onsdag, april 10, 2013

Letat latsida

När jag inte låg på latsidan igår, som jag annonserade ut, var satt jag och latade mig då? 

Kan man undra. Nej, jag hittade inte den sidan, så jag satte igång att städa balkongen, från topp till tå. Vaskade, torkade, fejade trätrallarna, stolarna, tejpade ihop bordet (behöver nytt).

Senare satte jag mig i en solstolle, åt min goda hemlagade laxsoppa och sög på en nyinköpt Smålandsöl (!) - jag, som inte haft öl hemma sedan förra året!  

Ja, det var himla skönt att få gjort rent hus på balkongen. Älskar att sitta där och njuta i solens sken. Även om jag är själv. Kan ju lyssna på turturduvorna på balkongen inunder. Herrn där, flyttar in till damen nu, en bit i taget...

Nyss öppnade jag balkongdörren. Det är 4 minusgrader och man ser frost ute på backen. 

Då försvann genast den där goa vårkänslan...
Men jag tror jag hittar den frampå, brukar ju hitta saker.

Kanske får slå väninnan en signal och höra hur livet lever, har varit tyst där nu ett tag...

I mellantiden brygger jag mitt Zoega och intar min morotsfrukostbulle med tillägg pålägg. Kopp kopp och kärlek till mina medmänniskor!

26 kommentarer:

  1. att ligga i en hängmatta och läsa är inte fy skam.
    -3 hos mig just nu, kanske blir det sol idag
    Ska i alla fall pallra mig iväg till en intervju
    Ha en bra dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lycka till med intervjun och ha en bra dag, solen kommer så småningom!

      Radera
    2. solen är redan här

      Radera
    3. Passar bra, för nu är Zoegan uppdrucken.... solen gluttar lite försiktigt bak molnen.

      Radera
  2. Jag har sett solen idag i alla fall. Man får vara tacksam för det lilla, för enligt radion är norra delen av ön klädd i vitt igen.
    Ha en skön onsdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Solen försvann här, så jag har gjort annat, än solat....
      Nu ska jag ut en sväng! Kram.

      Radera
  3. Härligt, att ligga så där och slappa

    Kraaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, om jag så kunde. Blir bara en stund, då. Kraaam.

      Radera
  4. Kärlek till dig med och smaklig frukost :-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frukosten var mumsbaberiba, så god. Kram.

      Radera
  5. Jag visste väl det! Nämligen att du inte kunde sitta still =)
    Huvaligen, här kom det några snöflingor när jag steg upp i morse =(

    Önskar dig en solig dag!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, känner du mig nu genom bloggen? Tydligen... hihi.
      Inga snöflingor här, men lite grått. Ska locka på solen nu och gå ut. Kram♥

      Radera
  6. Men att städa fram balkongen är ju ett av dom säkraste vårtecknen som finns :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ett bra vårtecken, helt visst, för annars har man ingen lust till detta.

      Radera
  7. Latsidan är svår att hitta ibland. Idag ska jag verkligen hitta den... min arbetsdag igår var lite väl spännande, så jag ska bara vila idag. Ha det bäst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra på kilopriset, att hetsa upp sig med lite tjuv/polisjakt, jag läste allt hos dig *ler* Ha det gott!

      Radera
  8. Så duktigt av dig att göra vårfint på balkongen. Så´nt tycker jag är jobbigt. Här samlas det rätt så mycket damm fast vi bor vid en återvändsgata. Just nu är det ingen idé att börja städa balkongen, de håller som bäst på att sopa gator och trottoarer och eftersom det är torrt så ryker det. en hel del.
    Ha det fint.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min balkong vetter mot gården, så där blir inte så smutsigt. Men kök och vardagsrum är åt stora vägen till och där, där ryker det skit! Så putsa fönster varar inget.
      Har varit ute en sväng och köpt nya fräscha städgrejor, men fy 17 så snålkallt! Kram!

      Radera

  9. Det är så roligt att göra fint för våren att stiga in : )

    Jag har ingen balkong, använder min bakgård där jag har haft min egen speciella plats i 22 år... Grannarna tycker det är min plats på gården och nu börjar jag tycka detsamma, hi hi hi....

    KrameLuttarBlåsigaOchJagHöllPåAttBlåsaBortIdag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis! Men där du har din bakgård, nog så mysigt! - men kanske en bit att gå dit? Fast motion behöver man. Jag kan gå rätt ut ifrån sängen till min balkong - förutsatt jag har kläder på mig, hihi...

      KrameLuttarVerkligenKyligDag♥

      Radera


    2. Bara en trappa ner, hi hi hi....

      Radera
    3. Som gjort! Hihihi.... och så fick jag en idé...

      Radera
  10. En liten kvälls/nattkram får du i alla fall nu när jag ändå är på besök i ditt blogghem :)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, jag hade inte hunnit dra ner rullgardinerna, men gör det nu! Kram till dig!

      Radera
  11. sv: jag betalade strax över 1600/mån när jag flyttade in här 1998.
    Bor kvar för att jag trivs trots allt.
    Men det blir att titta efter annat boende. För att bo 3 trappor utan hiss är ingen hit när man börjar bli äldre och får krämpor

    Ha en bra dag
    själv ska jag försöka komma igång med konstruerande av korsorden

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ju faktiskt billigt, då 1998. Jag har också 3 tr utan hiss, idag räknar jag det som motion, men med krämpor är det omöjligt, det har jag varit med om!

      Tack, får förströ mig inomhus så länge.....

      Radera