tisdag, april 09, 2013

Njut, så länge du varar!

En liten lagom och rar filmsnutt runt om James Bond ön.

Sedan åkte vi vidare med långsvansbåten och närmade oss den muslimska byn, byggd helt på pålar i vattnet.

Där stannade vi till och åt vår lunch, det fanns enorma, jättelika restaurangsalar. Plus enorm försäljning av kläder och allehanda varor.
Och vi fick gå sightseeing i hela byn, som låg bakom fasaden utåt. Fantastiskt. Men det tar jag i ett annat inlägg!

Idag har jag tänkt ha en vilodag. Nästan. Bara rensa i lite gammalt elskräp. Gårdagen blev rätt så arbetsam, men rolig.

Jag satt och planerade aktiviteter hela förmiddagen, sedan tog jag ut den skitiga Volvolinan ur garaget, gav henne en åktur ut på landet, kikade i flera affärer efter ett nytt balkongbord, för mitt gamla har gått sönder, men hittade inget som passade just nu, och som jag kunde bära hem själv. Gav bilen en rejäl omgång med tvätt, så nu glänser hon i röd skrud.
Ja, och så trampade jag iväg på cykeln till Gospel och fick tränat mina röstresurser, med tillägg Glädje.

Svägerska och svåger har flugit till Kanarieöarna. Där sitter de och njuter av varandra och tillvaron i den goa värmen. Jag blir lite avis, men inte missunnsam, för det gäller att njuta så länge man varar.

♥ KÄRLEK ♥

26 kommentarer:

  1. Först!

    Inget Zoega för mig just nu. Jag menar, visserligen är det det bästa kaffet - god arom - men det kostar ju lite mer. Så ibland varvar jag, just nu Gevalia Ebony, det slinker också ner.

    Fint väder idag men kallt på mornarna. Men det ska väl bli varmare så att vi alla mår bättre.

    Önskar dig en bra tisdag
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, jag varvar med lite Gevalia Ebony också, men köper alltid på mig mycket Zoega, då man har extrapris (vilket inte är så ofta).
      Ja, det blir väl så sakteliga lite varmare. Men, så är det någon som drar en vid näsan och vips, så är det kallt igen. Sa optimisten (eller var det pessimisten?), haha! En bra tisdag till oss, kram.

      Radera
  2. "Att njuta så länge man varar", det var något nytt.

    Fina bilder ifrån den intressanta resan.
    Så du har en röd Volvo. Den får vi hålla utkik efter nästa gång vi åker i dina trakter, glänsande ren.
    Ha en bra dag.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta uttryck har jag på tavla hemma. Det står "Egen flärd, är guld värd. Njut så länge du varar. Carpe diem". Jag är ibland kallad Gerd Flärd, på skoj, hihi....

      Ha det gott, kram!

      Radera
  3. Kul att titta på dina bilder och filmer!
    Jösses så duktig du var igår!

    Önskar dig en fin och skön dag!
    Kramis ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst var jag! Duktig *klappar mig på huvudet* hihi...
      Fin dag till dig oxå, kram♥

      Radera
  4. Vilket var ordspråk "att njuta så länge man varar" för så är det ju. Det gäller att ta vara på alla tillfällen att njuta, och försöka förverkliga sina önskningar, för den dagen kommer när man inte har några önskningar kvar längre.
    Varm kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det vet vi båda, att så är fallet. Med njutningar av livets goda. Vi som är kvar, får försöka ett långt tag till! Varm kram♥

      Radera
  5. Jag följde med på både denna och den i förra inlägget ;) -såg allt gubben i berget ;) och vilken båt autostrada! båtar till både höger och vänster hi hi

    Jag gläds alltid för andras skull, den glädjen får jag energi av♥

    Kram på vilodagen :)) /Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det sant, att kunna glädjas med andra ger dubbel glädje! Kram♥ och jag vilar bara liiiite....

      Radera
  6. Ha en go dag nu åker jag till Säve för att gå ner i underjorden och se flygplan och "ljuga!" en massa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså, det finns flygplan i underjorden, är det Ryanair (nu var jag stygg...)? Hihi...

      Radera
  7. Ja, man ska absolut njuta så länge det varar, det har du helt rätt i.

    Ha det så gott, vilken härlig semester du har haft, jag längtar iväg igen.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, detta var drömsemestern, ihop med en gullig väninna! Kram

      Radera

  8. KärleksKrameLuttarFrånTvättstugan

    SvaraRadera
    Svar
    1. KrameLuttarKärlekFrånDatorbordetSkaUtNu♥

      Radera
  9. Precis! Det gäller att njuta och ta vara på stunderna så visst ska vi unna :-)

    Kram

    SvaraRadera
  10. Ååååhhh! Jag vill också åka till Thailand!!!
    :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Åhhh, så gott det var där! Vill dit igen, vill!

      Radera
  11. Vi får värme till helgen hörde jag! 18 Grader..hörde jag något om.. längtar som bara den..kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, det blir nog inte så mycket värme. Söndag 11 grader. Det kanske är helgen efter? Vem vet. Ingen. Förr´ns det blir! Kram

      Radera
  12. Godmorgon i stugan! Sover du? Tassar ut så jag inte väcker dig.. ha en fin onsdag! Kallt som attan här i dag. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Godmorgon! Satt med nytt inlägg, så du störde inte! Kallt som attan, håller med dig! Kram

      Radera