har läkt mig så mycket. Och jag trivs i mitt eget hem om jag inte fryser. Men det är värmeljus som gäller, och en varm dusch. Nu ska jag gå ut till affären, då blir det lite röra på påkarna.
      Stor kram♥♥♥

      Radera
  10. Ny städat är det inte..tänkte ta det nu i veckan!;) och julsakerna på lördag! men kaffet är på för det mesta bara komma förbi..;) du är så välkommen!
    härligt med lite mini resa för dig. har saknat dig Dock, fast jag unnar dig lite ledig het i bland hehe.. tänk så beroende man kan bli av att läsa andras bloggar! Kram till dig och välkommen hem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för kaffeinbjudan, jag är jättesugen på koffein nu, har varit ute och handlat.
      Ja, denna miniresan på 54 mil, den var så rolig och jag fick se lite av varje!
      Mina julsaker har jag börjat riva i nu, tar det så smått. Kram

      Radera
  11. Jaa, det var kärlek, verkligen. Kaffe i kopp med kärlekens röda färg och hjärta på det.
    Jag har det nästan alltid städat här på bloggen, värre i verkligheten, där orkar jag inte så mycket.
    Fint med dina fina sängplatser, lite här och där, det känns alltid välkomnande.
    Ha det bra och sköt om dig.
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, mina sängplatser är jag rädd om. Det slog mig en sak. Medan Sigge levde, då hade vi tre sängplatser. En i sovrummet, så loftsängen och så husvagnen... vanan sitter liksom i!
      Kram♥

      Radera
  12. Alltid när jag ser en kanadagås så tänker jag på min kompis som har Iran som ursprungsland. Är det flera av dom, så kallar han dom för kanadagösar ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanadagösar, hihi...... också ett namn.

      Radera
  13. Jobbigt att köra i tät dimma. Jobbigt dessutom att köra så långt som du gjorde.
    OJ! Jag glömde ju att bjuda på kaffe när du var inne och besökte min blogg! hihihi ;-)
    Kramen på dig & Love Love Love ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag fick så många koppar under min bloggvandring så jag fick nästan magkatarr, jag har en kopp tillgodo hos dig, då, hihi....
      Kram Love love love ♥♥♥♥

      Radera
  14. Nu har jag redigerat! kolla om det syns bättre nu.
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det funkar inte, du skriver på ett annat språk, typ grekiska! Kram

      Radera
  15. Kvälls och nattkram ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ett ord i rättan tid, för nu drar jag snart duntäcket över huvudet, kram♥♥♥

      Radera